Gå til innhold

Publiserer eieren av Doktoronline medisinsk vranglære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant denne artikkelen på klikk.no. Utgiver er Egmont Publishing AS, som også driver Doktoronline:

https://www.klikk.no/foreldre/barn/barnehelse/adhd-mat-2541078

Her heter det:

DIETT MOT ADHD OG AUTISME: Spiste seg friske fra ADHD og autisme

Visste du at intoleranse for melk og gluten kan føre til autisme og ADHD?

Virkelig? Dette er da det reneste nonsens.

Er artikkelen sponset av Caluna?

http://caluna.no/familie-verdier/psykisk-helse/tim-ble-frisk-fra-autisme/

Anonymkode: 561cd...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

formulert slik er det helt galt. Men tror at for noen kan det å unngå melk eller gluten minske ADHD-symptomene. Har hørt om et tilfelle eller to hvor det hjalp til en viss grad så lenge den det gjaldt holdt seg unna melk.

Anonymkode: dd6e3...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart å bruke mye ressurser og tid på å føre kanskje alvorlig syke bak lyset. Muligens misforståelser som ligger bak eller at det bare ikke er bevisst fra selskapets side.

Anonymkode: 110f3...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være lett å utlevere seg selv for mye på et så flyktig medium.Tenker på mennesker som er i i fokus i nyhetene nesten hver eneste dag. Hvilken belastning må det ikke være. Det forskes jo i hva kjendiser og elitemenneskene pådrar seg av tilleggsbelastninger. ofte. Men ingen får alt i her livet tror ganske enkelt jeg. Alle holder nok igjen hva de trenger og vell så det " for a rainy day".

Men så mange er syke i befolkningen i dag tror jeg så det er veldig lett å bli offer for kommersielle og eller enda verre kriminelle krefter.

Å bli utnytta på det groveste er ikke bra for ens helse.

Men det er aldri for sent å finne noe annet å drive med.

Anonymkode: 110f3...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er grunn til bekymring tror også jeg  mer og mer. Det virker som det er så altfor lett å havne i dårlig selskap ved utstrakt bruk av sånne media.

Skal legge også dette på hylla tror jeg før  godt. Helsa må være det aller viktigste.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det kan nok meget vell hende at de også både har gjort og kanskje gjør feil i fremtiden. Det er en veldig vanskelig tid vi lever i synes jeg.  Man vet ofte så veldig lite om hva som ligger bak tingene føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Mye blir kanskje preget av at vi alle prøver å spare tid og ressurser og kanskje på de feile tingene. Men jeg tror vi alle prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55
På 12.2.2019 den 17.05, AnonymBruker skrev:

formulert slik er det helt galt. Men tror at for noen kan det å unngå melk eller gluten minske ADHD-symptomene. Har hørt om et tilfelle eller to hvor det hjalp til en viss grad så lenge den det gjaldt holdt seg unna melk.

Anonymkode: dd6e3...2be

Jeg tror det høres ut til en fornuftig teori som kanskje kan gjelde for flere abdre diagnoser. Vi tåler ikke alle like mye tror jeg bare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...