Gå til innhold

Hva kan gjøre Norge til et bedre land å bo i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du ikke vite.

Anonymkode: 4af81...44e

Joda. Det ligger i folkesjelen.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Det ligger i folkesjelen.

Anonymkode: 842f7...c14

Folkesjelen er ikke noe som må, skal, vil, bør osv. være slik.

Anonymkode: 4af81...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folkesjelen er ikke noe som må, skal, vil, bør osv. være slik.

Anonymkode: 4af81...44e

Det ligger i genene. Lite å gjøre med det.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger i genene. Lite å gjøre med det.

Anonymkode: 842f7...c14

Tull

Anonymkode: 4af81...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tull

Anonymkode: 4af81...44e

Nei, det er nok slik.

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge ville bli et bedre land å leve i hvis menneskene åpnet seg mer og var mer vennlige overfor alle.  Det er ingen unnskyldning at her er det kaldt og mørkt.

Anonymkode: 4af81...44e

Alle har ofte så nok med  å passe sine egne saker i dag tror jeg. Det blir ofte lite " tilovers" til andre og hva de har å streve med. Ting er ofte ikke som man så ofte skryter av i " Lykkelandet Norge" tror jeg. Selv føler jeg ofte at ting bare er for vanskelig å følge med på alt.

At det er fokus på å tilrettelegge for flest mulige lykkelige yrkesvalg for ungdommen synes jeg er veldig bra. Man kan bare håpe at det følger med ressurser til " omkringliggende tiltak" spesielt for dem som ikke har så godt utgangspunkt. Men at dette er vanskelige oppgaver tviler jeg ikke på.

Når det gjelder hvor ressursene til alt skal tas fra så tror jeg på et forståelig og godt skatte og avgiftssystem for alle grupper mennesker. Pengeverdien av noe er jo ofte det eneste " målet" vi har for ressursene. Mye av problemene i vår tid er kanskje et tegn på at dette er tenkemåter som er kommet til kort overfor vanskelige problemer.Noe ekspertene kanskje kommer til å vise menneskene veien ut av?

Enig i at selvkritikk bør man alltid utøve. Når det gjelder å ofre sitt liv til å " lære andre og deres  barn folkeskikk" er jeg ikke like på linje. Jeg tror bare at vår tids vanskeligheter kan være litt vell overveldende for noen og enhver. Alle har nok med å passe sitt ofte og klart enkelte av oss kunne nok bli flinkere.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mye mere ressurser til fastlegeordningen. Tror det ligger sykdom bak mye vansker. Mangel på fast oppdatert vikar og ressurser til datasystemer og annet personell og materiell for å ta unna mindre ting som kanskje kan gjøre der. Og kommunikasjon med sykehus og andre støttende etater.Det ligger sykdom bak så mye tror jeg. Men dit tror jeg det er langt.

Fastlegene trenger " å bli sett" tror jeg. For alt de gjør ikke minst Men også for at politikerene skal komme dem til unnsetning med stor mengde ressurser av så mye slag.

Problemet er at så mange etater er så mer enn " verdige trengende."  Såsom politi og andre helsemyndigheter og så mange. Det er mer enn jorda og miljøet som " blør" i dag. Men at folk flest og politikerene tenker mye på miljøet det er kjempebra selvfølgelig. Men det er mye annet som lider også.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger sykdom bak så mye tror jeg.

Jeg mener ikke å være frekk, men hvis folk hadde vært syke i den grad du opplever det, hadde det meste her i landet stoppet helt.

Vi har det faktisk ganske bra i vår del av verden, selv om vi er på verdenstoppen i sykefravær. Alt er selvfølgelig ikke perfekt, men det står heller ikke spesielt dårlig til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke. Jeg synes så mange synliggjør svært alvorlige ting i media så ofte og har også opplevet og erfart en del selv føler jeg tegn på at mye ikke er som det burde være altså forbedringspotensial om hva man denne gang spurte.

Enkelte økonomer såsom Spitzel eller hva han het mener jo man kan komme i mål både lokalt og globalt ved å være mer sparsommelig eller forvalte og økonomisere med ressursene på " en annen måte". Økologiske og bærekraftige regnskap som aldri " avstemmes mot noe konkret noensinne" kan det virke som uten at jeg er regnskapskyndig. Man stoler helt på ekspertene og at de vil demokratiet vell. All makt og innflytelse til ofte helkommersielle krefter.  Legger hele demokratiet i " potten" og stoler på gambling etter mitt skjønn. Vi blir mer og mer prisgitt svingninger i aksjemarkedet.Men alt trenger man kanskje ikke.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller man burde kanskje" gi mere F" i hvordan " alt går" i verden og eget land når man ikke er moralsk uklanderlig med to barn og familie og bolig og jobb og yrkestatus med  over gjennomsnitt inntekt og anseelse. Vi som ikke har oppnådd eller " forefilled" kjærlighen eller slått oss frem i " survival of the fittest" eller overlevet i en verden mer og mer preget av den sterkest rett. Vi som knapt har rett på egen pensjon virker det som vi faktisk kunne levet av om vi bare hadde sluttet oss til Fremtiden i våre hender i tide kanskje. Vi er ikke meningserettiget om eget liv engang snart slik føles det i all støyen. Alt trenger man kanskje ikke.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er mye grunn for uro i dag men ingenting trenger man ubegrenset av tror jeg heller. Men urolig er det vanskelig å ikke være i dag.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ellers: Folk snakker ikke norsk lenger synes jeg. Men jeg vil tro at det mye er en selv som ikke akkurat er blitt yngre med årene.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers: Folk snakker ikke norsk lenger synes jeg. Men jeg vil tro at det mye er en selv som ikke akkurat er blitt yngre med årene.

Anonymkode: 22bb1...240

Hva snakker de da?

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det går på stumpene løs i så mye i det norske samfunn tror jeg. Vi ser det bare ikke.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går på stumpene løs i så mye i det norske samfunn tror jeg. Vi ser det bare ikke.

Anonymkode: 22bb1...240

 

På 21.3.2019 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Men urolig er det vanskelig å ikke være i dag.

Hvis vi ikke ser det, er det kanskje ikke nødvendig å bruke så mye energi på å bekymre seg heller?

Bruk kreftene på dine egne problemer, la resten av landet og verden klare seg selv så lenge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt kan man ikke tro på av eventyrhistorier nei. Både mennesker og alt preges av stor ustabilitet i dag. Man bør være så forsiktig for å ikke komme i klemma også her i landet tror jeg uten på noe måte å være ekspert på stort. Men heldigvis er det jo snart valg og da kan jo også vi vanlige mennesker få sagt vårt forhåpentlig. Man må jo bare tro at problemene ordner seg og de som har ansvaret kommer frem og tar det.

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt kan man ikke tro på av eventyrhistorier nei. Både mennesker og alt preges av stor ustabilitet i dag. Man bør være så forsiktig for å ikke komme i klemma også her i landet tror jeg uten på noe måte å være ekspert på stort. Men heldigvis er det jo snart valg og da kan jo også vi vanlige mennesker få sagt vårt forhåpentlig. Man må jo bare tro at problemene ordner seg og de som har ansvaret kommer frem og tar det.

Anonymkode: 22bb1...240

Hva er det som er så ille her i landet i dag?

Anonymkode: 842f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig å sette mere ord på. Det er ikke alt i livet som er helt lett. Dere får ha meg unnskyldt om jeg ikke kommer til å stemme på dere. Vi kan vel iallefall være enig i at det blir et spennende valg.😊

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å sette mere ord på. Det er ikke alt i livet som er helt lett. Dere får ha meg unnskyldt om jeg ikke kommer til å stemme på dere. Vi kan vel iallefall være enig i at det blir et spennende valg.😊

Anonymkode: 22bb1...240

Kommunevalg er sjelden spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det rimelig spennende tror jeg vil si uten at sårt tiltrengte ressurser vil øke alene av den grunn.  Alle kan legge om økonomien i tide tror jeg hvis de vil. Men vi er mange som vel føler vi trenger noen nye fjes i lokalavisenenes oppslag og kanskje noe mere vilje til å lytte på mange som har stått frem med stor uro og bekymring for " sine" lokalsamfunn. Virker som man binder opp mye økonomi i et næringsgrunnlag som ikke er så realistisk for eksempel. Det er ikke alt i livet som er helt lett tror jeg bare for fler enn jeg tror jeg. Men selvsagt alle er veldig spent på hva slags sommer dette blir også. 🤔Hvis man ikke bare reiser bort i år også da.😊

Anonymkode: 22bb1...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...