Gå til innhold

Er det på grunn av stress Kupton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i begynnelsen av 20-årene som i flere år har slitt med at jeg tåler så dårlig stress og jeg har ekstremt mye uro inni meg. Det resulterte i et anfall hvor jeg gråt i flere timer i dag. Det må nevnes at jeg opplever påkjenninger i hverdagen som andre takler fint, bare ikke jeg på grunn av denne uroen som jeg har i meg.. Det kommer også når jeg ikke har noen påkjenninger, men i mindre grad. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å balansere energien og virkelig få slappe av? Jeg sover godt om nettene og jeg har ingen fysiske utfordringer. Et problem for meg er også at selv om jeg sover godt og nok, så har jeg samme uro når jeg våkner. Jeg vet ikke om jeg har noen diagnose for jeg har aldri vært hos noen behandler. Hva kan det være en indikasjon på?

Anonymkode: 2a712...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. For meg var ett viktig skritt på veien å finne ut når dette stresset startet. Det var i barndommen. Så da var det logisk at min kropp ikke kjenner til noe annen tilstand enn stress. Hva er ro liksom? Jeg vil anbefale deg å snakke med en proffesjonell og forsøke å finne ut hvor rota ligger. Neste utfordring er å lære kroppen å ikke være i stress. Det å vite hvorfor først er viktig for å klare å holde på roen når du finner den. Jeg har funnet roen men jeg må jobbe aktivt med å beholde den for stresset prøver seg titt og ofte, det er jo det kroppen kjenner best. Jeg bruker en aktivitetsklokke som angir stressnivå, søvn, puls, aktivitet og via den ser jeg fremgang og tilbakefall. I høst lå pulsen på 90-100 i hvile oh stress på topp. Nå er pulsen nede i 70 i hvile og stress på nederste nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier om hva ro er, så tenker jeg at når jeg er rolig så er jeg avslappet og i harmoni med følelsene mine. Jeg vet ikke om jeg uttrykte noe feil her, men kupton jeg er ikke ute etter noen diagnose for det vet jeg at ikke går på så tynt grunnlag. Jeg vil bare få innspill på hvorfor jeg lar meg stresse så mye rsskere enn det andre mennesker gjør? Jeg har egentlig alltid vært sånn, men jeg er verre nå enn før.

 

Anonymkode: 2a712...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2019 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann i begynnelsen av 20-årene som i flere år har slitt med at jeg tåler så dårlig stress og jeg har ekstremt mye uro inni meg. Det resulterte i et anfall hvor jeg gråt i flere timer i dag. Det må nevnes at jeg opplever påkjenninger i hverdagen som andre takler fint, bare ikke jeg på grunn av denne uroen som jeg har i meg.. Det kommer også når jeg ikke har noen påkjenninger, men i mindre grad. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å balansere energien og virkelig få slappe av? Jeg sover godt om nettene og jeg har ingen fysiske utfordringer. Et problem for meg er også at selv om jeg sover godt og nok, så har jeg samme uro når jeg våkner. Jeg vet ikke om jeg har noen diagnose for jeg har aldri vært hos noen behandler. Hva kan det være en indikasjon på?

Anonymkode: 2a712...780

Har du tenkt på om det kan være ADHD? 

Prøv denne screeningen:

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/psykiatri/adhd-selvtest/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Janus30 skrev:

Har du tenkt på om det kan være ADHD? 

Prøv denne screeningen:

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/psykiatri/adhd-selvtest/

Jeg prøvde linken og etter den å bedømme så har jeg kanskje det! Jeg svarte i hvertfall innenfor de grå feltene på spørsmålene. Takk som delte linken med deg.

Anonymkode: 2a712...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde linken og etter den å bedømme så har jeg kanskje det! Jeg svarte i hvertfall innenfor de grå feltene på spørsmålene. Takk som delte linken med deg.

Anonymkode: 2a712...780

Med meg skulle det stå.

Anonymkode: 2a712...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...