Gå til innhold

Skal Nav hjelpe folk som sliter med å få seg arbeid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med praksisplass er at jeg må jobbe 100 prosent, og da må jeg jobbe på to steder og minst 150 prosent tilsammen, og det vet jeg blir fort for mye for meg. 

De færreste kan jobbe 150%, man kan jo ikke dele seg. Det kan teoretisk gå i helsevesenet og andre steder der man jobber døgnturnus, men det blir omtrent umulig på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, laban skrev:

De færreste kan jobbe 150%, man kan jo ikke dele seg. Det kan teoretisk gå i helsevesenet og andre steder der man jobber døgnturnus, men det blir omtrent umulig på dagtid.

Ja, hvis jeg må jobbe 100 prosent via nav pluss 50 prosent pluss der jeg jobber nå, så vil jeg ikke klare arbeidsoppgavene mine på en tilfredstillende måte. Det vil bli for mye, så det er et problem i det også. Men vurderer å kontakte nav igjen, men om de kan gi meg en praksisplass så må det være en 50 prosent praksisplass... 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også redd for at jeg vil slite med å klare å ha to jobber på to forskjellige plasser. For meg holder det egentlig med en. 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Han sa på møte til meg at (...) jeg er ikke effektiv nok , jeg virker ekstremt distré , og jeg bør bli mer strukturert osv. Men at han ser forbedringspotensiale hos meg. 

2. Det som er problemet er at jeg iblant har fått kritikk mens jeg jobber med noe og uten at jeg har fått sjans til å gjøre meg ferdig pga kunder. Og så forventer han at jeg skal være ferdig med noe som jeg umulig kunne blitt ferdig med osv. 

Anonymkode: c96c6...e07

1. Kan du be om assistanse og råd/veiledning for å forbedre disse punktene?

2. Dette ble litt kryptisk, men jeg forstår deg dithen at du får kritikk i kunders påsyn, og misliker dette? Eller er det noe annet du ønsker å formidle her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vurderer å kontakte nav igjen, men om de kan gi meg en praksisplass så må det være en 50 prosent praksisplass... 

Ta medarbeidersamtalen først, så vet du hvor du står. Pass på at du får ordentlige svar som du forstår, på alle disse spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

1. Kan du be om assistanse og råd/veiledning for å forbedre disse punktene?

2. Dette ble litt kryptisk, men jeg forstår deg dithen at du får kritikk i kunders påsyn, og misliker dette? Eller er det noe annet du ønsker å formidle her? 

nr 2 er at jeg får kritikk om ting som jeg umulig kunne gjort anderledes, hvis du forstår. 

Eksempel på dette er: 

1 Jeg har nettopp kommet inn døren på jobb. Det første som skjer er at sjefen kritiserer meg for noe jeg burde begynt på med en gang jeg entret døren, men jeg har ikke en sjanse til det for jeg kom  jo nettopp inn døren. Forsto du den? 

2. Jeg holder på å rydde i noen hyller på jobben. En kunde kommer å spør om hjelp til noe. Jeg hjelper kunden. Imellomtiden står sjefen borte å klager over at jeg ikke ryddet ferdig i hyllen. Og at jeg bare gikk fra det..... Men jeg kan jo ikke være to plasser på en gang. 

3. Jeg kan få kritikk for småting som : du brettet søppelsekken litt feil i kanten, det var et ørlite rusk på disken  osv. Det er sånne småting. Jeg prøver å forbedre det, men sjefen virker til å lete å se hele tiden. Det er litt stressende. 

 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Kayia skrev:

1. Kan du be om assistanse og råd/veiledning for å forbedre disse punktene?

2. Dette ble litt kryptisk, men jeg forstår deg dithen at du får kritikk i kunders påsyn, og misliker dette? Eller er det noe annet du ønsker å formidle her? 

uansett : de har ikke gitt meg sparken. Jeg får jobbe der, og de er forbedret seg med å gi mer råd enn før. Så det er mye jeg ser selv at jeg er blitt bedre med også. Det fins alltid forbedringspotensiale. Men jeg trenger mer jobbing så fort som mulig ,så jeg må søke andre jobber, og samtidig gjøre mitt beste der jeg jobber. 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

uansett : de har ikke gitt meg sparken.

Det skal mer til enn å være distré og litt surrete for å få sparken (så lenge det ikke medfører mer enn litt rot i hyllene, det er annerledes for kirurger og flygeledere).

Det er ingen forbrytelse å undersøke hva slags rettigheter man har eller be en leder være konkret på hva som er grunnen til at man ikke får full stilling etter årevis med uønsket deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Det skal mer til enn å være distré og litt surrete for å få sparken (så lenge det ikke medfører mer enn litt rot i hyllene, det er annerledes for kirurger og flygeledere).

Det er ingen forbrytelse å undersøke hva slags rettigheter man har eller be en leder være konkret på hva som er grunnen til at man ikke får full stilling etter årevis med uønsket deltid.

Lederen har jo sagt rett ut hva han er missfornøyd med. Det er jo det som er årsaken. Så det er ikke spørsmål i det. Men jeg føler at samme hvor hardt jeg jobber, så virker det som en umulighet å få mer arbeid der. Jeg sliter også mye med angst, og det kan bidra til å skape situasjonen litt stressende for meg. Og det virker nok heller ikke positivt. 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lederen har jo sagt rett ut hva han er missfornøyd med. Det er jo det som er årsaken. Så det er ikke spørsmål i det. Men jeg føler at samme hvor hardt jeg jobber, så virker det som en umulighet å få mer arbeid der.

Nå sender jeg deg link på fortrinnsretten for siste gang, du har fått andre varianter tidligere:
http://www.compendia24.no/compendia24/personal.nsf/content?ReadForm&page=COMH-7YMHFT&resource=TVAD-7LXBN7

Jeg sier ikke at du skal bli uvenner med sjefen din, men det skader ikke å gjøre oppmerksom på at du kjenner til denne endringen i rettighetene. Det er relativt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Nå sender jeg deg link på fortrinnsretten for siste gang, du har fått andre varianter tidligere:
http://www.compendia24.no/compendia24/personal.nsf/content?ReadForm&page=COMH-7YMHFT&resource=TVAD-7LXBN7

Jeg sier ikke at du skal bli uvenner med sjefen din, men det skader ikke å gjøre oppmerksom på at du kjenner til denne endringen i rettighetene. Det er relativt nytt.

Dette var jo veldig tydelig!

"Er det en deltidsansatt arbeidstaker som er kvalifisert for stillingen, kan arbeidsgiver ikke velge fritt hvem som skal ansettes. Bestemmelsen er altså en direkte inngripen i arbeidsgivers mulighet for å ansette den personen som er best kvalifisert for stillingen."

Kan ikke skjønne annet enn at TS må ha fortrinn her, så fremt hun er kvalifisert. Men hun må selvsagt da si i fra og påberope seg denne fortrinnsretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laban skrev:

Nå sender jeg deg link på fortrinnsretten for siste gang, du har fått andre varianter tidligere:
http://www.compendia24.no/compendia24/personal.nsf/content?ReadForm&page=COMH-7YMHFT&resource=TVAD-7LXBN7

Jeg sier ikke at du skal bli uvenner med sjefen din, men det skader ikke å gjøre oppmerksom på at du kjenner til denne endringen i rettighetene. Det er relativt nytt.

Men jeg har ingen fortrinnsrett om han aldri er fornøyd med arbeidet mitt? 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, laban skrev:

Nå sender jeg deg link på fortrinnsretten for siste gang, du har fått andre varianter tidligere:
http://www.compendia24.no/compendia24/personal.nsf/content?ReadForm&page=COMH-7YMHFT&resource=TVAD-7LXBN7

Jeg sier ikke at du skal bli uvenner med sjefen din, men det skader ikke å gjøre oppmerksom på at du kjenner til denne endringen i rettighetene. Det er relativt nytt.

Takker så mye for linken Laban :) 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ingen fortrinnsrett om han aldri er fornøyd med arbeidet mitt? 

Anonymkode: c96c6...e07

Les det som står om vesentlig ulempe for bedriften. Det du har skrevet her om feil bretting av søppelsekker etc., er ingen vesentlig ulempe for bedriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, laban skrev:

Nå sender jeg deg link på fortrinnsretten for siste gang, du har fått andre varianter tidligere:
http://www.compendia24.no/compendia24/personal.nsf/content?ReadForm&page=COMH-7YMHFT&resource=TVAD-7LXBN7

Jeg sier ikke at du skal bli uvenner med sjefen din, men det skader ikke å gjøre oppmerksom på at du kjenner til denne endringen i rettighetene. Det er relativt nytt.

Jeg skal ta dette opp på møte med han. Flott at du ga meg linken. Nei jeg skal ikke bli uvenner med sjefen min. 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Les det som står om vesentlig ulempe for bedriften. Det du har skrevet her om feil bretting av søppelsekker etc., er ingen vesentlig ulempe for bedriften.

Der sier du noe laban. Jeg gjør jo ingenting som viser en vesentlig ulempe for bedriften... Jeg skal ta det opp på medarbeidersamtalen for da får jeg litt ro og fred til å prate med han alene om dette. Takk Takk for gode tips og råd laban :) 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Les det som står om vesentlig ulempe for bedriften. Det du har skrevet her om feil bretting av søppelsekker etc., er ingen vesentlig ulempe for bedriften.

Men gjelder det fortrinnsrett på andre avdelinger med andre arbeidsoppgaver og? For jeg får mer arbeid om de har på min avdeling. Det gjelder kun de andre avdelingene, men de har litt andre arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der sier du noe laban. Jeg gjør jo ingenting som viser en vesentlig ulempe for bedriften... Jeg skal ta det opp på medarbeidersamtalen for da får jeg litt ro og fred til å prate med han alene om dette. Takk Takk for gode tips og råd laban :) 

Anonymkode: c96c6...e07

Lykke til! Stå på krava, jeg er sikker på at sjansen for at det ordner seg er mye større når sjefen forstår at du har satt deg inn i rettighetene dine 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men gjelder det fortrinnsrett på andre avdelinger med andre arbeidsoppgaver og? For jeg får mer arbeid om de har på min avdeling. Det gjelder kun de andre avdelingene, men de har litt andre arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: c96c6...e07

Jeg tror det gjelder i hele firmaet, altså også andre avdelinger. Når vi ansetter nye, undersøker vi alltid om det er noen deltidsansatte som er kvalifisert for stillingen, som kunne ha rett på den, uavhengig av avdeling (ca 80 ansatte totalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Lykke til! Stå på krava, jeg er sikker på at sjansen for at det ordner seg er mye større når sjefen forstår at du har satt deg inn i rettighetene dine 🙂

Takk så mye påskelilje. Laban er alltid så klok og smart i trådene, og jeg er utrolig glad for at Laban kom med denne linken. Jeg skal stå på krava. Synd at jeg ikke visste om det før. Jeg har sett ny ansatt , ny ansatt , ny ansatt bli ansatt i årevis og at de gikk rett inn på 100 prosent mens jeg fortsatt slet med altfor lite jobbing. Men okey. Jeg visste ikke om dette før. Så ja jeg skal ta en prat med han om det for utifra hva jeg ser så gjør jeg ikke noen vesentlige store feil som har betydning for bedriften. Er kun småting som hvordan jeg bretter søppelposen, lite smårusk på en disk, og liten nesten usynlig flekk på gulvet osv. :) 

Anonymkode: c96c6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...