AnonymBruker 116 130 5 738 Rapporter innlegg Skrevet Februar 11 Jeg har gått lenge i tarapi og det har hjulpet meg veldìg mye. Nå føler jeg bare unntaksvis at jeg har behov for terapi lenger. Vil det si at jeg er bedre eller kan det være andre grunner? Jeg vet om en psykolog som går i terapi og som har gjort det lenge og derfor lurer jeg på hvor vanlig det er at psykologer går i terapi selv? Anonymkode: 6a991...e33 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
kupton 1 859 539 Rapporter innlegg Skrevet Februar 11 1. Det mest sannsynlige grunnen er at du har blitt bedre. 2. Egenterapi er en meget vanlig del av psykoterapeuters utdanning. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
AnonymBruker 116 130 5 738 Rapporter innlegg Skrevet Februar 11 59 minutter siden, kupton skrev: 1. Det mest sannsynlige grunnen er at du har blitt bedre. 2. Egenterapi er en meget vanlig del av psykoterapeuters utdanning. Det er så godt å føle at det har hjulpet i etterkant. Jeg forstod ikke at det hjalp før det hadde gått en god stund. Psykologen er ikke under utdanning, har praktisert i lang tid, sier at terapien hjelper hn til å fungere i hverdagen og at hn har behov for det. Er det kanskje fordi hn trenger å være sterk for andre i sitt yrke? Anonymkode: 6a991...e33 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
motorPrøysen 938 182 Rapporter innlegg Skrevet Februar 11 Psykologer kan som alle andre ha psykiske lidelser terapi kan hjelpe dem med. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Eva Sofie 401 135 Rapporter innlegg Skrevet Februar 14 (endret) "Betydningen av terapeutens egenterapi" fra Psykologtidsskriftet Endret Februar 14 av Eva Sofie Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
AnonymBruker 116 130 5 738 Rapporter innlegg Skrevet Februar 14 22 timer siden, Eva Sofie skrev: "Betydningen av terapeutens egenterapi" fra Psykologtidsskriftet Jeg var ikke klar over at det var så mange psykologer som velger egenterapi. Det ser jeg kun positivt på, men siden de selv har bakgrunn innen feltet vil jeg tro at de ikke klarer å få samme utbytte av terapi som de som ikke er utdannet innen feltet? Anonymkode: 6a991...e33 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider