Gå til innhold

Waras samboer siktet - en gal, gal verden


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Huff, for en sak 😢 Jeg håper hun er uskyldig, men tror det ikke. 

Hvorfor håper du det? Er det bedre om det er noen andre har gjort det, i så fall hvem?

Anonymkode: 3dd2b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg håper hun er uskyldig, men tror det ikke. 

Jeg håper mer hun er skyldig. Ikke for hennes skyld, selvfølgelig, men for demokratiets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg håper mer hun er skyldig. Ikke for hennes skyld, selvfølgelig, men for demokratiets.

Enig med deg. Det er rystende for demokratiet dersom det er en politisk motstander som har gjort dette mot justisministeren og hans familie. Jeg foretrekker at det er rystende mot deres samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg håper mer hun er skyldig. Ikke for hennes skyld, selvfølgelig, men for demokratiets.

Jo, det har du rett i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
15 timer siden, Nicklusheletida skrev:

En tragedie hele greia. Jeg håper de ikke har barn. 

Yngste er visst 20 år. Voksne, men det må like fullt være fælt for dem å oppleve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 timer siden, frosken skrev:

Jeg tenkte opprinnelig at TMW sin politiske karriere ikke nødvendigvis ville bli rammet. Leste imidlertid på fb-siden til samboeren hans i går (noen offentlige innlegg som nå er fjernet), og fant innleggene oppsiktsvekkende. Etter å ha lest disse, som jo TMW må ha visst om, så blir jeg spørrende også til hans vurderingsevne. 

Jeg fikk også lest noe av det hun hadde skrevet i går. Veldig merkelig oppførsel, og som du sier, så har jo han visst om dette. Det er likevel et laaaaangt sprang fra å vite at samboer er aktiv på FB rundt dette, til å mistenke at hun står bak.

Jeg leste at samboeren ved flere anledninger hadde vært til stede på disse teaterforestillingene, og at det i kort tid i etterkant av flere av disse, hadde oppstått trusselsituasjoner. Men det er jo lett å se sammenhenger nå, når hun er siktet. Regner med at PST har solid grunnlag for å sikte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Hun har latt mann og barn tro med vitende vilje at noen var ute etter å skade dem. 

Min første tanke da jeg leste om saken var at forholdet var ødelagt. Jeg hadde ikke klart å leve videre med min samboer om han hadde utsatt meg for noe slikt. Og i hvert fall ikke hvis han hadde utsatt barna mine for en slik frykt i månedsvis. 

Ikke jeg heller!

For en grusom ting å gjøre - og sa særlig hvis hun har stått bak flere av episodene. Men det etterforsker jo politiet nå, så det er ikke noe vits i å spekulere i på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er rystende for demokratiet dersom det er en politisk motstander som har gjort dette mot justisministeren og hans familie.

Jeg tror det var mange fredelige folk med innvandrerbakgrunn som ble lettet i går, over at det er mye som tyder på at dette ikke har blitt gjort av en forstyrret muslim eller noe sånt. 

Folk kommer ikke til å forhåndsdømme alle damer med blå øyne og kort, lyst hår, selv om det skulle vise seg at hun er skyldig. Nyanseringene er ofte dårligere hvis det gjelder mørke, skjeggete menn eller godt innpakkede kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett at alt er feil alle anklagene. Da ender også justisministeren og samboeren i køene blant de mange menneskene som bare prøver å leve til de får erstatningen kanskje fra flere instanser. Tenk på det.

Anonymkode: c259c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politiet hadde fellende video og kamera bevis sa man på radio nettopp. Men selv politiet kan drive med juks og bedrag. Sett at en fra denne " teater troupen" står i forhold til en i politiet og egentlig er politi i informant. Noen kan ha kledd seg ut som justisministerens samboer for å kaste mistanke på henne fordi de ikke liker justisministerens stil. Dette er veldig tragisk.Kunstnere bør holde mer avstand om de driver kunst synes jeg spesielt i vår tid da annenhver person har en diagnose å slå i bordet med. Hvorfor skulle hun egentlig ødelegge samboerens bil. Mulig hun prøvet å reparere noe også gikk det galt. Mye mer sannsynlig.

Anonymkode: c259c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

2 timer siden, laban skrev:

Jeg tror det var mange fredelige folk med innvandrerbakgrunn som ble lettet i går, over at det er mye som tyder på at dette ikke har blitt gjort av en forstyrret muslim eller noe sånt. 

Jeg tror de fleste trodde det var en forstyrret venstreekstrem. Dem er det nok av.

Anonymkode: 2f6b8...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet hadde fellende video og kamera bevis sa man på radio nettopp. Men selv politiet kan drive med juks og bedrag. Sett at en fra denne " teater troupen" står i forhold til en i politiet og egentlig er politi i informant. Noen kan ha kledd seg ut som justisministerens samboer for å kaste mistanke på henne fordi de ikke liker justisministerens stil. Dette er veldig tragisk.Kunstnere bør holde mer avstand om de driver kunst synes jeg spesielt i vår tid da annenhver person har en diagnose å slå i bordet med. Hvorfor skulle hun egentlig ødelegge samboerens bil. Mulig hun prøvet å reparere noe også gikk det galt. Mye mer sannsynlig.

Anonymkode: c259c...5b4

Ja, mulig hun skulle sveise litt, og så tok det fyr. Meget sannsynlig.

Anonymkode: 2f6b8...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor håper du det? Er det bedre om det er noen andre har gjort det, i så fall hvem?

Anonymkode: 3dd2b...dc7

Fordi det er en større tragedie at konen til justisministeren har gjort dette, enn en fra f.eks. Antifa, eller en annen taper fra ytre venstre.

Anonymkode: 2f6b8...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen kan ha kledd seg ut som justisministerens samboer for å kaste mistanke på henne fordi de ikke liker justisministerens stil.

Husk at det har vært kameraovervåkning der.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...spesielt i vår tid da annenhver person har en diagnose å slå i bordet med.

Det var en veldig høy andel.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun egentlig ødelegge samboerens bil. Mulig hun prøvet å reparere noe også gikk det galt. Mye mer sannsynlig.

Det skjedde om natten.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun egentlig ødelegge samboerens bil.

For å få det til å se ut som om teaterstykket førte til kriminelle aktiviteter.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvis de har video er jo saken grei.

Jeg mistenkte aldri at muslimer skulle stå bak i kraft av å være muslimer. Jeg tror ikke radikale muslimer er spesielt opptatt av antirasisme og jeg tipper de har et kjølig forhold til advantgarde-teater. Jeg så for meg noen aktivister på venstresiden. Jeg var litt åpen for at det kunne være Wara-sympatisører som Pia Maria Roll antydet, men jeg tenkte virkelig ikke at det var samboeren selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet hadde fellende video og kamera bevis sa man på radio nettopp. Men selv politiet kan drive med juks og bedrag. Sett at en fra denne " teater troupen" står i forhold til en i politiet og egentlig er politi i informant. Noen kan ha kledd seg ut som justisministerens samboer for å kaste mistanke på henne fordi de ikke liker justisministerens stil. Dette er veldig tragisk.Kunstnere bør holde mer avstand om de driver kunst synes jeg spesielt i vår tid da annenhver person har en diagnose å slå i bordet med. Hvorfor skulle hun egentlig ødelegge samboerens bil. Mulig hun prøvet å reparere noe også gikk det galt. Mye mer sannsynlig.

Anonymkode: c259c...5b4

Nei, nå tuller du fælt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det bør være grenser også for " såkalte kunstnere" synes jeg. Vitner om svak etikk synes jeg. Kan umulig være store " kunsten" Men tjener penger gjør de nok.

Vi tenker alle vårt tror jeg bare.

Anonymkode: c259c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det bør være grenser også for " såkalte kunstnere" synes jeg. Vitner om svak etikk synes jeg. Kan umulig være store " kunsten" Men tjener penger gjør de nok.

Ja, jeg regner med at eierne til Black Box teater tjener grovt.

Anonymkode: 2f6b8...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politiet har vel kanskje"sine egne forfattere "som skriver om det hele når alt er over. Med rikelig tilgang til alle pikante detaljer og muligheter til å kjøre over mennesker som alt ligger nede. O.k hvis det er loven er slik men å kalle det etikk synes jeg er drøyt. Men folk tjener penger på alt i dag. Nye " kunstprosjekt". Dette er stygt sagt men vi tenker altså ikke likt.

Anonymkode: c259c...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politiet hadde fellende video og kamera bevis sa man på radio nettopp. Men selv politiet kan drive med juks og bedrag. Sett at en fra denne " teater troupen" står i forhold til en i politiet og egentlig er politi i informant. Noen kan ha kledd seg ut som justisministerens samboer for å kaste mistanke på henne fordi de ikke liker justisministerens stil. Dette er veldig tragisk.Kunstnere bør holde mer avstand om de driver kunst synes jeg spesielt i vår tid da annenhver person har en diagnose å slå i bordet med. Hvorfor skulle hun egentlig ødelegge samboerens bil. Mulig hun prøvet å reparere noe også gikk det galt. Mye mer sannsynlig.

Anonymkode: c259c...5b4

Så vidt jeg skjønner har de ikke videoopptak av noen gjerningsperson.

PST mener at en eventuell gjerningsperson måtte passert kameraet for å komme frem til bilen. Siden ingen er filmet mener politiet at det må ha vært samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...