Gå til innhold

Om å skape livet.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
1 time siden, stjernestøv skrev:

Er det virkelig bare å bestemme seg for å få et bedre liv? F.eks følge "The secret"? Jeg vil gjerne klare det, klarte det i to år. Bare lurer på hvorfor alt gikk til Helvete? Jeg tenkte og følte jo rett, så kræsjet det. Har ikke kommet meg opp igjen etter det, og dette var i 2011. Jeg mistet bare grepet og kontrollen, hvordan få den tilbake? Jeg tror jo vi selv skaper livet,og jeg skaper mitt eget liv. Liker ikke det jeg skaper.

Nei. Boken "The secret" er basert på pseudovitenskap. Du har selv erfart at det ikke holder å bare tenke, så da er den saken avgjort. 

Det er bra med positive tanker, men man må følge opp med handlinger også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Nei. Boken "The secret" er basert på pseudovitenskap. Du har selv erfart at det ikke holder å bare tenke, så da er den saken avgjort. 

Det er bra med positive tanker, men man må følge opp med handlinger også. 

Det er det som er så rart at jeg klarte det i to år, tanker,følelser og handlinger hang sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

Er det virkelig bare å bestemme seg for å få et bedre liv? F.eks følge "The secret"? Jeg vil gjerne klare det, klarte det i to år. Bare lurer på hvorfor alt gikk til Helvete? Jeg tenkte og følte jo rett, så kræsjet det. Har ikke kommet meg opp igjen etter det, og dette var i 2011. Jeg mistet bare grepet og kontrollen, hvordan få den tilbake? Jeg tror jo vi selv skaper livet,og jeg skaper mitt eget liv. Liker ikke det jeg skaper.

For de av oss som er frisk, ja så er det slik. 

Med en psykisk psykdom er det vel ikke så enkelt. 

Hadde du vært frisk hadde du tatt andre valg enn det du gjør nå. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

For de av oss som er frisk, ja så er det slik. 

Med en psykisk psykdom er det vel ikke så enkelt. 

Hadde du vært frisk hadde du tatt andre valg enn det du gjør nå. 

 

 

Følte jeg var frisk i to år da, og husker til og med nhd skrev jeg hadde virkelig kommet meg. Minnes de årene med glede ❤️ Kunne det bare skje igjen,men jeg får vel se mine begrensninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er det som er så rart at jeg klarte det i to år, tanker,følelser og handlinger hang sammen. 

Jo, så lenge handlingene følger etter tankene så fungerer det. Det støtter jeg 100%.

Når jeg kaller det pseudovitenskap så sikter jeg til idéene om at tanker er "ren energi" som "tiltrekker annen energi" etc etc. Det er ikke ekte vitenskap, men vi trenger ikke diskutere det. Hvis det får deg opp av stolen så funker det for deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Følte jeg var frisk i to år da, og husker til og med nhd skrev jeg hadde virkelig kommet meg. Minnes de årene med glede ❤️ Kunne det bare skje igjen,men jeg får vel se mine begrensninger. 

Treninga du var i gang med var et lite steg i riktig retning. Det ville ha gjort deg godt på lenger sikt, men du tåler ikke å bli sliten . 

Du tar dårlige valg dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Jo, så lenge handlingene følger etter tankene så fungerer det. Det støtter jeg 100%.

Når jeg kaller det pseudovitenskap så sikter jeg til idéene om at tanker er "ren energi" som "tiltrekker annen energi" etc etc. Det er ikke ekte vitenskap, men vi trenger ikke diskutere det. Hvis det får deg opp av stolen så funker det for deg. 

 

Det fungerte bare i to år :( 

Ja det er det det er, tanken om at likt tiltrekker likt. Har virkelig klart å kjøre meg i grøfta årene etterpå- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Treninga du var i gang med var et lite steg i riktig retning. Det ville ha gjort deg godt på lenger sikt, men du tåler ikke å bli sliten . 

Du tar dårlige valg dessverre. 

Fulgte opp treningen i mange uker, helt til jeg ble så dårlig at jeg ikke klarte mer og det fikk jeg forståelse for. Og jeg var velkommen til å komme tilbake når jeg ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Fulgte opp treningen i mange uker, helt til jeg ble så dårlig at jeg ikke klarte mer og det fikk jeg forståelse for. Og jeg var velkommen til å komme tilbake når jeg ville. 

Sliten eller dårlig ?

Hva slags dårlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Sliten eller dårlig ?

Hva slags dårlig ?

Sikkert psykotisk som de kaller det, da følger både det psykiske og fysiske. Jeg klarer ikke fungere lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sikkert psykotisk som de kaller det, da følger både det psykiske og fysiske. Jeg klarer ikke fungere lenger. 

Ok, overflow på computeren altså. 

Jeg skjønner at det blir vanskelig da. Den er ikke enkel den psykdommen du har :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, overflow på computeren altså. 

Jeg skjønner at det blir vanskelig da. Den er ikke enkel den psykdommen du har :(

 

Ja kan si det sånn. 

Nei den gjør som den vil, innser nå at den har masse negative ting med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg er sengeliggende med kaos i hjernen. Får ikke skapt noen ting

Får ikke skapt mye jeg heller nå, ligger mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, elina777 skrev:

Vil skjære av meg hodet

Uff da, det hjelper nok ikke. Jeg vil bare dope meg bort, blir litt masse truxal om kveldene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Uff da, det hjelper nok ikke. Jeg vil bare dope meg bort, blir litt masse truxal om kveldene. 

Vil ta zyprexa, det hjelper, men kan ikke. Da får jeg smertefulle kramper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elina777 skrev:

Vil ta zyprexa, det hjelper, men kan ikke. Da får jeg smertefulle kramper

Det er ikke greit. Vet ikke hvor mye truxal jeg kan ta, har tatt 75 mg + seroquel og vival nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, elina777 skrev:

Det beste er vel at jeg bare dør

Nei det er ikke det. Husk det kommer bedre dager igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...