Gå til innhold

Han er nesten alltid trøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en person i livet mitt som så og si er konstant trøtt. Jeg blir litt bekymret fordi jeg begynner å tro at vedkommende sliter med noe som gjør trettheten. Personen klarer konstant over tretthet. Er det dumt at meg å ta det opp med vedkommende det gjelder? Det gjelder kjæresten min. 

Han har opplevd en del vonde hendelser i fortiden sin. Derfor tenker jeg at han kan slite med noe derfra som fører til søvnforstyrrelser.  Men vet ikke. 

Jeg vet at mange mennesker han føle seg slitne men jeg synes det er rart at vedkommende er trøtt så og si konstant.  Han blir lett ukonsentrert av seg. Og han kan se ut til å holde på å få et sammenbrudd iblant i måten han er på. 

Er det rart av meg å reagere? 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Personen klager konstant over trettheten skulle det stå. Han ser nesten alltid trøtt ut. 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart av meg å reagere? 

Anonymkode: fda9d...003

Siden det er kjæresten din er snakk om er det da sannelig rarere om du IKKE reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Drømmeautomat skrev:

Nei, det er ikke rart. Han kan være deprimert og bør ta det opp med fastlegen.

Ja foreks: han er ute en tur og plutselig holder han på å sovne samme hvor han er... om det er på butikken... annen plass. Vi var i besøk forleden og han ble plutselig rar og så ufattelig trist ut og der så ut til at han var i ferd med å kollapse. Tror besøket merket det for de ber meg spørre han om hvordan han har det. Jeg har merket dette mer og mer og lurer på om han har en depresjon eller noe annet. 

Jeg bør ta det opp på en måte som ikke fornærmer han. 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Siden det er kjæresten din er snakk om er det da sannelig rarere om du IKKE reagerer.

Jeg reagerer på det. Men er usikker på hvordan jeg skal håndtere det uten å fornærme han. 

Han har opplevd en del traumatiske opplevelser i livet sitt. Og jeg har begynt å tro at det kan være at han sliter med noe. 

Jeg skal ta det opp. 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja foreks: han er ute en tur og plutselig holder han på å sovne samme hvor han er... om det er på butikken... annen plass. Vi var i besøk forleden og han ble plutselig rar og så ufattelig trist ut og der så ut til at han var i ferd med å kollapse. Tror besøket merket det for de ber meg spørre han om hvordan han har det. Jeg har merket dette mer og mer og lurer på om han har en depresjon eller noe annet. 

Jeg bør ta det opp på en måte som ikke fornærmer han. 

Anonymkode: fda9d...003

Du er sikker på at han ikke bruker noe som gjør ham sløv? Kan nesten høres sånn ut synes jeg, dette høres ut til å være langt forbi vanlig "trøtt og sliten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja foreks: han er ute en tur og plutselig holder han på å sovne samme hvor han er... om det er på butikken... annen plass. Vi var i besøk forleden og han ble plutselig rar og så ufattelig trist ut og der så ut til at han var i ferd med å kollapse. Tror besøket merket det for de ber meg spørre han om hvordan han har det. Jeg har merket dette mer og mer og lurer på om han har en depresjon eller noe annet. 

Jeg bør ta det opp på en måte som ikke fornærmer han. 

Anonymkode: fda9d...003

Det kan har somatiske årsaker óg fexs. cfs, leddgikt og b12 mangel. Eller psykisk som sagt. Min partner er også konstant trøtt, men overvektig og null sport.

Anonymkode: 33a9b...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Du er sikker på at han ikke bruker noe som gjør ham sløv? Kan nesten høres sånn ut synes jeg, dette høres ut til å være langt forbi vanlig "trøtt og sliten".

Jeg trodde en stund at trøttheten var en unnskyldning for at det var kjedelig å være med meg. Men får mer og mer inntrykk at det er noe annet. Han ser ofte ekstremt trøtt ut. Andre sier til meg at de merket det samme. Og de sier at hvis det er sånn konstant så bør jeg ta det opp. 

Jeg vet ikke om han tar medisiner. Men får inntrykk av at han aldri går til leger. ... 

 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan har somatiske årsaker óg fexs. cfs, leddgikt og b12 mangel. Eller psykisk som sagt. Min partner er også konstant trøtt, men overvektig og null sport.

Anonymkode: 33a9b...805

Jeg har hørt om andre som sier at de alltid er trøtt. Men slik som dette har jeg aldri opplevd det på. For han viser tegn til skikkelig slitenhet 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt om andre som sier at de alltid er trøtt. Men slik som dette har jeg aldri opplevd det på. For han viser tegn til skikkelig slitenhet 

Anonymkode: fda9d...003

Det høres ikke bra ut. Han må til legen. 

Anonymkode: 33a9b...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke bra ut. Han må til legen. 

Anonymkode: 33a9b...805

Jeg føler at det virker såpass trist å se på at jeg må ta det opp. Han virker også til å ha urolig nattesøvn med mareritt. Men han vil ikke prate om det. Veldig lukket.  

Noen jeg kjenner sier det samme som deg. De mener at han mulig behøver seg en tur til legen. Jeg er så redd for å fornærme han. Men jeg må si det på en fin måte. 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at det virker såpass trist å se på at jeg må ta det opp. Han virker også til å ha urolig nattesøvn med mareritt. Men han vil ikke prate om det. Veldig lukket.  

Noen jeg kjenner sier det samme som deg. De mener at han mulig behøver seg en tur til legen. Jeg er så redd for å fornærme han. Men jeg må si det på en fin måte. 

Anonymkode: fda9d...003

Kanskje han trenger et liten dytt. 

Anonymkode: 33a9b...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Du fornærmer ham ikke hvis du sier at du er bekymra for ham fordi han virker trøtt. Spør hvordan han føler seg og si at det kan være lurt å ta en tur til legen for en sjekk. Dette kan ha både fysiske og psykiske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han trenger et liten dytt. 

Anonymkode: 33a9b...805

Jeg tenkte en stund at han kom til å bli mer opplagt etterhvert men det har bare blitt verre og verre. Jeg føler nesten at jeg tenker for dramatisk rundt dette. Men andre rundt meg ble fryktelig bekymret og har ringt meg flere ganger pga dette. Jeg vil ikke utlegge alt her. Men jeg må si dette til han på en fin måte. Jeg tror han behøver å få høre at han må bli mer opplagt og finne ut årsaken. Det er mange ting som kan virke til å være depresjon. 

Han virker veldig trist  : ser trist ut ganske ofte, sier ting som om han frykter å miste meg ganske ofte.  Men virker som om han later som om alt er ok og bra sånn ellers. 

Men kan det være at han ikke forstår selv at det er unormalt å være sliten konstant? 

Er det normalt at partneren er en av de første som merker depresjon?  

Jeg må ihvertfall fremlegge dette til han ansikt til ansikt på en fin måte, men samtidig så håper jeg på at jeg klarer å få han til å innse at han mulig behøver hjelp. 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Du fornærmer ham ikke hvis du sier at du er bekymra for ham fordi han virker trøtt. Spør hvordan han føler seg og si at det kan være lurt å ta en tur til legen for en sjekk. Dette kan ha både fysiske og psykiske årsaker.

Det er sant. Det kan ha mange årsaker. Og det er lurt å få sjekket det. 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en person i livet mitt som så og si er konstant trøtt. Jeg blir litt bekymret fordi jeg begynner å tro at vedkommende sliter med noe som gjør trettheten. Personen klarer konstant over tretthet. Er det dumt at meg å ta det opp med vedkommende det gjelder? Det gjelder kjæresten min. 

Han har opplevd en del vonde hendelser i fortiden sin. Derfor tenker jeg at han kan slite med noe derfra som fører til søvnforstyrrelser.  Men vet ikke. 

Jeg vet at mange mennesker han føle seg slitne men jeg synes det er rart at vedkommende er trøtt så og si konstant.  Han blir lett ukonsentrert av seg. Og han kan se ut til å holde på å få et sammenbrudd iblant i måten han er på. 

Er det rart av meg å reagere? 

Anonymkode: fda9d...003

Søvnapnoe? Narkolepsi? Snorker han? Hvor mange timer søvn per natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Bergogdal skrev:

Søvnapnoe? Narkolepsi? Snorker han? Hvor mange timer søvn per natt?

Han sover ca 6 timer hver natt. Jeg synes det er altfor lite. Men han sover også to timer på ettermiddagen også. 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om han tar medisiner. Men får inntrykk av at han aldri går til leger. ... 

Anonymkode: fda9d...003

Man trenger ikke gå til legen for å få tak i ting som gjør en sløv... Jeg hadde konfrontert ham med dette altså, å unnlate å gjøre det og tro at man dermed skåner ham og ikke vil såre ham, det er misforstått snillisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Lillemus skrev:

Man trenger ikke gå til legen for å få tak i ting som gjør en sløv... Jeg hadde konfrontert ham med dette altså, å unnlate å gjøre det og tro at man dermed skåner ham og ikke vil såre ham, det er misforstått snillisme.

Jeg vet jo ikke hva som gjør han trøtt. Det er ikke sikkert at han behøver å gå til lege med det. Jeg har pratet litt med han om at jeg er bekymret for han, og håper at han får nok søvn, siden han klager over at han er så trøtt. Det siste jeg ønsker er å såre han, men jeg måtte si min bekymring for det heter å bry seg. 

Anonymkode: fda9d...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...