Gå til innhold

Analsex etter fødselsskader


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinne, 38.

Syns dette er så flaut/tabu at jeg ikke tør å spørre noen ansikt til ansikt...for seks år siden fødte jeg og fikk ruptur grad 3B, altså var endetarmen også med i bildet selv om jeg ikke vet hvor mye. Jeg grodde raskt og uproblematisk, og har aldri hatt problemer med hverken urin, luft eller avføring - så har sånn sett vært heldig i uhellet. 

Men jeg lurer på om jeg kan ha arrvev rundt/inni endetarmen, som gjør at jeg ikke kan eller bør ha analsex? 

Har aldri fått det til, det gjør for vondt.  Til tross for    at vi (trygg partner gjennom 12 år) følger «oppskriften» med å bruke lang tid på oppvarming, fingre, glidemiddel, buttplug(ganske liten) så går det bare ikke. Jeg tenner veldig på det så har veldig lyst, men er samtidig redd for å risikere å revne opp et eventuelt arr. Kanskje er det den frykten som gjør at jeg ikke klarer det?

Bør jeg fortsette å prøve, og kanskje pushe meg litt, eller risikerer jeg å ødelegge noe? Får meg ikke til å be fastlegen/spesialist om å sjekke hvorvidt jeg kan ha analsex liksom, det er jo bare et krydder i sexlivet. Dessuten er mine erfaringer fra når jeg har luftet andre bekymringer m/fagfolk at jeg «bare skal være takknemlig for at det har gått så bra som det har», og liten forståelse for at man kan trenge å trygges om ting likevel. 

Anonymkode: d9f57...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Hvis det gjør vondt så er vel det en ganske klar beskjed fra kroppen din? Kroppen har et ganske bra alarmsystem (smerte).

Sånn tenker jeg, men det kan jo hende gynekologen mener noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er dessverre en del forhold man ikke har gjort forskning på, f.eks. dine spørsmål omkring analsex. Så her kan gynekologer ikke gi klarere råd enn Gargamel gir deg, lytt til din kropp. Etter seks år har det grodd, så jeg kan ikke se at du kan skade noe. Tenk på hvilke klumper av avføring som har passert uten at det har skadet. Noen får det bare ikke til med analsex, og det ser jo ut til også å ha vært et problem før du fødte? Som sagt, jeg tror ikke at du kan skade vevet.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...