Gå til innhold

Kommunale helsetilbud


Betti 11

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Vidar71 skrev:

Vet ikke. Jeg har aldri før hjertediagnosen vært borte i DPS på noen måte. De kjenner meg ikke på denne avd. Men jeg hadde et 4 dagers opphold på en sengepost noen mnd før men avbrøt da overlege ikke forsto hva jeg gjorde der. 

Det er nange som kan få en psykisk knekk av belastninger. Det er ikke unormalt. Hvis jeg var deg ville jeg stilt med et åpent sinn og latt spesialistene gjøre jobben sin. Ikke jobb i mot dem som prøver å hjelpe deg. Og om du har personlighetsproblematikk, hva så? Det finnes hjelp for det også, men ingen kan hjelpe deg om du ikke er åpen for det og er fastlåst i tankegangen. Det kan være tøft å innse slikt, men la de iallefall finne ut av det før du trekker noen konklusjoner. Det ville jeg gjort. Du er heldig som får hjelp, det er mange som ønsker hjelp som ikke får det. 

Anonymkode: a0ce7...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nange som kan få en psykisk knekk av belastninger. Det er ikke unormalt. Hvis jeg var deg ville jeg stilt med et åpent sinn og latt spesialistene gjøre jobben sin. Ikke jobb i mot dem som prøver å hjelpe deg. Og om du har personlighetsproblematikk, hva så? Det finnes hjelp for det også, men ingen kan hjelpe deg om du ikke er åpen for det og er fastlåst i tankegangen. Det kan være tøft å innse slikt, men la de iallefall finne ut av det før du trekker noen konklusjoner. Det ville jeg gjort. Du er heldig som får hjelp, det er mange som ønsker hjelp som ikke får det. 

Anonymkode: a0ce7...94d

Ikke jobber imot... Da har jeg det samme tanke som deg i det du skrev. Det kan jeg godt ta opp med sykepleieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Betti 11 skrev:

Kan jeg spørre med hva du sliter med? Jeg har angst PTSD og til tider suicidale tanker og få samtaler med sykepleier og hadde et angstkurs. Jeg forstor ikke hvorfor jeg ikke kommer til dps.

Har du blitt ordentlig utredet av spesialist som har satt disse diagnosene? Har du ptsd så kan jeg anbefale stabiliseringskurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hvem gjør dette stabiliseringskurset?  Fastlegen stillte diagnosen.

Så fremt din fastlege ikke er utdannet psykiater, har vedkommende ikke verken kompetanse eller mandat til å sette noen PTSD diagnose på deg. 

Anonymkode: e6930...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Så fremt din fastlege ikke er utdannet psykiater, har vedkommende ikke verken kompetanse eller mandat til å sette noen PTSD diagnose på deg. 

Anonymkode: e6930...0bd

Psykiatrisk helsetjeneste kanskje. Jeg hadde et angstkurs ledet av psykolog og har samtaler med sykepleier. Jeg har også fyllt ut ett par skjema. De arbeider tett med fastlegen sammen. Så kan det kommer til en diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...