Gå til innhold

Har jeg alvorlig depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, newnick skrev:

Ps. Tester skal ikke tas av en selv. Det kan gi feil resultat. De skal tas av fagkyndige som har opplæring i bruken av disse. Så testen du har gjort på deg selv bør du ta med en klype salt. Men den kan gi en viss indikasjon. 

Lykke til. 

Akkurat BDI er vel beregna for selvutfylling?

Anonymkode: 46a32...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror ikke du med en alvorlig depresjon hadde greid en så krevende jobb. Men det kan absolutt være en depresjon, hvis man «kun» er utbrent greier man som regel å finne glede i andre ting enn jobben.

Ta selvtesten til Psykia som er basert på MADRS og oversatt til vanlig språk. Den finner du på www.depresjon.com 

Tenkte først noe lignende. Tenkte at han kan ikke ha 28 på BDI hvis han fungerer i jobb. Selv har jeg ingen sjans når jeg ligger der. Men så kom jeg på at depresjoner kan jo ha litt forskjellige symptomprofiler. Når jeg ikke kan jobbe med 28 i BDI, så er der nok mest på grunn av at det er mangelen på energi og konsentrasjon, som er mest uttalt hos meg. Kanskje det er annerledes mtp jobb om "poengene" er annerledes fordelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 8.46, issomethingwrong skrev:

Jeg tror ikke du med en alvorlig depresjon hadde greid en så krevende jobb. Men det kan absolutt være en depresjon, hvis man «kun» er utbrent greier man som regel å finne glede i andre ting enn jobben.

Ta selvtesten til Psykia som er basert på MADRS og oversatt til vanlig språk. Den finner du på www.depresjon.com 

Har man en normal jobb greier man nok å finne gleden i andre ting, men når man må være tilgjengelig 24/7 sitter man hele tiden med den gnagende følelsen om at man kan måtte avbryte pga jobb. Hadde en samboern som slet med det samme. Selv med helg fikk han aldri slappet av fordi det kunne hende han måtte jobbe.

Anonymkode: a5eae...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...