Gå til innhold

Dissosiasjon/flere som har det sånn?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Vi var på middagsbesøk i dag og jeg tok vival før det, tenkte jeg klarte meg bra. Men så sier mannen når vi kommer hjem "Du er jo helt fjern, sitter der og stirrer ut i luften mens andre snakker og er i din egen verden". "Hun er i aliens verden" sa min datter. Plutselig nå kommer det opp igjen eller tar de det opp,og datteren min og de hadde snakket til meg flere ganger uten at de fikk respons, jeg bare stirret rett frem. Vil jo ikke være sånn,men tror jeg alltid har vært sånn for jeg har hørt folk si "Hallo jorden kaller, hvor er du"?. På modum kalte de det dissosiasjon, men lurer på er det virkelig det? Det jeg merker er at alt blir borte på en måte og får ikke med meg hva folk sier. Men om jeg er i en annen verden, hvor da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vi var på middagsbesøk i dag og jeg tok vival før det, tenkte jeg klarte meg bra. Men så sier mannen når vi kommer hjem "Du er jo helt fjern, sitter der og stirrer ut i luften mens andre snakker og er i din egen verden". "Hun er i aliens verden" sa min datter. Plutselig nå kommer det opp igjen eller tar de det opp,og datteren min og de hadde snakket til meg flere ganger uten at de fikk respons, jeg bare stirret rett frem. Vil jo ikke være sånn,men tror jeg alltid har vært sånn for jeg har hørt folk si "Hallo jorden kaller, hvor er du"?. På modum kalte de det dissosiasjon, men lurer på er det virkelig det? Det jeg merker er at alt blir borte på en måte og får ikke med meg hva folk sier. Men om jeg er i en annen verden, hvor da? 

Man kan bli fjern og sosialt passiv av Vival/benzo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Janus30 skrev:

Man kan bli fjern og sosialt passiv av Vival/benzo. 

Har ikke tatt vival hver gang jeg får det da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men om jeg er i en annen verden, hvor da? 

Du må ikke tolke dette som bokstavelig å "være i en annen verden".

Anonymkode: 16b1e...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, stjernestøv said:

Men om jeg er i en annen verden, hvor da? 

For meg virker det som i en "painless world" siden jeg har ikke merket noe ubehag i den "verden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke tolke dette som bokstavelig å "være i en annen verden".

Anonymkode: 16b1e...060

Ok. Det ser nok bare sånn ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mariusg skrev:

Jeg blir litt san når jeg bruker sobril. Har også merket noe med oppstart av SSRI.

Ok. Jeg blir sånn uten noen piller også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mariusg skrev:

For meg virker det som i en "painless world" siden jeg har ikke merket noe ubehag i den "verden".

Det er tomhet for meg tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tenke at sånn er du i perioder eller av og til, uten å gjøre en stor sak av det å tenke deg i hjel over det. Kanskje det blir bedre hvis du klarer å holde dæ stabilt på medisin en god stund, ett år eller to.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fionys skrev:

Hva med å tenke at sånn er du i perioder eller av og til, uten å gjøre en stor sak av det å tenke deg i hjel over det. Kanskje det blir bedre hvis du klarer å holde dæ stabilt på medisin en god stund, ett år eller to.

 

Ja kan jo tenke det at jeg bare er sånn, har alltid tenkt det. Dette har ikke noe med medisiner å gjøre heller,hvis ikke latuda fremprovoserer det da. Psykiateren skrev jo jeg var noe sliten, noe apatisk og lettere deprimert. Var ikke det uten medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo tenke det at jeg bare er sånn, har alltid tenkt det. Dette har ikke noe med medisiner å gjøre heller,hvis ikke latuda fremprovoserer det da. Psykiateren skrev jo jeg var noe sliten, noe apatisk og lettere deprimert. Var ikke det uten medisiner. 

Jeg har ikke en lidelse som deg, men har det i flere uker nå. Det har ingen stor betydning. Kanskje slitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg har ikke en lidelse som deg, men har det i flere uker nå. Det har ingen stor betydning. Kanskje slitenhet.

Ja det er mulig det er slitenhet. Mener du dissosiasjon? At det er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er mulig det er slitenhet. Mener du dissosiasjon? At det er det du har?

Kanskje ja. Jeg er helt borte og det varer ett par minutt. Da kan jeg bli påkjørt uten å la merke i det. Jeg skal snakke med legen om det.

Endret av Betti 11
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Kanskje ja. Jeg er helt borte og det varer ett par minutt.

Ok. På modum sa de det var pga PTSD. Kanskje du har det, har forstått det sånn at du har en traumatisk oppvekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. På modum sa de det var pga PTSD. Kanskje du har det, har forstått det sånn at du har en traumatisk oppvekst?

Jeg har PTSD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Å? Da er det ikke rart om du har dissosiasjoner. Slitsomt det der. 

Ja det er det. Kjemper med følelser hele tida. Kommer ikke videre med terapi. Psykologen vil ikke kartlegge trauma og nå må jeg vente hva sykepleieren har for meg.Hun gjør mye for meg, men jeg er forbanna for et utsagn fra psykolog og sykepleieren. Kanskje jeg har forstått feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Betti 11 skrev:

Ja det er det. Kjemper med følelser hele tida. Kommer ikke videre med terapi. Psykologen vil ikke kartlegge trauma og nå må jeg vente hva sykepleieren har for meg.Hun gjør mye for meg, men jeg er forbanna for et utsagn fra psykolog og sykepleieren. Kanskje jeg har forstått feil. 

Ok. Viktig å spørre hva de mener,det er lett å misforstå det vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...