Gå til innhold

Har en voksen sønn boende med feil døgnrytme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Det kan kroppen min godt finne på ja. Jeg går alltid på do før jeg legger meg, kan godt ligge og lese en halvtimes tid for så måtte gå på do igjen før jeg slukker lyset. Sånn er det når man har en blære på størrelse med en valnøtt...

Jeg må også opp på do omtrent hver natt, og jeg er mye større enn deg. Gjerne også en halvtime etter at jeg la meg, om jeg ikke har sovnet. Irriterende, men er jo stille, så plager ikke andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Sånn er det når man har en blære på størrelse med en valnøtt...

:D:D:D

Jeg har vel blære på størrelse med en vannmelon!

Husker en gang på sykehuset da jeg måtte sette kateter, så ble sykepleieren helt overveldet over hvor mye jeg hadde hatt plass til :wacko::rolleyes::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg må også opp på do omtrent hver natt, og jeg er mye større enn deg. Gjerne også en halvtime etter at jeg la meg, om jeg ikke har sovnet. Irriterende, men er jo stille, så plager ikke andre.

Så tungvint....

Har egentlig aldri tenkt på at noen har det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Sett en frist - ikke altfor langt frem - men for eksempel to uker. Si at dersom han ikke slutter med dette innen da, må han ut.

Da får han litt tid til å tenke seg om og endre mønster. Men da MÅ du hive ham på dør dersom han ikke har sluttet med det!!!

Jeg skal sette en frist. Det er også til hans beste at han forsøker å sove om natten. Men jeg har selvsagt ikke noe med døgnrytmen hans å gjøre, men siden han bor hos meg så kan jeg si at det skal være stille om natten ellers må han flytte. 

 

Anonymkode: c88bb...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å be sønnen flytte ut. Han er voksen og myndig. Han har en helt feil døgnrytme. Går oppe hele nettene. Han jobber om dagen. Kommer hjem stuptrøtt å legger seg, og våkner igjen på kvelden. Han nekter på å snu døgnrytmen. Og sier at han gjør som han vil. Jeg blir stresset av det. Jeg får sove dårlig om nettene pga dette. Jeg forsøker å prate med han om det men til ingen nytte. 

Noen råd i en slik situasjon? 

Jeg vurderer på å be han flytte ut. Har sagt det til han. Men det bryr han seg ikke med. Han er også frekk i ord. 

 

Anonymkode: c88bb...159

Problemet er jo først og fremst at han holder deg våken. Om han må være våken på nettene, får det skje stille på rommet sitt. Overholder han ikke dét, bør han nok flytte, i hvertfall om han jobber og klarer seg selv økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å be sønnen flytte ut. Han er voksen og myndig. Han har en helt feil døgnrytme. Går oppe hele nettene. Han jobber om dagen. Kommer hjem stuptrøtt å legger seg, og våkner igjen på kvelden. Han nekter på å snu døgnrytmen. Og sier at han gjør som han vil. Jeg blir stresset av det. Jeg får sove dårlig om nettene pga dette. Jeg forsøker å prate med han om det men til ingen nytte. 

Noen råd i en slik situasjon? 

Jeg vurderer på å be han flytte ut. Har sagt det til han. Men det bryr han seg ikke med. Han er også frekk i ord. 

 

Anonymkode: c88bb...159

Betaler han for seg hjemme?

Anonymkode: aec0f...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 22.2.2019 den 6.25, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å be sønnen flytte ut. Han er voksen og myndig. Han har en helt feil døgnrytme. Går oppe hele nettene. Han jobber om dagen. Kommer hjem stuptrøtt å legger seg, og våkner igjen på kvelden. Han nekter på å snu døgnrytmen. Og sier at han gjør som han vil. Jeg blir stresset av det. Jeg får sove dårlig om nettene pga dette. Jeg forsøker å prate med han om det men til ingen nytte. 

Noen råd i en slik situasjon? 

Jeg vurderer på å be han flytte ut. Har sagt det til han. Men det bryr han seg ikke med. Han er også frekk i ord. 

 

Anonymkode: c88bb...159

Det at han er voksen betyr at han må skjønne at han skal klare seg selv og flytte hjemmefra. 

Men du skal ikke kreve at en voksen mann skal ha samme døgnrytme som deg selv om han bor hjemme. Han er tross alt voksen og bestemmer det selv :). Utover det er det ditt hus og han skal ta hensyn i form av at han ikke bråker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...