Gå til innhold

Er dette krenking av privatlivets fred?


frosken

Anbefalte innlegg

Noe av problemet er at teateret appellerer til noen av de mest voldelige grupper vi har i Norge - "antirasistene". En skal ikke bære bensin til bålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå meldes det at saken er henlagt:

Henlegger teater-siktelse

Oslo politidistrikt har i samråd med Oslo statsadvokatembeter besluttet å henlegge saken mot Black Box Teater og de som er anmeldt, melder Oslo politidistrikt i en pressemelding søndag kveld.

- Intet straffbart forhold er bevist, skriver politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 time siden, frosken skrev:

Nå meldes det at saken er henlagt:

Henlegger teater-siktelse

Oslo politidistrikt har i samråd med Oslo statsadvokatembeter besluttet å henlegge saken mot Black Box Teater og de som er anmeldt, melder Oslo politidistrikt i en pressemelding søndag kveld.

- Intet straffbart forhold er bevist, skriver politiet.

Godt for de som ble anmeldt. En slik sak er jo belastende for dem å bli anmeldt i. Nå vet jeg ikke bakgrunnen for dette. Forsto ingenting men saken er slik at det beste er å trå varsom og aldri si noe eller gjøre noe som kan virke som å plage en annens private fred tiltross for at det ikke er ment for å plage. 

All slags kjedelige saker som skjer. Denne forsto jeg ingenting av. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, frosken skrev:

Nå meldes det at saken er henlagt:

Henlegger teater-siktelse

Oslo politidistrikt har i samråd med Oslo statsadvokatembeter besluttet å henlegge saken mot Black Box Teater og de som er anmeldt, melder Oslo politidistrikt i en pressemelding søndag kveld.

- Intet straffbart forhold er bevist, skriver politiet.

Jeg tror det er like greit egentlig. Jeg tror det som kommer frem i debatten er viktigere enn om de får en bot. Det ville gått over alle støvleskaft om politiet skulle ransaket hjemmene til kunstnerne.

Det er jo også sånn at de som hadde en virkelig god sak mot teateret ikke har anmeldt (Lurås, hvor de filmet inn i baderommet og kommenterte hva se så). Det står spesifikt i den aktuelle loven at det må foreligge en anmeldelse for at det skal være noe å straffeforfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Disse "kunstnerne" har sittet og lurt i buskene utenfor huset i 7(!) timer. Det hadde stresset meg mer enn selve filmingen kjenner jeg.

Anonymkode: ff77d...ba2

I teaterstykket er en av replikkene at de har sittet der i 7 timer.  Det betyr ikke at de faktisk har gjort det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

 dersom folk fra SIAN eller andre høyreradikale hadde laget teaterstykket og filmet huset til feks Hadja, så ville det ikke blitt henlagt. Det er dobbelmoral når det gjelder hva som aksepteres av henholdsvis høyre og venstreradikalisme. På høyresiden blir man brunstemplet om man sier noe negativt om muslimer, mens venstreradikale med terrorbakgrunn (Lars Gule), kan bli brukt av NRK opp og ned i mente som "ekspert".

 

For ikke å snakke om hvor billig AKP_ML folka slapp unna, de som var for væpna revolusjon og støttet Pol Pot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det var også noe som skjedde ved fremvisningen av stykket etter hva jeg leste. Ord som falt overfor de andre partifeller kanskje. Hun gikk visst også før alt var ferdig og flere andre oppfattet dette vistnok på det tidspunkt som krenkelse av henne. Hun skrev jo også i vg om hvordan hun opplevet disse tingene uten at dette ble oppklart som feil av noen. Ingen har det sikkert lett i disse sakene synes jeg. Heller ikke politiet kanskje. Hun var jo invitert til fremsyningen. Da måtte hun jo være mer for dem enn bare " en i målgruppen". En av de det handlet om. Var stykket så tannløs man i ettertid har fått inntrykk av?  Hvorfor var ikke samboeren (Wara)invitert? Eller var han der?

Anonymkode: 0a039...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun var jo invitert til fremsyningen. Da måtte hun jo være mer for dem enn bare "en i målgruppen". En av de det handlet om. Var stykket så tannløs man i ettertid har fått inntrykk av?  Hvorfor var ikke samboeren (Wara)invitert? Eller var han der?

Det er vel ingen som har vært invitert til noe som helst, det er en teaterforestilling som er åpen for alle. Det har også vært debatter om stykket, som hun har deltatt på. Det er vel ikke usannsynlig at begge har sett forestillingen, siden den omfatter bilder av boligen deres.

Det er en omdiskutert forestilling (som jeg ikke har sett), og jeg tviler på at noen vil betegne den som "tannløs". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, Kalevaala skrev:

I teaterstykket er en av replikkene at de har sittet der i 7 timer.  Det betyr ikke at de faktisk har gjort det.  

Det er et såkalt dokumenteater, så det er i allle fall lett å tenke at det de sier stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes mange der bare har oppført seg nærmest " ådselsdyr" og absolutt krenket dette paret. Om de hadde et politisk budskap kunne det vært fremført uten å invitere dem spesielt. Merkelig kunst.

Anonymkode: 0a039...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 17.3.2019 den 18.52, kupton skrev:

Noe av problemet er at teateret appellerer til noen av de mest voldelige grupper vi har i Norge - "antirasistene". En skal ikke bære bensin til bålet.

Hei!

Du den der kommentaren, er "sprø"/ og henger ikke på greip.

Er det antirasister eller høyreekstreme som har begått mest terror og drept flest i Europa det siste 100 året?

Men enig, man skal ikke bære bensin til bålet, så da bærer ikke jeg bensin til FRP hause-opp-tilstander,  og andre populistiske høyreradikale grupper, enten de er fra høyre eller frp,

Jeg ser ingen grunn til å lage problemer som ikke fins, og i Norge syns jeg vi, burde få en velfortjent medalje, enten vi stemmer AP ( eller mer venstre) eller H ( og verre en vet 🙂 , for vi har fått til å skape et godt sammfunn, der folk er stort sett, godt integrert.

Vi har god grunn til egentlig å se nærmere på hva som har gjort at vi i Norge, har lytkkes så godt...kanskje noe å lære av, for mange.

Jeg har en meing hvorfor det er sånn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Du den der kommentaren, er "sprø"/ og henger ikke på greip.

Er det antirasister eller høyreekstreme som har begått mest terror og drept flest i Europa det siste 100 året?

Men enig, man skal ikke bære bensin til bålet, så da bærer ikke jeg bensin til FRP hause-opp-tilstander,  og andre populistiske høyreradikale grupper, enten de er fra høyre eller frp,

Jeg ser ingen grunn til å lage problemer som ikke fins, og i Norge syns jeg vi, burde få en velfortjent medalje, enten vi stemmer AP ( eller mer venstre) eller H ( og verre en vet 🙂 , for vi har fått til å skape et godt sammfunn, der folk er stort sett, godt integrert.

Vi har god grunn til egentlig å se nærmere på hva som har gjort at vi i Norge, har lytkkes så godt...kanskje noe å lære av, for mange.

Jeg har en meing hvorfor det er sånn.

 

Venstreradikale grupper som Antifa og Tjen Folket har vært mest voldlige siste året ifølge PST.

Anonymkode: ff77d...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt er ikke så lett når folk kjeder seg så mye at de må ty til å krenke andre helt tilfeldige mennesker.

Anonymkode: 0a039...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16.3.2019 den 0.09, frosken skrev:

Dagbladet har lagt ut hva som blir sagt og bildet som blir vist i teaterstykket som nå har medført at de som står bak er siktet av politiet og politiet ønsker å gjennomføre husransakelser hjemme hos dem. Jeg synes det er vanskelig å skjønne at dette innholdet gir grunnlag for siktelse. Hva tenker dere?

https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-vises-av-waras-hus-i-ways-of-seeing/70879186

Mye er unndratt offentligheten i dag tror jeg men jeg synes det er rart at sånne fremstående mennesker ikke er skjermet bedre.

Anonymkode: 0a039...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...