Gå til innhold

Hypomani?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere som har det som meg og ønsker å sjokkere eller forandre seg drastisk? Jeg lurer egentlig på om det kam høre til hypomanien min. Det går ut på enten å gjøre noe så folk lurer på hva i all verden driver du med eller å forandre stil totalt som f.eks.utseendd, livssituasjon og bytte ut alt hva man før har vært? Jeg har tanker om sånt innimfllom og noen gamger bare hopper jeg i det uten å tenke over det. Jo særere jo bedre. Hypomani?

Anonymkode: 6b327...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan få lyster til å sjokkere og drite meg ut offentlig noen ganger i hypoman fase. Bare fordi det er gøy! 

Anonymkode: 96040...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Nei. Faktisk prøver jeg å skjule at jeg er i hypomani (så godt det lar seg gjøre). Det er fordi jeg ikke vil at noen skal «stoppe meg»😄 Ofte tilbringer jeg tid med nye personer eller personer jeg skjelden ser ellers, da de ikke vil tenke over at jeg er annerledes, eller påpeke/klage over noe som bekymrer dem😊

Jeg har alltid lyst til å farge håret blått når jeg er hypoman, da😉 - Men har ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan få lyster til å sjokkere og drite meg ut offentlig noen ganger i hypoman fase. Bare fordi det er gøy! 

Anonymkode: 96040...e55

Ja nettopp 🙂

Anonymkode: 6b327...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, franklyscarlet skrev:

Nei. Faktisk prøver jeg å skjule at jeg er i hypomani (så godt det lar seg gjøre). Det er fordi jeg ikke vil at noen skal «stoppe meg»😄 Ofte tilbringer jeg tid med nye personer eller personer jeg skjelden ser ellers, da de ikke vil tenke over at jeg er annerledes, eller påpeke/klage over noe som bekymrer dem😊

Jeg har alltid lyst til å farge håret blått når jeg er hypoman, da😉 - Men har ikke gjort det.

Jeg har det også sånn at jeg prøver å skjule det, det er bare at jeg plutselig bare virkelig gjøre noe sprøtt bare fordi det er overkult! 🙂

Anonymkode: 6b327...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, elina777 skrev:

Jeg har gått halvnaken og i hijab offentlig 

Tøft! Akkurat sånt som jeg tenker på 🙂

Anonymkode: 6b327...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det også sånn at jeg prøver å skjule det, det er bare at jeg plutselig bare virkelig gjøre noe sprøtt bare fordi det er overkult! 🙂

Anonymkode: 6b327...ad8

Ja, ok, jeg er med på den☺️ Akkurat nå sliter jeg med å ikke kaste meg over vilt fremmede mannfolk🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, franklyscarlet skrev:

Ja, ok, jeg er med på den☺️ Akkurat nå sliter jeg med å ikke kaste meg over vilt fremmede mannfolk🤯

Jeg syns at det bare høres spennende ut akkurat nå 🙂 Samtidig forstår jeg at det sikkert ikke er det lureste.

Anonymkode: 6b327...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje jeg bare har et behov for å gjøre det siden jeg har følt meg så bundet i mange år? I hypomani er grensene så og si borte, men det er allikevel den 1% som alltid holder meg igjen og det er jeg fryktelig sint på meg selv for.

Anonymkode: 6b327...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som har det som meg og ønsker å sjokkere eller forandre seg drastisk? Jeg lurer egentlig på om det kam høre til hypomanien min. Det går ut på enten å gjøre noe så folk lurer på hva i all verden driver du med eller å forandre stil totalt som f.eks.utseendd, livssituasjon og bytte ut alt hva man før har vært? Jeg har tanker om sånt innimfllom og noen gamger bare hopper jeg i det uten å tenke over det. Jo særere jo bedre. Hypomani?

Anonymkode: 6b327...ad8

Tja - kanskje kan det være slik at du tenker at hypomani vil være en unnskyldning for det meste? Kanskje er det ikke primært hypomanien som forårsaker handlingene dine, men derimot ideen om at du er hypoman og dermed kan gjøre hva som helst. 

Anonymkode: 7140e...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Ja, ok, jeg er med på den☺️ Akkurat nå sliter jeg med å ikke kaste meg over vilt fremmede mannfolk🤯

Kjenner til det, ja. Jeg pleier å si til meg selv: "Når mannfolka på dagsenteret begynner å se hotte ut, ja da er du garantert hypoman!"😂

Anonymkode: 96040...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tøft! Akkurat sånt som jeg tenker på 🙂

Anonymkode: 6b327...ad8

Hva i all verden er "tøft" med det? Hvor bra tror du folk føler seg i etterkant dersom de blamerer seg fullstendig under sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja - kanskje kan det være slik at du tenker at hypomani vil være en unnskyldning for det meste? Kanskje er det ikke primært hypomanien som forårsaker handlingene dine, men derimot ideen om at du er hypoman og dermed kan gjøre hva som helst. 

Anonymkode: 7140e...125

Hmh, det har jeg ikke tenkt på men jeg blir euforisk og i en lykkerus, så det er mest sannsynlig hypomanien vil jeg tro....

Anonymkode: 6b327...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, frosken skrev:

Hva i all verden er "tøft" med det? Hvor bra tror du folk føler seg i etterkant dersom de blamerer seg fullstendig under sykdom?

Du fikk meg til å gruble litt over ting nå og jeg er nok ikke helt meg selv ser jeg. Bare svarer som jeg føler det akkurat nå, men der ser du for det er akkurat sånn jeg tenker nå og derfor jeg spør om det.

Anonymkode: 6b327...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmh, det har jeg ikke tenkt på men jeg blir euforisk og i en lykkerus, så det er mest sannsynlig hypomanien vil jeg tro....

Anonymkode: 6b327...ad8

Virker som om du dyrker psykdommen. Håper du ikke har ansvar for barn mens du er sånn. 

Anonymkode: 7140e...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er man manisk, dyrker man ikke sykdommen hvis en tar dårlige valg... 

Anonymkode: 5c27c...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man manisk, dyrker man ikke sykdommen hvis en tar dårlige valg... 

Anonymkode: 5c27c...ed0

Her har det ikke vært snakk om mani, men hypomani. 

Når man er i stand til å skrive en haug med innlegg her på dol om hypomani, så er man nok også i stand til å ta valg. De fleste som har vært dårlige noen ganger, klarer å gjenkjenne symptomene. Er jo en fordel om man ikke sliter ut sine omgivelser. 

Anonymkode: 7140e...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja nettopp 🙂

Anonymkode: 6b327...ad8

Var innlagt en gang med ei annen ei som også var hypoman. Sjeldent jeg har hatt det så gøy! Vi fant på så mye sykt og morsomt! (Syntes vi i alle fall selv... 😂) Til slutt ble vi skilt fra hverandre og nektet å være sammen... Vi uroet de andre pasientene, og de ansatte ble lei av oss. Og så var vi jo der for å lande litt og finne roen selv også, så det var jo bra at de hjalp oss med det. :)  

Anonymkode: 96040...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg bare har et behov for å gjøre det siden jeg har følt meg så bundet i mange år? I hypomani er grensene så og si borte, men det er allikevel den 1% som alltid holder meg igjen og det er jeg fryktelig sint på meg selv for.

Anonymkode: 6b327...ad8

Jeg tenker at det er bra at du har den ene prosenten som holder igjen. Uten den hadde det antakelig eskalert til mani, og da er man virkelig ute og kjører! Så ikke vær sint for det, men heller takknemlig! ;)

Anonymkode: 96040...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...