Gå til innhold

Hva kan gjøre Norge til et bedre land å bo i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre omsorg for svakerestilte mennesker i kommunene. Det er veldig rart at kommunen kan la så mange gå for lut og kaldt vann mens de ansatte selv bor i staselige hus med flere biler og båt og hytter.

Nå blander du sammen jobb og privatliv.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke mer å verken selge eller kjøpe jeg ,eller gi bort, så jeg kunne gjerne tenke meg at Norge gikk vekk fra EØS.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå blander du sammen jobb og privatliv.

Anonymkode: 842f7...c14

Det er det kommunens representanter som gjør tror jeg.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det kommunens representanter som gjør tror jeg.

Anonymkode: 22bb1...240

Så du mener de lurer til seg offentlige ressurser som egen vinning?

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen stor forbedring ville være om banktjenester ble enklere å både forstå og forholde seg til for alle.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En annen stor forbedring ville være om banktjenester ble enklere å både forstå og forholde seg til for alle.

Anonymkode: 22bb1...240

Hva er problemet med dagens banktjenester? Jeg syntes det aldri har vært enklere å holde oversikten.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 18.3.2019 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med dagens banktjenester? Jeg syntes det aldri har vært enklere å holde oversikten.

Anonymkode: 842f7...c14

Mulig mitt inntrykk skyldes manglende dataforståelse. Alt er greit for meg personlig i øyeblikket men veien dit har vært tornefull og lang og noe feilvalg tror jeg kunne vært unngått dersom trygg og god informasjon hadde vært lettere tilgjengelig. Slik føler jeg i hvertfall om jeg ser noen tiår tilbake. Men jeg er ingen ekspert.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen ting er at jeg synes det virker som foruroligende mange enkelt mennesker utsettes for overgrep fra forskjellige myndighetsrepresentanter mye på grunn av så forskjellig og tungt tilgjengelig informasjon som kan ha hatt og har alvorlig betydning for både helse og familie. Selv for de mer ressursterke med advokat kan veien til selvklare og basale rettigheter nærmest trenerens for enkelte virker det som.  Det er mye i dag som virker underlig å høre om. Ikke akkurat fremskritt fra noe synsvinkel. Det er vanskelig å forstå alt som skjer i dag synes jeg uten at jeg tror jeg er dement eller noe så alvorlig.  Mye strev med å forstå virker så bortkastet.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du jeg feiltolker egne erfaringer og hva jeg hører og ser i media for eksempel? Akkurat nå er det mye omkring datasikkerjheten her i landet som gjør at jeg iallefall føler at jeg bør ikke delta på noe som har med nett å gjøre.Allikevel svarer jeg her nå til tross for at jeg hadde tenkt å gi meg med data for godt. Kombinasjonen av at gammel vane er vond å vende og at dette med psykisk lidelse er jeg veldig interessert i da jeg har vært mye rammet selv selv om det har gått mye opp og ned. Det er så mye sykt i dag synes jeg og det virker som det er mye banditter og kriminelle ute å går også i sånne virksomheter hvis man skal tro alt man hører.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye sykt i dag synes jeg og det virker som det er mye banditter og kriminelle ute å går også i sånne virksomheter hvis man skal tro alt man hører.

Anonymkode: 22bb1...240

Det var da voldsomt da!

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke annet enn at de fleste mennesker gjør mer enn så godt de kan jeg heller men det virker iallefall fra det jeg leser i media og generelle inntrykk fra alminnelig ferdsel at det er så mye man aldri finner ut av i dag og som veldig ofte berører mennesker som fra før sliter. Spesielt har det ofte med data å gjøre og dermed informasjon  synes jeg det virker som. Men at de fleste mennesker gjør mer enn så godt de kan derom er jeg ikke i tvil.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hører mye av disse debattprogrammene og man får lett inntrykk av at problemene er vokst over hodet i så mange etater. Med andre ord ressursmangel som vel har sammenheng med så mye. Men veldig synd at det skal ramme spesielt utsatte grupper så mye synes jeg. Men hva man skal gjøre med det er ikke lett å si.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skader absolutt ikke å stille spørsmålstegn ved seg selv, å tørre å stå i de vanskelige spørsmålene. Men det er en prosess.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Gjøre noe for de med aller lavest inntekt og/eller dårligst økonomi. Helst uten at det øker utgiftene til arbeidsgiver, for da blir det enda mer krav til å yte 100%.

Kanskje et mye større bunnfradrag. Kanskje lavere arbeidsgiveravgift. Øke de laveste satsene hos NAV. Sterkere regulering av forbrukslån.

(Jeg har null problemer med å forklare hvordan det skal finansieres, men det er utenfor tema)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke annet enn at de fleste mennesker gjør mer enn så godt de kan jeg heller men det virker iallefall fra det jeg leser i media og generelle inntrykk fra alminnelig ferdsel at det er så mye man aldri finner ut av i dag og som veldig ofte berører mennesker som fra før sliter. Spesielt har det ofte med data å gjøre og dermed informasjon synes jeg det virker som.

Informasjonshåndteringen vår er nok ikke perfekt, men det er da ikke slik at de fleste samfunnsproblemene våre (som sammenliknet med mange andre land er luksusproblemer) har med data og informasjon å gjøre? Eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norge ville bli et bedre land å leve i hvis menneskene åpnet seg mer og var mer vennlige overfor alle.  Det er ingen unnskyldning at her er det kaldt og mørkt.

Anonymkode: 4af81...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge ville bli et bedre land å leve i hvis menneskene åpnet seg mer og var mer vennlige overfor alle.  Det er ingen unnskyldning at her er det kaldt og mørkt.

Anonymkode: 4af81...44e

Nordmenn er et innadvendt folkeslag. Sånn er det bare.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er et innadvendt folkeslag. Sånn er det bare.

Anonymkode: 842f7...c14

Og er det helt uforanderlig?

Anonymkode: 4af81...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og er det helt uforanderlig?

Anonymkode: 4af81...44e

Sånn har det vært i hundrevis av år.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn har det vært i hundrevis av år.

Anonymkode: 842f7...c14

Det kan du ikke vite.

Anonymkode: 4af81...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...