Gå til innhold

Stoppa mensblödning hos en ung jente


Stenaa

Anbefalte innlegg

Hej! Hoppas det är ok med svensk/norsk. Jag har en jente på 11 år som begynt ha mens (först i klassen) og trener svömming 5 ganger per uke. Hun vill ikke trene når hun har mens, vill ikke bruke tampong og mister ta ur trening mot hennes vilje. Vi lurer på andra muligheter - kontinuerlig hormonell kontraception alternativt Cyklokapron. Har du några synpunkter eller forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan hun ikke gjøre som andre å stå over svømmingen den uken mensen varer, og heller trene på en annen måte akkurat den uken?

Mensen er helt normalt og ikke noe jeg synes bør tukles for mye med men heller lære seg å leve med og rundt.

Anonymkode: dc6c7...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Setter hun tampongen inn riktig? Da jeg var 11 husker jeg at tampongen føk ut under svømming fordi jeg ikke hadde fått den ordentlig inn. Husker at jeg leste i et blad at man kunne dytte den inn litt sidelengs, og da kunne jeg bade uten at tampongen kom ut igjen. Vet ikke om det kan hjelpe henne, men en tampong som er satt inn riktig skal egentlig ikke komme ut av seg selv, og man skal kunne bade med tampong. 

Anonymkode: 13054...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...