Gå til innhold

Dr.Phil om depresjon


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Han er såvidt inne på at man må skille mellom depresjoner som kommer innenfra, av seg selv, og de som skyldes ting i livet. Det er to helt forskjellige ting. Depresjoner som kommer innenfra er ikke noen motivator, de er ikke noe varsel om at ting er galt i livet ditt, de bare kommer. Da trenger man ofte medisin ellers kan man faktisk dø. Syns han hopper bukk over dette.

Dessuten er Dr. Phil en uetisk fyr som utnytter sårbare mennesker for å lage show. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/vmAEbL/dr-phil-anklages-for-aa-gitt-alkohol-til-toerrlagt-alkoholiker-foer-sending Han er ikke en jeg ville lyttet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
22 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Han er såvidt inne på at man må skille mellom depresjoner som kommer innenfra, av seg selv, og de som skyldes ting i livet. Det er to helt forskjellige ting. Depresjoner som kommer innenfra er ikke noen motivator, de er ikke noe varsel om at ting er galt i livet ditt, de bare kommer. Da trenger man ofte medisin ellers kan man faktisk dø. Syns han hopper bukk over dette.

Dessuten er Dr. Phil en uetisk fyr som utnytter sårbare mennesker for å lage show. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/vmAEbL/dr-phil-anklages-for-aa-gitt-alkohol-til-toerrlagt-alkoholiker-foer-sending Han er ikke en jeg ville lyttet til.

Dr.Phil sender folk til skikkelige plasser, der de virkelig finner ut hva som foregår i hjernen. Sånne plasser har vi ikke her i Norge, her er det medisiner som teller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

her er det medisiner som teller. 

Har du vært i USA noen gang? 

Det er ti ganger så mye medisiner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Har du vært i USA noen gang? 

Det er ti ganger så mye medisiner der.

Men Dr.Phil er ikke så mye for medisiner har jeg merket, til og med ved psykoser sender han folk til plasser for å finne ut hva som foregår i hjernen og nevrologisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men Dr.Phil er ikke så mye for medisiner har jeg merket, til og med ved psykoser sender han folk til plasser for å finne ut hva som foregår i hjernen og nevrologisk. 

Det er greit nok, og bra, at folk utredes skikkelig.

Det er imidlertid like umulig å behandle en psykose uten medisiner som å behandle HIV uten medisiner. Psykose er en fysisk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er greit nok, og bra, at folk utredes skikkelig.

Det er imidlertid like umulig å behandle en psykose uten medisiner som å behandle HIV uten medisiner. Psykose er en fysisk lidelse.

Oi, jeg som trodde det var psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

"Dr." Phil har ikke lisens som psykolog en gang. Han er en kyniker og entertainer som utnytter sårbare mennesker for å lage underholdning. Det han sier om depresjon i klippet ditt er helt greit, for noen depresjoner. Men andre trenger ikke først og fremst å endre ting i livet sitt, men biologisk behandling. Det kan være medisiner, men det kan være tran eller lyslamper for den saks skyld. Helst supplert med terapi. Det er ikke enten eller.

Jeg har på følelsen av at de fleste som snakker om depresjoner mener mer eller mindre kroniske greier som er knytta til personligheten, eller de er deprimert etter et brudd eller noe. For min egen del kjenner jeg meg ikke igjen i det, depresjonene virker ikke knytta til ting som skjer i livet i noen særlig grad. De kommer av seg selv og forsvinner av seg selv. Jeg er drit lei av at folk tror depresjon er en ting og at det alltid er et tegn på at man må ta tak i noe i livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

"Dr." Phil har ikke lisens som psykolog en gang. Han er en kyniker og entertainer som utnytter sårbare mennesker for å lage underholdning. Det han sier om depresjon i klippet ditt er helt greit, for noen depresjoner. Men andre trenger ikke først og fremst å endre ting i livet sitt, men biologisk behandling. Det kan være medisiner, men det kan være tran eller lyslamper for den saks skyld. Helst supplert med terapi. Det er ikke enten eller.

Jeg har på følelsen av at de fleste som snakker om depresjoner mener mer eller mindre kroniske greier som er knytta til personligheten, eller de er deprimert etter et brudd eller noe. For min egen del kjenner jeg meg ikke igjen i det, depresjonene virker ikke knytta til ting som skjer i livet i noen særlig grad. De kommer av seg selv og forsvinner av seg selv. Jeg er drit lei av at folk tror depresjon er en ting og at det alltid er et tegn på at man må ta tak i noe i livet sitt. 

Han har jobbet mye med psykiatri i rettsvesenet der borte. 

Depresjoner kan jo komme av så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han har jobbet mye med psykiatri i rettsvesenet der borte. 

Depresjoner kan jo komme av så mye...

Stol ikke på en som lager underholdingsprogrammer.

Anonymkode: 39ee7...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stol ikke på en som lager underholdingsprogrammer.

Anonymkode: 39ee7...94a

Han lager de programmene for å hjelpe og opplyse folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han lager de programmene for å hjelpe og opplyse folk. 

Han lager de programmene for å tjene penger og bli kjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Han lager de programmene for å tjene penger og bli kjent. 

Det er ikke det han sier selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke det han sier selv...

Selvfølgelig sier han ikke det sev... At noen får hjelp håper jeg jo, men det har kommet temmelig mye kritikk mot ham også og det er vel neppe tatt ut av løse lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Selvfølgelig sier han ikke det sev... At noen får hjelp håper jeg jo, men det har kommet temmelig mye kritikk mot ham også og det er vel neppe tatt ut av løse lufta.

Ok. Syns han hjelper mange jeg, sender de til steder og ordner med terapi osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke det han sier selv...

Nå er du litt naiv altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Nå er du litt naiv altså...

Har tro på Dr.Phil jeg, er det noe galt i det? Oprah ville også hjelpe folk med showene sine, og hun hjelper fortsatt folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har tro på Dr.Phil jeg, er det noe galt i det? Oprah ville også hjelpe folk med showene sine, og hun hjelper fortsatt folk. 

Han ER dyktig. 

Det er vinn-vinn. 

Anonymkode: 69996...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har tro på Dr.Phil jeg, er det noe galt i det? Oprah ville også hjelpe folk med showene sine, og hun hjelper fortsatt folk. 

Jeg har sett programmer til Dr.Phil også. Jeg synes at han sa mye fornuftig i programmene som jeg så. Alltid noe ufornuftig og. Men også mye fornuftig. Jeg likte programmene. Og jeg tror han var ærlig i mening og tanker. Altså ikke bare ute etter å tjene penger. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...