Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Lave leververdier til tross for mye alkohol?

Recommended Posts

AnonymBruker

Hei! Jeg fikk igjen blodprøve svar for noe  uker siden, men funderer veldig på at jeg hadde GT og alat som var i grenseland til å være lavt. 

JEg har da slitt en del med alkohol i ett par år. Drikker veldig ofte, som regel kun hardfylla i helgene, men siste året mer og mer i kvardagen også. Det er snakk om 2-3 flasker vin i uka pluss øl kanskje rundt 6-8øl i gjennomsnitt. Hvertfall de siste månedene før jeg tok prøven. Jeg går også på medisiner som hovedsakelig metaboliseres i leveren. I tillegg til at jeg tar paracet jevnlig (mye hodepine🙄). 

Trodde liksom en slik kombinasjon ville være hardt for leveren. 

Jeg får det bare ikke til å stemme. Er det noen som vet hva det kan skyldes? Kan jeg ha leververdier som egentlig er under referanseområdet uten alt jeg tilfører kroppen? Falskt negativt? Eller jeg tydeligvis ikke drikker så mye som jeg tror? 

Tenkte å ta det opp med legen neste gang jeg skal dit. Er liksom ikke slike blodprøve svar jeg trenger når jeg prøver å finne motivasjon til å slutte å drikke😋

Tenkte bare å spør her om det er noen som vet eller vært borti det samme. 

Anonymkode: a58dc...aa2

Fortsetter under...