Gå til innhold

Er det bare en psykisk helsearbeider i hver bydel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ba i søknaden om å ikke få hun jeg gikk til sist. De brukte veldig lang tid på å behandle søknaden, flere måneder. Jeg purret til fastlegen og ble ringt om av hun jeg ba om å ikke få.....

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ba i søknaden om å ikke få hun jeg gikk til sist. De brukte veldig lang tid på å behandle søknaden, flere måneder. Jeg purret til fastlegen og ble ringt om av hun jeg ba om å ikke få.....

Anonymkode: 738c7...7d5

Hvorfor vil du ikke ha henne?

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke ha henne?

Anonymkode: 587c8...11f

Veldig dårlig kjemi. Hun fikk meg bare til å føle meg verre. Jeg taklet ikke væremåten hennes - måten hun snakket til meg på. Veldig kunstig og unaturlig. Virket som hun spilte en rolle eller noe. Følte jeg ble behandlet som unormal, som noe dårligere enn andre. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dårlig kjemi. Hun fikk meg bare til å føle meg verre. Jeg taklet ikke væremåten hennes - måten hun snakket til meg på. Veldig kunstig og unaturlig. Virket som hun spilte en rolle eller noe. Følte jeg ble behandlet som unormal, som noe dårligere enn andre. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Det er jo en rolle de spiller, alle behandlere. Dere skal ikke være venner. Kanskje har du faktisk truffet en dyktig behandler. 

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en rolle de spiller, alle behandlere. Dere skal ikke være venner. Kanskje har du faktisk truffet en dyktig behandler. 

Anonymkode: 587c8...11f

Kanskje, men jeg kan ikke gå til en som jeg blir så provosert av å snakke med. Det går på væremåte og ting hun sier. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje, men jeg kan ikke gå til en som jeg blir så provosert av å snakke med. Det går på væremåte og ting hun sier. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Vil du ha en behandler som jatter med og stryker deg med hårene? Er det å tømme deg du har behov for, og få støtte på det du sier. Eller vil du ha nye innspill som kan bringe deg videre.

Behandlere kan provosere, men de gjør det for å hjelpe oss. De pirker tross alt på ømme ting hos oss. 

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ha en behandler som jatter med og stryker deg med hårene? Er det å tømme deg du har behov for, og få støtte på det du sier. Eller vil du ha nye innspill som kan bringe deg videre.

Behandlere kan provosere, men de gjør det for å hjelpe oss. De pirker tross alt på ømme ting hos oss. 

Anonymkode: 587c8...11f

En psykisk helsearbeider er vel ikke en behandler? 

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En psykisk helsearbeider er vel ikke en behandler? 

Anonymkode: 738c7...7d5

Hva er hun om hun ikke er det?

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ha en behandler som jatter med og stryker deg med hårene? Er det å tømme deg du har behov for, og få støtte på det du sier. Eller vil du ha nye innspill som kan bringe deg videre.

Behandlere kan provosere, men de gjør det for å hjelpe oss. De pirker tross alt på ømme ting hos oss. 

Anonymkode: 587c8...11f

Jeg vil gjerne komme videre jeg, men liker ikke å bli behandlet nedlatende heller. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er hun om hun ikke er det?

Anonymkode: 587c8...11f

De er vel mer en praktisk støtte og gir støttesamtaler? Det står ikke at de gir behandling på oslo kommune sine sider, men at man kan få hjelp til å nå praktiske mål. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne komme videre jeg, men liker ikke å bli behandlet nedlatende heller. 

Anonymkode: 738c7...7d5

På hvilken måte er hun nedlatende? Har du noen eksempler? Kan det være at du tolker henne som nedlatende? 

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er vel mer en praktisk støtte og gir støttesamtaler? Det står ikke at de gir behandling på oslo kommune sine sider, men at man kan få hjelp til å nå praktiske mål. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Det er ingen regel. 

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er hun nedlatende? Har du noen eksempler? Kan det være at du tolker henne som nedlatende? 

Anonymkode: 587c8...11f

Kan være. Eks. jeg fortalte at jeg måtte hjelpe til i familien. Hun svarte: ja det er jo en ny rolle. Nå er du en støtte. Jeg tolket det som at før var jeg en byrde. Nå er jeg midlerrtidig en støtte. eks 2: jeg er stille og fortalte det. Hun bekreftet at det ville bli et problem i arbeidslivet. Hun fortalte at hun kritiserte en kollega for å være stille i jobben sin, at det ikke passet seg. Resultat: hun fikk meg til å føle meg dårlig begge gangene. Bekreftet dårlig selvfølelse istedenfor å få meg til å føle meg bedre. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være. Eks. jeg fortalte at jeg måtte hjelpe til i familien. Hun svarte: ja det er jo en ny rolle. Nå er du en støtte. Jeg tolket det som at før var jeg en byrde. Nå er jeg midlerrtidig en støtte. eks 2: jeg er stille og fortalte det. Hun bekreftet at det ville bli et problem i arbeidslivet. Hun fortalte at hun kritiserte en kollega for å være stille i jobben sin, at det ikke passet seg. Resultat: hun fikk meg til å føle meg dårlig begge gangene. Bekreftet dårlig selvfølelse istedenfor å få meg til å føle meg bedre. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Tok du det opp med henne og spurte om hva hun mente?

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ba i søknaden om å ikke få hun jeg gikk til sist. De brukte veldig lang tid på å behandle søknaden, flere måneder. Jeg purret til fastlegen og ble ringt om av hun jeg ba om å ikke få.....

Anonymkode: 738c7...7d5

Jeg vil tro at det er en glipp at du ikke har fått en annen. Synes du skal kontakte dem, og høflig be om at de tar hensyn til ditt ønske om å få en annen. I en bydel i Oslo skal dette ikke være vanskelig å få til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje, men jeg kan ikke gå til en som jeg blir så provosert av å snakke med. Det går på væremåte og ting hun sier. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Jeg er enig i at det ikke skal være nødvendig at du forholder deg til en helsearbeider som du har såpass dårlig kjemi med. Det er kanskje ikke innholdet i det hun har sagt, som er problemet, men mer det at nettopp ikke kjemien mellom dere fungerer. Når man har god kjemi - dvs. en god relasjon - så er det mindre viktig nøyaktig hva som blir sagt i samtaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok du det opp med henne og spurte om hva hun mente?

Anonymkode: 587c8...11f

Nei. Hva skulle jeg sagt? 

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hva skulle jeg sagt? 

Anonymkode: 738c7...7d5

Du skulle spurt hva hun mener med det. 

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle spurt hva hun mener med det. 

Anonymkode: 587c8...11f

Hva hun mener med at jeg hadde fått en ny rolle, at jeg nå var en støtte? Hva hun mener med at det ikke er akseptert å være en stille person i jobbsammenheng? Det synes jeg er nedverdigende å spørre om. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hun mener med at jeg hadde fått en ny rolle, at jeg nå var en støtte? Hva hun mener med at det ikke er akseptert å være en stille person i jobbsammenheng? Det synes jeg er nedverdigende å spørre om. 

Anonymkode: 738c7...7d5

Da lar du det være og følger froskens råd. 

Anonymkode: 587c8...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...