Gå til innhold

Hva kan man forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er trist å lese innleggene dine. Det er utvilsomt tøffe tak for både din datter og deg. Du er likevel den voksne og den som burde kunne se og handle ut i fra er større perspektiv. Omsorg og forståelse er sentrale stikkord i så henseende.

Anonymkode: 1261b...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er trist å lese innleggene dine. Det er utvilsomt tøffe tak for både din datter og deg. Du er likevel den voksne og den som burde kunne se og handle ut i fra er større perspektiv. Omsorg og forståelse er sentrale stikkord i så henseende.

Anonymkode: 1261b...f11

Presist det samme jeg prøvde å si. Du var bare tydeligere. 

Anonymkode: ab9a7...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I fare for å gjenta meg selv. Tror du jeg starter en samtale eller en konflikt med å si sånt? 

Nei det er for å skåne oss begge i fremtiden etter flere år med dårlige stemning. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Jeg synes det er oppsiktsvekkende at du ser ut til å ville legge alt ansvar på din datter for hvordan ting har vært i hennes oppvekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg tror du hadde fått mer hjelp og omsorg fra din datter om du hadde vist henne omsorg.

Jeg synes du virker hard mot din datter og ganske selvsentrert. Da kan du ikke regne med at din datter vil bli noe bedre enn deg.

Begynn med deg selv. Det er du som skal være rollemodelllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrester meg den som vil, men det jeg ønsket med innlegget var ikke den veien det har gått. Som overskriften sier Hva kan man forvente?

Istedenfor har dere gått til angrep på meg som mor uten å vite noenting om disse 19 foregående årene. 

Kunne jeg slettet innlegget hadde jeg gjort det tvert og jeg skulle absolutt ikke fortsatt å svare dere slik jeg gjorde. 

Godt en kan være anonym her. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arrester meg den som vil, men det jeg ønsket med innlegget var ikke den veien det har gått. Som overskriften sier Hva kan man forvente?

Istedenfor har dere gått til angrep på meg som mor uten å vite noenting om disse 19 foregående årene. 

Kunne jeg slettet innlegget hadde jeg gjort det tvert og jeg skulle absolutt ikke fortsatt å svare dere slik jeg gjorde. 

Godt en kan være anonym her. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Som Nicklus sier, kan du forvente å få det du selv gir - på sikt. Av barn og tenåringer kan - og skal - du forvente en hel del mindre. 

Jeg forstår det er tøffe tilbakemeldinger å ta i mot, det du har fått. Håper likevel for både din datters og din egen del at du reflekterer over disse. Dette handler om noe mye mer grunnleggende enn hvorvidt din datter hjelper til eller ikke. 

Anonymkode: 1261b...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arrester meg den som vil, men det jeg ønsket med innlegget var ikke den veien det har gått. Som overskriften sier Hva kan man forvente?

Istedenfor har dere gått til angrep på meg som mor uten å vite noenting om disse 19 foregående årene. 

Kunne jeg slettet innlegget hadde jeg gjort det tvert og jeg skulle absolutt ikke fortsatt å svare dere slik jeg gjorde. 

Godt en kan være anonym her. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Hvilken vei ville du det skulle gå med innlegget ditt? Den samme veien som før? 

Vi prøver ikke å arrestere deg, men å få deg til å tenke i nye baner siden de nåværende tankebanene har ført dere begge på villspor. 

Anonymkode: ab9a7...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Normalt sett vil såpass voksne ban hjelpe til i en flytteprosess, men noe sier meg at det må være en grunn til at dere har et dårlig forhold og at hun ikke gjør det.

Jeg bet meg spesielt merke i det du skrev om at hun ikke har stilt opp i forhold til barnevern og advokater.

Hun SKAL IKKE stille opp i forhold til dette. Det er ikke hennes skyld og du far bråker  med hverandre.

Det virker som det er et dårlig klima i hjemmet deres og at du som er mammaen burde sett datteren din opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken vei ville du det skulle gå med innlegget ditt? Den samme veien som før? 

Vi prøver ikke å arrestere deg, men å få deg til å tenke i nye baner siden de nåværende tankebanene har ført dere begge på villspor. 

Anonymkode: ab9a7...663

Da tar jeg nok heller med meg råd fra venner, familie og annet helsepersonell, enn deres råd om å tenke nye veier. Beklager. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Normalt sett vil såpass voksne ban hjelpe til i en flytteprosess, men noe sier meg at det må være en grunn til at dere har et dårlig forhold og at hun ikke gjør det.

Jeg bet meg spesielt merke i det du skrev om at hun ikke har stilt opp i forhold til barnevern og advokater.

Hun SKAL IKKE stille opp i forhold til dette. Det er ikke hennes skyld og du far bråker  med hverandre.

Det virker som det er et dårlig klima i hjemmet deres og at du som er mammaen burde sett datteren din opp i dette.

Bare så det er sagt så har barnevern og advokater INGENTING med henne og hennes barnefar å gjøre. Vi har ett godt samarbeid oss i mellom. Det jeg påpeker er at hun som eldstedatter og storesøster ikke har vært tilstede. Hun har prioritert sin daværende kjæreste, dette har også gått utover sin andre lillesøster og sitt forhold til sin nye stemor der. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå avslutter jeg her for jeg føler det var lite hjelp og forståelse å få. Fokuset følte jeg kun var på hvor dårlig mor jeg er og vistnok har vært og at det er snakk om barn. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå avslutter jeg her for jeg føler det var lite hjelp og forståelse å få. Fokuset følte jeg kun var på hvor dårlig mor jeg er og vistnok har vært og at det er snakk om barn. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Hva ville du ha vår hjelp til, og forståelse på?

Anonymkode: ab9a7...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare så det er sagt så har barnevern og advokater INGENTING med henne og hennes barnefar å gjøre. Vi har ett godt samarbeid oss i mellom. Det jeg påpeker er at hun som eldstedatter og storesøster ikke har vært tilstede. Hun har prioritert sin daværende kjæreste, dette har også gått utover sin andre lillesøster og sitt forhold til sin nye stemor der. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Jeg ser det som helt normalt at hun prioriterer kjæreste . 

Jeg skjønner ikke helt hva du vil få frem. Mange 18-19 åringer prioriterer venner, kjærester, skole og russetid. 

Jeg vet ikke hva du mener med at hun ikke har vært til stede og her drar du inn barnevern og advokater. Jeg reagerer på dette. Det virker grovt i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå avslutter jeg her for jeg føler det var lite hjelp og forståelse å få. Fokuset følte jeg kun var på hvor dårlig mor jeg er og vistnok har vært og at det er snakk om barn. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Det er mulig at du ser på datteren din som større enn hun er, ettersom hun er eldst og at du selv har såpass mye å stå i gjør at behovet for hjelp blir ekstra stort. Det er like fullt urimelig å forvente at en sytten-/attenåring skal påta seg en rolle som en omsorg- og voksenperson. 

Anonymkode: 1261b...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arrester meg den som vil, men det jeg ønsket med innlegget var ikke den veien det har gått. Som overskriften sier Hva kan man forvente?

Istedenfor har dere gått til angrep på meg som mor uten å vite noenting om disse 19 foregående årene. 

Kunne jeg slettet innlegget hadde jeg gjort det tvert og jeg skulle absolutt ikke fortsatt å svare dere slik jeg gjorde. 

Godt en kan være anonym her. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Ja, overskriften var "hva kan man forvente". Mitt poeng er at jeg forventer av foreldre at de forholder seg til ungdoms selvsentrerthet på en annen måte enn den du beskriver. Jeg synes mer synd på din datter enn på deg - selv om jeg overhodet ikke betviler at disse årene også har vært strevsomme for deg. 

Det kan være at svarene våre er tegn på at vi ikke skjønner situasjonen. Men det kan også være at vi som ikke kjenner deg, har lettere for å tydelig si fra hva vi mener i forhold til at du har sagt til din datter at du ønsker minst mulig kontakt med henne og at du ikke har til hensikt å hjelpe henne i fremtiden. 

Dersom din rygglidelse gjør at du ikke klarer deg uten praktisk hjelp i hverdagen, så foreslår jeg at du henvender deg til kommunens vedtakskontor og forhører deg om muligheter for praktisk hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor tror du jeg er der jeg er i dag med tanke på det jeg skriver og omtaler henne på? Tror du jeg gjør det uten grunn? Tror du jeg gjør det med gode følelser? 

Jeg er oppvokst og oppdratt til at man skal hjelpe til hjemme. Gjøre husarbeid og stille opp. Ja da får man støtte og omsorg tilbake også. 

Hvis barnet ditt feks skjeller deg ut hver dag, ikke gjør noenting, bare krever og forlanger penger og ting. Synes du det er ok? 

 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Vil bare si at din datter høres prikk lik min sønn på 17, identisk. Forstår utrolig godt hvor frustrert du er og hvorfor! Du har min sympati fordi jeg har vært langt nede psykisk pga. belastningen over flere år. Når det er sagt, håper jeg allikevel så inderlig at du ikke gir henne opp og bryter kontakten, hun trenger deg nok sårt, og hun vokser nok litt med  årene.

Anonymkode: 2d3eb...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, frosken skrev:

Ja, overskriften var "hva kan man forvente". Mitt poeng er at jeg forventer av foreldre at de forholder seg til ungdoms selvsentrerthet på en annen måte enn den du beskriver. Jeg synes mer synd på din datter enn på deg - selv om jeg overhodet ikke betviler at disse årene også har vært strevsomme for deg. 

Det kan være at svarene våre er tegn på at vi ikke skjønner situasjonen. Men det kan også være at vi som ikke kjenner deg, har lettere for å tydelig si fra hva vi mener i forhold til at du har sagt til din datter at du ønsker minst mulig kontakt med henne og at du ikke har til hensikt å hjelpe henne i fremtiden. 

Dersom din rygglidelse gjør at du ikke klarer deg uten praktisk hjelp i hverdagen, så foreslår jeg at du henvender deg til kommunens vedtakskontor og forhører deg om muligheter for praktisk hjelp. 

Jeg blir ikke overrasket over at dere også påstår at det er barnemishandling og barnearbeid å be en tenåring om hjelp til å støvsuge, bære handleposer fra butikken når en bruker krykker. Henge opp klesvask, rydde rommet sitt, hjelp til å tømme oppvaskmaskinen, lufte bikkja. Og når du har mast og holdt på med dette i x antall år så er grensen min nådd for hva jeg har tålmodighet for og hva jeg mener jeg kan ha forventet og kan forvente. 

Da har jeg mange venner som burde vært meldt for barnemishandling siden de lærer barna å rydde opp etter seg fra de ca 4 år. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at din datter høres prikk lik min sønn på 17, identisk. Forstår utrolig godt hvor frustrert du er og hvorfor! Du har min sympati fordi jeg har vært langt nede psykisk pga. belastningen over flere år. Når det er sagt, håper jeg allikevel så inderlig at du ikke gir henne opp og bryter kontakten, hun trenger deg nok sårt, og hun vokser nok litt med  årene.

Anonymkode: 2d3eb...cab

Tusen tusen takk, denne trengte jeg nå. Psykisk belastning ja, er bare fornavnet. 

Jeg var nok ikke den enkleste jeg heller i tenårene, men jeg er oppdratt til å gjøre husarbeid og plikter hjemme. 

Anonymkode: 2dc00...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig vondt på din datters vegne. Alle forstår at du har hatt det tøft og at du trenger hjelp. Og du har min medfølelse du også fordi du har det tøft. Mek hva med henne, er du virkelig ikke i stand til å se hennes behov? Og tror du at din reaksjon ved å si til henne at du vil kutte kontakten vil føre noe godt ved seg? 

Det er ufattelig trist at du ikke er i stand til å se din egen adferd og at du legger (all?) skyld på din datter, jeg synes det minner om umodenhet. For meg virker dere faktisk umoden begge to, men jeg forventet ikke at hun er voksen enda, derimot forventer jeg det av deg. For du er tross alt den voksne her og da burde du lagt dine egne følelser og behov til side samt søkt hjelp til dagligdagse ting andre steder enn hos din datter som har andre ting å tenke på i denne (vanskelige) ungdomstiden.

Jeg forholder meg som sagt til det du har skrevet og er åpen for at det kan være ting vi ikke har kjennskap til siden vi tross alt ikke kjenner dere og saken fullt ut. Men du er jo ikke åpen for å høre på andre enn de som støttet deg, og nå legges saken død fra min side, for dette gjør for vondt å være vitne til. Jeg håper at dere begge får hjelp og omsorg.

Anonymkode: ab9a7...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje all utagering skyldes mors måte å håndtere datteren på? 

Anonymkode: ab9a7...663

Synes ærlig talt at det er litt for enkelt og automatisk skylde alt på foreldrene når barna har adferdsvansker! Selvfølgelig kan årsaken være dårlig foreldrestil, men det er jammen ikke alltid slik. 

Det er veldig enkelt å moralisere andre her inne, men folk uten egenerfaring med barn av alvorlig adferdsavvik, bør tie litt mer stilt. 

For øvrig ønsker jeg aldri at foreldre gir opp sine barn. 

Anonymkode: 2d3eb...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...