Gå til innhold

Hva kan gjøre Norge til et bedre land å bo i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen synspunkter? 

Norge er i utgangspunktet et bra land når vi sammenligner det med resten av verden. Men ikke alt er bra selv om det i utgangspunktet er et bra land. Noen nye regler , og noe nytt dere kunne ønske Norge innførte? 

Anonymkode: b112d...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Norge er da ikke så værst. Man må prøve å ikke glemme at det er mange svært deprimerte som skriver her inne. 

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er de forsøkene på sånn "positiv" diskriminering og "like utfall" filosofien veldig farlig og destabiliserende for landet. Nei det er ikke statens jobb å tvinge kvinner til å bli ingeniører og menn til å jobbe  i barnehage. Statens jobb bør være å gi folk muligheter til å gjøre det de liker best som som regel er det de er best til også, du får dermed maks produktivitet og dermed levestandard, samtidig som du får en lykkelig befolkning. Vinn vinn. At ekstremistiske politikere vil skryte av %kvinner her og der blir helt meningsløst for meg det er ikke gitt at med like muligheter vil 50% av kvinner være ingeniører og 50% menn jobbe i barnehage. kanskje blir det 80-20, 90-10 eller 70-30 det er samme for meg, det vil gå seg til naturlig, det er ikke statens jobb eller problem

Men det som nesten er viktigere er kritisk mediopplæring hos unger. Idag får folk, i praksis, fake news i fjestet dagen lang online, spesialtilpassede nyheter som bekrefter det de tror er sant gjennom algoritmer som lærer hva slags nyheter de leser og hva de tenker. F.eks en svart gutt i oslo øst, blir fort indoktrinert til å tro at svarte folk diskrimineres i Norge. Og det er i og for seg sant at svarte folk (sammen med de fleste andre forøvrig..) blir diskriminert på jobbmarkedet. Problemet blir når du får det fokusert på dag ut og dag inn kommer ting ut av proporsjoner og du får et helt feil bilde av samfunnet (som er ekstremt tolerant sammenlignet med stort sett alle andre land) og kommer frem til at det er bedre å bli dopselger etc for du har ikke sjangs uansett og Norge er et drittland. Det er en "selection bias" hvor det en tror, uansett hva en tror, blir bekreftet som sant av algoritmene, så alle tror de har rett i alt de tror og får det bevist hver dag, dette vil også føre til samfunnets kollaps fordi ingen vil kunne enes om noe, jenter vil kreve at staten avgjør ansattes lønn over alt fordi de har jo lest at kvinner får 78 øre for hver krone mannen tjener for samme jobb og det kan vi ikke ha noe av. Det stemmer selvsagt ikke men fakta har ingenting å si du får nyhetene du mener stemmer, ikke de som er sanne. Et samfunn kan ikke fungere på denne måten, det vil bli tribalisme og hele fordelen norden har hatt, med samhold og tillit blir borte

 

Slutt på "positiv diskriminering"/"like utfall" og lær barna kritisk medieopplæring, så kan det være litt håp for Riket, men personlig tror jeg ikke dette skjer, jeg tror det går rett i dass og at det blir amerikanske tilstander tribalisme konflikter og ghettoer over storte deler av landet mens eliten koser seg i noen trygge men rådyre lokalområder hvor folk flest kan drømme lenge om å få bo.

Lykke til

Anonymkode: 33ebc...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge er da ikke så værst. Man må prøve å ikke glemme at det er mange svært deprimerte som skriver her inne. 

Anonymkode: 22bb1...240

Norge er ikke så værst men vi har kjipe ting i systemet vi og. 

Anonymkode: b112d...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at staten kunne fokusert iblant å bruke pengene litt annerledes. 

Anonymkode: b112d...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemene vi ser i dag er resultatene av søtt i og åtti og nittitall hvor mange i Norge tjente seg søkkrike sammen med den fremvoksende innvandreradelen som gjorde drøssevis av penger på det norske folks naivitet. Nå er det rikmanns barn som skrur miljøskruen for å fjerne de stakkars menneskene som ikke trodde at livet var et monopolspill. Alle vet ikke tror jeg bare derfor fortsetter politikerene farlige seilas.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det rikmanns barn som skrur miljøskruen for å fjerne de stakkars menneskene som ikke trodde at livet var et monopolspill.

?!

Anonymkode: 1fd9d...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemene vi ser i dag er resultatene av søtt i og åtti og nittitall hvor mange i Norge tjente seg søkkrike sammen med den fremvoksende innvandreradelen som gjorde drøssevis av penger på det norske folks naivitet. Nå er det rikmanns barn som skrur miljøskruen for å fjerne de stakkars menneskene som ikke trodde at livet var et monopolspill. Alle vet ikke tror jeg bare derfor fortsetter politikerene farlige seilas.

Anonymkode: 22bb1...240

Det er dette med rikdommen som irriterer meg. Det er stort skille på en som er fattig og rik i Norge. Og staten er veldig opptatt av å fokusere på de som er rike og ikke de som er fattige. De hjelper uansett meg litt. Jeg får bostønad. Veldig glad for det. 

Anonymkode: b112d...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ny regjering. Det er de som ødelegger landet, ikke innvandrerne. 

Anonymkode: bc22e...3f5

Regjeringen gjør en kjempejobb.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen synspunkter? 

Norge er i utgangspunktet et bra land når vi sammenligner det med resten av verden. Men ikke alt er bra selv om det i utgangspunktet er et bra land. Noen nye regler , og noe nytt dere kunne ønske Norge innførte? 

Anonymkode: b112d...29f

Leve etter de universelle lover, da hadde vi levd i lys og kjærlighet. Et godt eksempel for resten av verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, stjernestøv skrev:

Leve etter de universelle lover, da hadde vi levd i lys og kjærlighet. Et godt eksempel for resten av verden. 

Jeg aner ikke hva de universielle lover er.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For oss som lever i den virkelge verden er det der bare sludder.

Anonymkode: 842f7...c14

Det kommer til å bli mer og mer av dette i fremtiden. Men ja, folk får tro hva de vil om det. 

Ps. Det kommer faktisk an på hvilke frekvens du er på, om du tror det eller ikke. Jeg kjenner i hjertet at det er rett. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi trenger politikere som  har noe å komme med overfor folk flest som virkelig sliter i dag som før. Hva de kommer med i dag er bare latterlig.🤣

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi trenger politikere som klarer jobben sin mer enn noen gang føler jeg bare. 😊

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedre omsorg for svakerestilte mennesker i kommunene. Det er veldig rart at kommunen kan la så mange gå for lut og kaldt vann mens de ansatte selv bor i staselige hus med flere biler og båt og hytter. Ofte er dette unge mennesker med store også synlige helseskader som de kanskje har fått i mobbing i skole eller til og fra skole. Her er mange " huller" i systemet.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...