Gå til innhold

Leiekontrakt i begges navn eller en av dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Xtra skrev:

Det er jo akkurat det jeg sier; det er det ikke grunnlag for å tro, og det er er ikke grunnet mistanke om dét at man må ha en avtale.

 

Viktig med avtale ved brudd, men ikke bare da. Ting du har skrevet tidligere tyder på at dere ikke kommuniserer så godt vedrørende økonomi, og jeg blir (som sagt) ikke forundret om dere har ulike forventninger til hvordan kostnader skal fordeles også mens dere bor sammen, kfr. mitt innlegg over.  Å sette dere ned å lage en detaljert oversikt og fordeling kan være en nyttig gjennomgang som forhindrer senere konflikter, og altså ikke bare med tanke på et eventuelt brudd.

Vi har hatt lite muligheter til å kommunisere om det økonomiske nå mens vi er langt ifra hveandre. Jeg synes det rette er å ta det når han er hjemme istedet for å sende meldinger om økonomi og viktige ting og tang. Slike ting kan lett føre til missforståelser. Det har jeg tidligere erfart i livet. Det blir helt feil å ta viktige ting opp på meldinger. 

Anonymkode: 960f7...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt lite muligheter til å kommunisere om det økonomiske nå mens vi er langt ifra hveandre. Jeg synes det rette er å ta det når han er hjemme istedet for å sende meldinger om økonomi og viktige ting og tang. Slike ting kan lett føre til missforståelser. Det har jeg tidligere erfart i livet. Det blir helt feil å ta viktige ting opp på meldinger. 

Anonymkode: 960f7...a70

Der er vi rørende enige - viktige ting skal definitivt ikke diskuteres på meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker så mye for deres råd i saken. Jeg tror at dette vil gå bra. Jeg har møtt en mann som virker ordentlig og snill. Og jeg skal sette meg ned å diskutere med han når han er tilbake fra sjøen. Takkk så mye for rådene :) 

Anonymkode: 960f7...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Der er vi rørende enige - viktige ting skal definitivt ikke diskuteres på meldinger.

Enig. Forrige forhold endte i konflikt fordi jeg tok opp ting på melding som han missforsto meg på. Dermed ville han aldri prate med meg igjen. Det må ikke skje igjen. Jeg har lært. 

Anonymkode: 960f7...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ta lån til depositum. Og jeg har nok lån.

Du skal låne penger til depositum når han har penger og tjener bedre enn deg? Hm, dette høres tullete ut syns jeg.

Dersom han tjener bedre enn deg må da han kunne betale depositum og sette det i sitt navn slik at han får tilbake pengene dersom dere flytter? Dere kan i tillegg føre dette som hans egenkapital i samboerkontrakten. 

Rart han ikke vil vente med hele greia til han er tilbake, sånn at også han får se leiligheten før dere binder dere til den via kontrakt? Det ville jeg aldri gjort, om jeg ikke måtte. 

Ellers veldig enig med Laban, Xtra og de andre, IKKE signer kontrakt alene, og IKKE bli samboer uten samboerkontrakt. Slike kontrakter skal undertegnes når man er forelsket, og vil være GULL dersom kjærligheten ikke varer :) 

Lykke til med ny, spennende fase i livet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Du skal låne penger til depositum når han har penger og tjener bedre enn deg? Hm, dette høres tullete ut syns jeg.

Dersom han tjener bedre enn deg må da han kunne betale depositum og sette det i sitt navn slik at han får tilbake pengene dersom dere flytter? Dere kan i tillegg føre dette som hans egenkapital i samboerkontrakten. 

Rart han ikke vil vente med hele greia til han er tilbake, sånn at også han får se leiligheten før dere binder dere til den via kontrakt? Det ville jeg aldri gjort, om jeg ikke måtte. 

Ellers veldig enig med Laban, Xtra og de andre, IKKE signer kontrakt alene, og IKKE bli samboer uten samboerkontrakt. Slike kontrakter skal undertegnes når man er forelsket, og vil være GULL dersom kjærligheten ikke varer :) 

Lykke til med ny, spennende fase i livet! 

Jeg skal spørre han om han kan legge ut depositumet for jeg har ikke penger til depositum. 

Problemet er også at han vil ha en langt dyrere leilighet enn hva jeg mener er forsvarlig med tanke på min inntekt. Jeg mener også at når man leier så er det smart å gå for en rimeligere leilighet på maks 11 000 kroner. Men jeg skal prate med han om det. 

Takk :) . Jeg gleder meg til ny fase i livet mitt. Er veldig lykkelig med at jeg har funnet den store kjærligheten :) 

Anonymkode: 960f7...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...