Gå til innhold

Kupton/ Hva vil skje med meg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har brukt 30 mg sobril daglig i et par år. Får ikke tak i mer pga sobrilmangelen i landet. Fastlegen og psykiateren (sistnevnte er sykemeldt) sier jeg ikke får noe annet beroligende. (Vival/valium/etc) Hva vil trolig skje med meg når jeg slutter over dagen? Er det farlig?

Anonymkode: e3aac...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, kupton skrev:

Helt ufarlig. Du får litt mer angst noen uker.

Takk for svar. Kan du forstå avgjørelsen om å ikke gi meg annet beroligende?

Anonymkode: e3aac...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Kan du forstå avgjørelsen om å ikke gi meg annet beroligende?

Anonymkode: e3aac...a7f

Jeg forstår det ikke, virker som psykiatere er livredd benzo. Det er jo ikke akkurat de som skal ta det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Kan du forstå avgjørelsen om å ikke gi meg annet beroligende?

Anonymkode: e3aac...a7f

Jeg tenker det er rart du kan få Sobril, men ikke Valium/Vival/Stesolid.

Anonymkode: b24ac...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er rart du kan få Sobril, men ikke Valium/Vival/Stesolid.

Anonymkode: b24ac...0b7

Enig! Jeg har også en fastlege som kun skriver ut Sobril og ikke Vival etc. til tross for at det kun er snakk om 1-2 minstepk i året, og jeg har mye bedre effekt av Vival enn Sobril. - Legen hevder ingen får det. Uforståelig, spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager brannfakkel men: 

Hvis man (logisk nok) har mye bedre effekt av morfin enn Paralgin Forte mot tannsmerter, er det veldig rart om legen/tannlegen ikke skriver ut morfin da? 

Skjønner ikke folk at legen ønsker å skrive ut laveste mulige dose av den svakeste medisinen når medisinen er så til de grader vanedannende som benzo (og opiater) er? 

@cilie du er kanskje en av de ytterst få som har kontroll på forbruket ditt over lang tid. På gruppenivå går det langt verre. 

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Beklager brannfakkel men: 

Hvis man (logisk nok) har mye bedre effekt av morfin enn Paralgin Forte mot tannsmerter, er det veldig rart om legen/tannlegen ikke skriver ut morfin da? 

Skjønner ikke folk at legen ønsker å skrive ut laveste mulige dose av den svakeste medisinen når medisinen er så til de grader vanedannende som benzo (og opiater) er?

Dårlig sammenligning. Det er svært liten forskjell på avhengighetsfare mellom Sobril og Valium/Vival/Stesolid.

Anonymkode: b24ac...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Enig! Jeg har også en fastlege som kun skriver ut Sobril og ikke Vival etc. til tross for at det kun er snakk om 1-2 minstepk i året, og jeg har mye bedre effekt av Vival enn Sobril. - Legen hevder ingen får det. Uforståelig, spør du meg...

Jeg har også bedre effekt av Vival enn sobril. Heldigvis så får jeg vival, men nå bruker jeg svært lite av dem (bruker maks 10 i året)  Det gjør forsåvidt du også.

Min fastlege sier at det er en bra medisin hvis en bruker de rett. De skal brukes til å slukke branner, men brenner gjør det ikke hver dag. 

Hvis jeg trenger noe hver dag, må vi gjøre noen andre tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

LDårlig sammenligning. Det er svært liten forskjell på avhengighetsfare mellom Sobril og Valium/Vival/Stesolid.

Anonymkode: b24ac...0b7

Dette må du forklare meg og gjerne underbygge vitenskapelig. Hvordan kan det ha seg da at den virker mer effektivt og er å foretrekke, og ikke gir mer avhengighet?

Diazepam er vesentlig mer potent enn oksazepam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Dette må du forklare meg og gjerne underbygge vitenskapelig. Hvordan kan det ha seg da at den virker mer effektivt og er å foretrekke, og ikke gir mer avhengighet?

Diazepam er vesentlig mer potent enn oksazepam. 

Ta deg en bolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Dette må du forklare meg og gjerne underbygge vitenskapelig. Hvordan kan det ha seg da at den virker mer effektivt og er å foretrekke, og ikke gir mer avhengighet?

Diazepam er vesentlig mer potent enn oksazepam. 

Du går stadig rundt og innbiller deg at du er lege ser man.

Da må gjerne komme med linker som viser at diazepam er så mye farligere, og har så mye høyere avhengighetsfare, at det eneste forsvarlige er å nekte og skrive ut dette som erstatningsmedisin for en periode når apotekene er tomme for Sobril.

Anonymkode: b24ac...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
24 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Skjerp deg. Du kan ha folkeskikk selv om vi er dypt uenige.

Bare skrev det du skrev til en annen bruker her om dagen ;) 

Det går fint ant å bruke vival med vett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går stadig rundt og innbiller deg at du er lege ser man.

Anonymkode: b24ac...0b7

Hva faen er problemet ditt? 

Nå blir jeg faktisk provosert over deg, og du skal jo slenge dritt i enhver benzotråd. Er du virkelig så avhengig at du må bli usaklig når noen kritiserer benzo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg forstår det ikke, virker som psykiatere er livredd benzo. Det er jo ikke akkurat de som skal ta det heller. 

Nei, men de bruker det selv ganske mye da 🙂

Anonymkode: f607c...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men de bruker det selv ganske mye da 🙂

Anonymkode: f607c...c06

Gjør de det ja?

Jeg ser bare ikke problemet med benzo når man bruker det fornuftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt 30 mg sobril daglig i et par år. Får ikke tak i mer pga sobrilmangelen i landet. Fastlegen og psykiateren (sistnevnte er sykemeldt) sier jeg ikke får noe annet beroligende. (Vival/valium/etc) Hva vil trolig skje med meg når jeg slutter over dagen? Er det farlig?

Anonymkode: e3aac...a7f

Du vil få abstinenser,

noe de fleste får, men ikke alle, men ubehag går som oftest fort over:-)

Anonymkode: f607c...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Gjør de det ja?

Jeg ser bare ikke problemet med benzo når man bruker det fornuftig. 

Jaa:-)

Anonymkode: f607c...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Gjør de det ja?

Jeg ser bare ikke problemet med benzo når man bruker det fornuftig. 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...