Gå til innhold

Er du modig nok til å bli nettkjendis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg våger det ikke. Er flere folk som har sagt til meg at de mener at jeg kunne klart å fått opp et stort seerantall på youtube / blogg osv... og tjene penger på reklamen. Jeg vet at jeg lett får mye oppmerksomhet på nettet, men jeg våger det ikke. Jeg liker å være anonym. 

Våger du det? Satse på å bli nettkjendis? 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg våger det ikke. Er flere folk som har sagt til meg at de mener at jeg kunne klart å fått opp et stort seerantall på youtube / blogg osv... og tjene penger på reklamen. Jeg vet at jeg lett får mye oppmerksomhet på nettet, men jeg våger det ikke. Jeg liker å være anonym. 

Våger du det? Satse på å bli nettkjendis? 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Ser ikke poenget.

Anonymkode: 9ef44...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg våger det ikke. Er flere folk som har sagt til meg at de mener at jeg kunne klart å fått opp et stort seerantall på youtube / blogg osv... og tjene penger på reklamen. Jeg vet at jeg lett får mye oppmerksomhet på nettet, men jeg våger det ikke. Jeg liker å være anonym. 

Våger du det? Satse på å bli nettkjendis? 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Jeg hverken våger eller har noe som helst ønske om det. Faktisk er det få ting jeg har mindre lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke poenget.

Anonymkode: 9ef44...737

Poenget er at jeg hørte om folk som tjener mye penger på det. Jeg skulle gjerne tjent mer penger, men vil heller ha lite penger istedet for å slite med å være nettkjendis ;) 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at jeg hørte om folk som tjener mye penger på det. Jeg skulle gjerne tjent mer penger, men vil heller ha lite penger istedet for å slite med å være nettkjendis ;) 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Det er svært få som tjener særlig mye på det. Begynn heller å gå med avisen hvis du skulle tjent mer.

Anonymkode: 9ef44...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men huff... Jeg ville avstått fra de 800 000 kroner, istedet for å føle meg evig kommentert og i rampelyset...

Anonymkode: c4e0c...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg lett får mye oppmerksomhet på nettet

Det er ikke nok å få mange til å lese det du skriver eller se på bilder du legger ut, du må få dem til å kjøpe det du anbefaler og reklamerer for, før det blir penger av det.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at jeg hørte om folk som tjener mye penger på det

Det er vel ikke hvilken som helst oppmerksomhet man kan tjene mye penger på. Det er ikke mange på toppen av den pyramiden https://p3.no/dokumentar/langt-til-bloggtoppen/

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sykt mye penger, men samtidig helt forferdelig må den oppmerksomheten være. 

Du kan ikke bruke de bloggerne "alle" vet navnet på, som rettesnor for hva man tjener som blogger. Det blir som å erstatte jobben med pokerspill eller aksjespekulasjon fordi noen ganske få her i landet lever av det også.

Pengene på bloggtoppen ligger i at lesernes reaksjoner på bloggens reklame og tilbud selges til annonsørene. Det er altså lesernes handling som er "varene". Det tar tid å bygge opp et leserantall som får inn de pengene - og jeg orker ikke å tenke på hva man må gjøre for å komme dit.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er et unntak.

Anonymkode: 9ef44...737

Det er sikkert vanskelig. Man kan sikkert få mange lesere om man reklamerer bloggen sin ut på diverse forumer men det er nok ganske vanskelig å tjene penger på den. 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan sikkert få mange lesere om man reklamerer bloggen sin ut på diverse forumer

Tror du det? Man kan antakelig få mange engangs-klikk, hvis man klarer å vekke folks nysgjerrighet. Det skal vel litt til før man begynner å følge en blogg fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg våger det ikke. Er flere folk som har sagt til meg at de mener at jeg kunne klart å fått opp et stort seerantall på youtube / blogg osv... og tjene penger på reklamen. Jeg vet at jeg lett får mye oppmerksomhet på nettet, men jeg våger det ikke. Jeg liker å være anonym. 

Våger du det? Satse på å bli nettkjendis? 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Ingen har sagt til meg at jeg kunne blitt noe nettfenomen. Jeg har ikke noe spesielt å bli kjent for.

Ingen gidder vel å gå på YouTube for å se på A4 livet mitt. Det hadde blitt langsom-TV i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Ingen har sagt til meg at jeg kunne blitt noe nettfenomen. Jeg har ikke noe spesielt å bli kjent for.

Ingen gidder vel å gå på YouTube for å se på A4 livet mitt. Det hadde blitt langsom-TV i alle fall. 

Gargamel fra minutt til minutt! Ville da blitt en storslager, tror du ikke? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg våger det ikke. Er flere folk som har sagt til meg at de mener at jeg kunne klart å fått opp et stort seerantall på youtube / blogg osv... og tjene penger på reklamen. Jeg vet at jeg lett får mye oppmerksomhet på nettet, men jeg våger det ikke. Jeg liker å være anonym. 

Våger du det? Satse på å bli nettkjendis? 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Nei, aldri i verden! Jeg har riktignok en blogg og det ser jo ut til at noen leser på den, men det er svært dårlig med tilbud om reklamering og testing av produkter og sånt, gitt... *hehe* Jeg skjønner ikke helt hva jeg skulle skrevet som skulle gi folk så lyst til å følge bloggen min at jeg kan leve av den akkurat.

Jeg leser 4 blogger fast og jeg vet at noen av dem lever av det, men jeg skjønner ikke helt hvordan de kan leve av det de skriver om egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Lillemus skrev:

Gargamel fra minutt til minutt! Ville da blitt en storslager, tror du ikke? :D 

Jeg gidder faktisk nesten aldri lese på bloggene til folk. 

Anonymkode: c4e0c...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke TS har helt realistisk syn på dette. Ikke mange som tjener noe særlig på blogging.

Anonymkode: e0a3d...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri i livet. Alt handler ofte om sykdom som vi bærer med oss til vi dør synes jeg.

Anonymkode: 721c7...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt handler ofte om sykdom som vi bærer med oss til vi dør synes jeg.

Hvafornoe? Er medfødte, uhelbredelige sykdommer noe som rammer mange, eventuelt mange "internettkjendiser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...