Gå til innhold

Giske gjør byen farlig...


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55
2 timer siden, Maggie55 skrev:

Det kommer tider til oss alle tror bare jeg som vi må skjerpe oss mer med hva vi bruker tida vår på.

Enkelte mennesker sliter med så mange" virkelig rare ting". Kanskje er det nettopp derfor de velger å bli skuespillere, forskere eller toppolitikere for den sakens skyld. Godt han fremdeles har de gode mulighetene å være på Stortinget sikkert gir synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politikerene flest er gått over alle streker og vil måtte betale for det ved valg tror jeg. Hele Arbeiderpartiets miljøprofil ender i et ny " boblebadshistorie" tror jeg som sist på åttitall.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man synes jo bare det veldig rart at også" sånne mennesker" skal ha så fortvilet lite å drive med.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2019 at 2:27 PM, Kayia said:

Saken handler ikke om hvorvidt dansen er grov eller ikke. Ap i Trøndelag er svært delt i spørsmålet om Giske skal få toppverv igjen (det er ikke avgjort ennå), og da er det direkte dumt å opptre sånn at en slik video kan proppe opp, Giskes historie i partiet tatt i betraktning. Nå har det i tillegg kommet fram at «kollegaen» Giske var sammen med var valgkomiteens leder, Jorodd Asphjell. 

Jeg syns ikke det er rart at dette vekker misnøye. Hendelsen i selv er uskyldig, men hendelsen satt i kontekst vitner om dårlig dømmekraft. Asphjell vurderer det også sånn viser det seg, allerede da oppmerksomheten var på selfie-stadiet hadde han spurt Giske om han mente «dette var så lurt». Og det var mens Giske kun samtykket i selfier, altså før dansen. 

Du har sikkert tilgang på Adressa. Både Ellingsen og Anglen skriver godt om dette i dag syns jeg. 

Enig med deg Selve dansen et lite å henge seg opp i. Men med hans historie, så burde han ha såpass dømmekraft at han ikke gjorde dette. Han burde også skjønne at hans motstandere ville bruke det for alt det er verdt.

Han burde ligge lavt politisk enda i minst ett år, men går på igjen med hevet hode som om ikke noe har skjedd. Ydmykheten er ett fremmedord. Jeg lurer også på de som ønsker han opp i systemet igjen og hvilken dømmekraft de har.
Hadde jeg hatt sånne varsler på meg der jeg jobber, så hadde jeg vært heldig om jeg fikk beholde jobben og det hadde ikke vært snakk om noen opprykk i stilling. Det måtte jeg ha ventet med i mange, mange år. Men i politikken er dette tydeligvis mulig.
Jeg lurer virkelig på dømmekraften til politikerne og de skal i tillegg styre vårt land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte av de politikerene har bare nå strukket strikken for langt tror jeg. Alle partiene har sine synes jeg så nå føles ganske håpløst å sympatiserere med noe. Ganske kjedelig for hele landet synes jeg.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli Pensjonistpartiet for meg fremover. Håper "de holder koken både lokalt og globalt." Det lite vits å gråte for de andre partiene.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg skjønner at AP ikke er tjent med Giske i sentral posisjon. Fortiden og den evige støyen i seg selv et problem, selv om selfie-videoen var helt uskyldig.

Jeg synes det er dårlig av Støre å ikke si noe mer enn at Giske har dårlig dømmekraft og ikke tillit. Han kunne tjent mye på å si noe mer utfyllende og balansert oppi all galskapen, selv om konklusjonen ble den samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om vi står overfor en krise i den politiske journalistikken i Norge? Alt ser jo ut til å tvinges inn i en banal og sjablongmessig ramme. Sort og hvitt, uten gråsoner. Noen må være gode og noen må være onde, noe må være rett og noe må være veldig galt.

Vi ser tydelige heltehistorier rundt noen politikere, og karikerte fiendebilder av andre. Dette er moralismen som den nye partipressen. Med VG halsende foran. Den gamle eksponenten for en folkelig journalistikk over hele landet, en upolitisk og samlende kraft som aldri viftet med en moralsk pekefinger.

Det er naturlig at det nå søkes svar på ubesvarte spørsmål om VGs dekning og rolle i Giske-saken.

https://nordnorskdebatt.no/article/moralismen-nye-partipressen

Anonymkode: 0848e...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne siste saken er bare patetisk. Et par fulle jenter vil ha en selfie med Giske, og pressen går fullstendig bananas.

Anonymkode: 0848e...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, cilie said:

Jeg håper Giske kommer sterkt tilbake. 

Hvorfor det?  Ikke at jeg mener han ikke skal det, men det er for tidlig. Årsaken til det er at det blir som å si at det du har holdt på med ikke er så ille, det er en sier for han over disse jentene som har blitt utsatt for uønsket oppmerksomhet. 
Han er så høy på seg selv at han tar alt dette som en seier. Han burde ha hatt såpass dømmekraft at han holdt en lav profil både politisk og privat en god stund til. Han skal ikke dømmes evig, men minst ett år til burde han ligge lavt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mrxx skrev:

Hvorfor det?  Ikke at jeg mener han ikke skal det, men det er for tidlig. Årsaken til det er at det blir som å si at det du har holdt på med ikke er så ille, det er en sier for han over disse jentene som har blitt utsatt for uønsket oppmerksomhet. 
Han er så høy på seg selv at han tar alt dette som en seier. Han burde ha hatt såpass dømmekraft at han holdt en lav profil både politisk og privat en god stund til. Han skal ikke dømmes evig, men minst ett år til burde han ligge lavt. 

Kort og godt fordi jeg synes han er en dyktig politiker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, cilie said:

Kort og godt fordi jeg synes han er en dyktig politiker. 

Joda, han er jo det. Men de er tross alt ett hån mot alle varslerne hvis han blir forfremmet nå. Men han har dårlig dømmekraft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2019 den 9.18, Lillemus skrev:

Giske er eldre enn deg... Han er født i 1966. Han har jo kone og barn hjemme og så drive på sånn i en alder av 52 år!? Kvalmt.

Jeg har grublet litt de siste dagene over hvorfor jeg trodde han var yngre enn meg og mannen. Har kommet til at det først og fremst er det imaget hans med festing og flørting, samt det at han har en mye yngre kone og et lite barn. Utseendemessig kunne han vært alt fra 42 til 58, synes jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg må innrømme jeg storkoser meg nå^_^. Det er så veldig fortjent:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-i-giske-video-foler-seg-utnyttet-av-fagforbundet/70805480

"- Fagforbundet skal jo beskytte medlemmene sine, her har de utnytta meg til sitt eget formål, sier kvinnen som danset i videoen til NRK.

De to kvinnene forteller at tillitsvalgte i fagforeninga sendte bekymringsmelding til Arbeiderpartiet uten å ha snakket med dem.

- Det er sjokkerende å bli brukt på denne måten til fordel for forbundets politiske interesse, sier kvinnen som danset med Giske."

Rettelse. Mer utfyllende link:

https://www.nrk.no/norge/kvinnene-bak-giske-video-foler-seg-brukte-i-politisk-spel-1.14445082

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle føler ikke at de har like mye å "slå seg rundt med "i dag tror jeg. Derfor vekker den saken så mye harme og indignasjon hos så mange tror jeg. Vanligvis en sak hos enkelt av ukebladene kanskje og ikke dagspressen.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan huske da mange av de som er politikere i dag ble innvalgt og var "ferskinger " i politikken. Det stod mye i avisene at denne generasjonen med politikere var mye " broilere" med lite fartstid fra arbeidslivet. Mange hadde ikke noe yrkesliv tidligere ble det poientert og mest teoretisk bakgrunn. Men mye er jo skjedd siden dengang selvsagt på nittitall.

Anonymkode: fc497...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det blir som i  toppidretten synes jeg. Ikke lett å forstå hva som " driver" alle diss toppolitikerene heller. Hva er det som gjør dem så sultne på seier. Tenk på alle som aldri når opp og som kanskje mister all tro både på idrett og politikk. Sikkert mange " ofre" i alle partier bare i dette " meeto". Man kan bare lure hva som driver dem til alt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...