Gå til innhold

Dårlige henvisninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen andre her som har erfaringer med å få 'dårlige' henvisninger? I mitt tilfelle har det vært henvisninger som ikke inneholder de opplysningene som finnes (unormale prøvesvar og symptomer) og som tilsier at spesialisthjelpen kan være nyttig og derimot bare inneholder irrelevante opplysninger og/eller enkelte opplysninger som tilsier at den kanskje ikke vil være nyttig (negative prøvesvar). Kan ved å lese henvisningen forutse om den vil bli godkjent. Skjønner ikke hva legene som sender disse tenker på.

Gjennom en litt uerfaren lege jeg hadde tidligere fikk jeg avslag på alle henvisninger hun sendte. Forsøkte å gi beskjed om at vi burde snakke mer sammen om min sykdomshistorie og mine symptomer da jeg merket at hun ikke stilte spørsmål eller sjekket for de tingene som er relevante å ha med i den bestemte typen henvisning. Etter dette henviste hun meg til et kompetansesenter som ikke driver med utredning eller behandling av pasienter, selv om jeg ga beskjed til henne om det jeg visste. Etter dette henviste hun meg til et rehabiliteringssenter for plager som er ferdig diagnostiserte selv om mine plager er udiagnostiserte. Forklarte henne hva jeg tenkte, men ble ikke hørt.

Nå har jeg nylig fått avslag på en annen henvisning. Ser at henvisningen er av samme type som jeg beskriver i første avsnitt. Dette er veldig belastende for meg.

Andre som har erfart lignende?

Anonymkode: fb153...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Ja, det er noen år siden. Men da jeg så at förste setning i henvisning til psykolog löd "Pasienten har problemer med nervene." Sier sånn og slit... (som jeg aldri hadde sagt). Det hörer med til at jeg fikk den i hånda med en liste over avtalespesialister, så det värsågod bare var å finne fram selv. Videre sa legen at "jeg gjör det gjör det slik, for alle jeg henviser til det offentlige får avslag." Kanskje ikke så rart tenkte jeg da jeg så den henvisningen. Og ja, jeg hadde fått avslag fra andre hold denne legen hadde henvisttil og. Byttet lege. Jadde plass på psykiatrisk poliklinikk (som nå er DPS) etter to mnd.  Så mitt råd er å bytte lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...