Gå til innhold

Giske gjør byen farlig...


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har sett vidoen og tenkte at Giske bør fjerne sjegget. 

Ellers mener jeg det må være noe alvorlig galt i dette landet når uskyldig dansing skaper store overskrifter, mens daglig knivstikking bare får en liten notis. 

Noe feil med rangering av alvorlighetsgrad. 

 

Det er jeg helt enig i.

Ellers tenker jeg at Giske kanskje bør holde seg unna alkohol.

Anonymkode: 0848e...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Gargamel skrev:

Har  "tilsynet for høy moral" tatt over? Skal vi ha mørkemenn og snerpefrøkener som filmer på uteplasser og passer på at ingen danser for tett, eller med feil person?

Saken handler ikke om hvorvidt dansen er grov eller ikke. Ap i Trøndelag er svært delt i spørsmålet om Giske skal få toppverv igjen (det er ikke avgjort ennå), og da er det direkte dumt å opptre sånn at en slik video kan proppe opp, Giskes historie i partiet tatt i betraktning. Nå har det i tillegg kommet fram at «kollegaen» Giske var sammen med var valgkomiteens leder, Jorodd Asphjell. 

Jeg syns ikke det er rart at dette vekker misnøye. Hendelsen i selv er uskyldig, men hendelsen satt i kontekst vitner om dårlig dømmekraft. Asphjell vurderer det også sånn viser det seg, allerede da oppmerksomheten var på selfie-stadiet hadde han spurt Giske om han mente «dette var så lurt». Og det var mens Giske kun samtykket i selfier, altså før dansen. 

Du har sikkert tilgang på Adressa. Både Ellingsen og Anglen skriver godt om dette i dag syns jeg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Knut Sandli må jammen ha høy moral som blir "lyn forbanna" av dette, mens kvinnen selv beskriver det som uproblematisk. Hun sier det var hun som kontaktet Giske, og ikke omvendt. 

Har  "tilsynet for høy moral" tatt over? Skal vi ha mørkemenn og snerpefrøkener som filmer på uteplasser og passer på at ingen danser for tett, eller med feil person?

(Jeg har sett videoen. Klippet viser ingen ting sjokkerende, men en halvfull gubbe som "danser" tett med ung jente tar seg ikke så bra ut på film. Det er mye som ikke ser bra ut i dagens grelle lys, når det er tatt ut av kontekst. Derfor lærer ungdommen å ikke filme hverandre på fest og legge ut på nettet.) 

https://www.nettavisen.no/nyheter/logn-og-video-ble-brukt-til-a-demonisere-trond-giske-pa-sosiale-medier/3423596443.html

Det er flere som mener at Sandlis reaksjon var i overkant.

Jeg mener (fortsatt) at det er Giskes dømmekraft, i lys av hans ikke særlig fjerne fortid, som er kritikkverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Hva mener dere? Det er litt rart at han i det hele tatt drar på byen og drikker etter alt styret, men når ble det "beføling" å legge hånden på hoften til en kvinne under dans? Jeg gjør jo det når danser vals med tanta mi.

Knut Sandli må jammen ha høy moral som blir "lyn forbanna" av dette, mens kvinnen selv beskriver det som uproblematisk. Hun sier det var hun som kontaktet Giske, og ikke omvendt. 

Har  "tilsynet for høy moral" tatt over? Skal vi ha mørkemenn og snerpefrøkener som filmer på uteplasser og passer på at ingen danser for tett, eller med feil person?

(Jeg har sett videoen. Klippet viser ingen ting sjokkerende, men en halvfull gubbe som "danser" tett med ung jente tar seg ikke så bra ut på film. Det er mye som ikke ser bra ut i dagens grelle lys, når det er tatt ut av kontekst. Derfor lærer ungdommen å ikke filme hverandre på fest og legge ut på nettet.) 

Giske kan svinge seg ute som bare det, lett bedugget eller ikke, med kvinner i alle mulige aldre. Men som politiker med en betent sak bak seg har han mindre handlingsrom enn "den vanlige politiker" akkurat nå. Det synes jeg han bør kunne godta og klare å holde seg til.

Anonymkode: 9d20c...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER ble konsekvensen av elendig dømmekraft offentliggjort. Selv er jeg en av dem som syns Giske er en svært dyktig politiker, og han har vært viktig for Trøndelag. Synd at han gjennom en årrekke, og helt inn i forrige helg, ikke skjønner at han ikke kan krydre rollen som respektert politiker med det å tafse på unge damer. 

Giske gir opp plass i Trøndelag-ledelsen

I et Facebook-innlegg skriver Trond Giske at han trekker seg fra plassen som medlem i Arbeidsutvalget.
 
 
Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte går for langt i forfølgng av personer synes jeg. Han har like mye krav på sitt privatliv som alle oss andre. Som person virker han som veldig følsom og lett til tårer. Kanskje det er mannsrollen og hvordan folk lever sine liv det handler om.  Det er trange budsjett tider for oss alle. Media gir oss rollen som om dere husker det lille fattige barnet som bare ble mål for gribbene i lufta til slutt. Det var et bilde på hva som den gang skjedde i verden som gikk over hele verden. Av den lille jenta.

Eller Ap som vi jo i alle år har fått høre " er ingen søndagsskole". Det er jo tydelig at mange i det partiet føler at dette kan ikke tas internt og er ikke avsluttet. Om man tolker det man ser og hører rett da. Jeg har aldri vært " innenfor" i politikken. 

Men jeg tar avstand fra alle gatas parlament og selvjustis.Ingen bør utsettes slik uansett.  Man kan lure på hva som egentlig ligger bak. Er det bare resultat av dårlig styring av landet. Man har til slutt intet annet virkemiddel enn strengere og strengere straffer? Men vi har alle så altfor nok med våre egne saker i dag tror jeg til å løfte et bryn.Det er bare veldig trange budsjettider i dag for oss alle tror jeg i vårt mosegrodd land. 

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
57 minutter siden, Kayia skrev:

Kunne latt være å skrive mine to siste innlegg, og ganske enkelt bare linket til denne: https://morgenbladet.no/aktuelt/2019/02/ta-pa-sikkerhetsbeltene-debatten-om-heksejakt-kommer-men-vi-bor-avlyse-den-den

Dagens beste analyse av hva som har skjedd og hvorfor noe tilsynelatende uviktig og helt innafor blir viktig og helt utafor. 

Jeg synes Giske har dårlig dømmekraft OG at Sandlis reaksjon var langt over streken. Det ene utelukker ikke det andre. Tvert om henger det sammen.

Giske har ikke gjort noe galt mot noen i dette tilfellet. Kvinnen sier det var uproblematisk og at "det var ikke noe annet enn en hyggelig tone". Den saken er grei. (Jeg ville aldri klenget på 20-åringer, og langt mindre om jeg var en kjent som slesking, men det er jo meg. Hvis det var frivillig begge veier ville det vært en privatsak)

Feilen hans var å stille seg selv lagelig til for hugg. I en verden av hyener som VG og Knut Sandli er det virkelig veldig dårlig dømmekraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grande-saken var det mer enn nok som kom fram som kunne vært skrevet svært kritisk om dersom mediene hadde villet, uten at det hadde vært i konflikt med VVP. I denne saken velger de derimot å kjøre på med full gass. 

Anonymkode: 1eb7e...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, cilie skrev:

Giske er en dyktig politiker, og det som skjer nå synes jeg bare er trist. 

 

Veldig enig. Føler med ham og hele familien hans og Ap. Selv om jeg aldri var enig med Ap den gang de måtte legge ned Norske Skog og mange mistet jobben. Men selv politikere rår over alt og Ap var ikke de eneste som måtte gi tapt.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte går for langt i forfølgng av personer synes jeg. Han har like mye krav på sitt privatliv som alle oss andre. Som person virker han som veldig følsom og lett til tårer. Kanskje det er mannsrollen og hvordan folk lever sine liv det handler om.  Det er trange budsjett tider for oss alle. Media gir oss rollen som om dere husker det lille fattige barnet som bare ble mål for gribbene i lufta til slutt. Det var et bilde på hva som den gang skjedde i verden som gikk over hele verden. Av den lille jenta.

Eller Ap som vi jo i alle år har fått høre " er ingen søndagsskole". Det er jo tydelig at mange i det partiet føler at dette kan ikke tas internt og er ikke avsluttet. Om man tolker det man ser og hører rett da. Jeg har aldri vært " innenfor" i politikken. 

Men jeg tar avstand fra alle gatas parlament og selvjustis.Ingen bør utsettes slik uansett.  Man kan lure på hva som egentlig ligger bak. Er det bare resultat av dårlig styring av landet. Man har til slutt intet annet virkemiddel enn strengere og strengere straffer? Men vi har alle så altfor nok med våre egne saker i dag tror jeg til å løfte et bryn.Det er bare veldig trange budsjettider i dag for oss alle tror jeg i vårt mosegrodd land. 

Anonymkode: fc497...347

Ingen rår over alt og Giske sa jo selv at han ønsket debatt om dette med medias håndtering av " kjendis og samfunnspersoner. "Selv er jeg ikke motstander av dans og synes alle folk skal få lov å være i fred.Kan ikke være lett for han å få annen jobb så hvor er arbeidsretten og advokatene både for dem han har forkjemper og ham selv? Hvor er disse advokatene?

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen rår over alt og Giske sa jo selv at han ønsket debatt om dette med medias håndtering av " kjendis og samfunnspersoner. "Selv er jeg ikke motstander av dans og synes alle folk skal få lov å være i fred.Kan ikke være lett for han å få annen jobb så hvor er arbeidsretten og advokatene både for dem han har forkjemper og ham selv? Hvor er disse advokatene?

Anonymkode: fc497...347

Jeg mente å skrive dem han har forulempet.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg synes Giske har dårlig dømmekraft OG at Sandlis reaksjon var langt over streken. Det ene utelukker ikke det andre. Tvert om henger det sammen.

Giske har ikke gjort noe galt mot noen i dette tilfellet. Kvinnen sier det var uproblematisk og at "det var ikke noe annet enn en hyggelig tone". Den saken er grei. (Jeg ville aldri klenget på 20-åringer, og langt mindre om jeg var en kjent som slesking, men det er jo meg. Hvis det var frivillig begge veier ville det vært en privatsak)

Feilen hans var å stille seg selv lagelig til for hugg. I en verden av hyener som VG og Knut Sandli er det virkelig veldig dårlig dømmekraft.

Jeg har misforstått innlegget ditt. Til spørsmålet om Knut Sandli gikk for langt er mitt svar ja, og det har jeg inntrykk av at de aller fleste tar til orde for også. Til spørsmålet om rådet for høy moral har tatt over er mitt svar nei. Jeg syns de fleste medier (og har lenket til flere eksempler) har vært nyanserte og presist kommentert på det Giskes opptreden forrige helg betyr i en politisk kontekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har her vært vist nok medmenneskelighet for alle parter. Men det er vel partiets ansvar i og med at sånne ting tas internt i politikken. Kanskje må det være slik. Jeg vet ikke. De forulempede må føle avmakt kanskje og hvor er advokatene som har begått et seg med sakene ? Hvordan har ofrene det?   Men å miste jobb og kanskje alt er ikke lett for noen uansett på hvilken bakgrunn.. Kanskje de burde sette seg ned å skrive om det slik Gustavsen i SV partiet en gang gjorde. " Kortene på bordet". Eller Reiulf Steen da han ble satt i skyggen og også ble veldig alvorlig syk.Kanskje skyldes mye de stor omveltninger i politisk tekning mange mener er skjedd.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å miste jobb og kanskje alt er ikke lett for noen uansett på hvilken bakgrunn.

Ingen mister "alt". Det handler bare om å tape i en intern maktkamp der mange deltar og tabbekvoten derfor ikke er kjempestor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laban skrev:

Ingen mister "alt". Det handler bare om å tape i en intern maktkamp der mange deltar og tabbekvoten derfor ikke er kjempestor.

Jeg er veldig ofte enig i dine betraktninger, men ikke her. På dette nivået er ikke en politisk posisjon en «jobb», det er gjerne (store deler av) ditt liv, din identitet, ditt livs karriere, ditt renommé og ettermæle, din måte å formidle din integritet via- kort sagt det du måler din selvfølelse og egenverd via. Giske har ikke «bare» kjempet om makt, men om kontroll over sitt eget «jeg», og det skal man ha i bakhodet tenker jeg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...