Gå til innhold

De blodrøde marxistene i Rødt fosser frem på meningsmåling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagsavisen.no/innenriks/jubeltall-for-rodt-og-sp-i-ny-maling-venstre-til-bunns-1.1277885

I en ny måling får Rødt en oppslutning på hele 7,6 prosent. Det ville gitt hele 14 representanter på Stortinget om det var valgresultatet. 

Sitat fra Rødts prinsipprogram:

Sitat

Et sosialistisk samfunn vil i den første perioden bære preg av det samfunnet det oppsto på grunnlag av. Gjennom klassekamp og kvinnekamp må sosialisme utvikles i retning av et samfunn uten klasser, uten undertrykking – og der skillet mellom styrende og styrte er opphevet. Rødts mål er et klasseløst samfunn. Det er dette Karl Marx kalte kommunisme. 

Vi har her altså et parti som stormer fram på meningsmålingene, som ønsker å skrote hele den norske samfunnsmodellen og innføre en helt annen måte å organisere oss på.

Videre sier prinsipprogrammet at man ønsker å fjerne privat eiendomsrett. Programmet sier: "Arbeiderklassen kan ikke styre innenfor rammene av kapitalismen og den private eiendomsretten og med utgangspunkt i det borgerlige statsapparatet."

Rødt har ved flere anledninger hyllet regimet i Venezuela. Og vi har sett hvordan det har gått der. 

Forstår folk egentlig hva slags politikk Rødt står for?

Anonymkode: 1718f...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Rett som det er snur de ryggen til både folk og fe og sier noe helt annet. Typisk politikere bare tenker jeg. 

Kan man tro på alt i media da?  Er det ikke mye som  er overdrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagsavisen.no/innenriks/jubeltall-for-rodt-og-sp-i-ny-maling-venstre-til-bunns-1.1277885

I en ny måling får Rødt en oppslutning på hele 7,6 prosent.

Anonymkode: 1718f...e42

Ser det selv i USA er det en bølge av kommunisme. Er nok forlokkende tanker når forskjellene øker så leter folk etter "løsninger". Kommunisme høres bra ut for taperne i samfunnet, som er en gruppe i sterk vekst, bare se på Oslo Øst

UTEN GODE SVAR: Rødt-leder Bjørnar Moxnes klarer ikke å gi noen eksempler på et samfunn som har gitt vanlige folk et bedre liv gjennom å avskaffe kapitalismen. Foto: Bendiksby, Terje / NTB scanpix

Hehe, rart han ikke klarte gi eksempler da, men kommer det til å stoppe han fra å forsøke dette eksperimentet? :P 

Bare å "glede seg" til neste resesjon, det er da "morroa" virkelig begynner mtp politisiske sprell som dette. 

Men dette er noe jeg har advart om lenge, venstresiden har busset inn nye landsmenn for å redde verden uten at de har sjangs i arbeidsmarkdet våres og havner på oslo øst som dopselgere/ranere (litt overdrevet men likevel...), mens høyresiden har busset inn ufaglært arbeidskraft for å redusere "kostnaden" bedrifter har ved å gi nordmenn norsk anstendig lønn og dermed presset ut de svakeste nordmennene helt ut av arbeidslivet og gitt andre på bunnen ekstremt lav lønn i norsk sammenheng. Prøvd å lev i Oslo på 250'000 lønn i disse utsatte gruppene, selvsagt vil disse ønske forandring og kommunismen høres forlokkende uit da, kan dere bebreide dem for dette? 

Jeg har jo advart folk, men ingen hører, og nå blir resultatet kommunisme istedenfor. Dere får tenke over det kanskje dere bør høre på mine advarsler isteden for å bare stemple meg som rasist, ellers blir det snart å spise rotter og hunder på oss alle

Lykke til !!!!

Anonymkode: 200e5...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg vurderer å stemme på de. Jeg er helt i mot deler av programmet, feks innvandringspolitikken. Men jeg tenker att som ett korrektiv til den blå blå regjeringen sin usosiale politikk, vil de kanskje fungere. Det er flere fattige, og de bør få bostøtte. Og jeg er helt for deres planer om å bygge store masser med billige utleieboliger. De håper jeg de legger på Oslo Vest, slik att de liberale der kan være med å glede seg over masseinnvandringens konsekvenser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

De håper jeg de legger på Oslo Vest, slik att de liberale der kan være med å glede seg over masseinnvandringens konsekvenser....

Med Rødts politikk blir det så mange innvandrere at det ikke blir plass til alle på Oslo vest. 

Anonymkode: 1718f...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med Rødts politikk blir det så mange innvandrere at det ikke blir plass til alle på Oslo vest. 

Anonymkode: 1718f...e42

Nei, men de får neppe 50%. Derfor blir de bare ett korrektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...