Gå til innhold

Stønad fra nav til tannlege/ annet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 25.3.2019 den 14.19, laban skrev:

Du burde spurt på forhånd, for eksempel da du bestilte time, om du kan få en avtale om gradvis betaling av regningen. Ta i hvert fall opp temaet før undersøkelsen.

Ellers kjenner nok tannlegen reglene for støtte som jeg linket til ovenfor, men det hjelper ikke hvis du ikke oppfyller noen av kravene.

Jeg var hos tannlegen i går. Det kostet 1699 kr for å ta to hull pluss bilder og undersøkelse. Tok bedøvelse.  Klarer det ikke uten.  Jeg lånte penger til det. Men må finne ut mer om priser hos de ulike tannlegene. 

Jeg hadde ikke noe alvorlig mye hull. Jeg trodde det var verre enn jeg trodde men det hadde ikke blitt noen nye hull på to år. Men det er noen gamle der fortsatt som utvikler seg. Pluss litt annstein. 

Anonymkode: 317d5...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos tannlegen i går. Det kostet 1699 kr for å ta to hull pluss bilder og undersøkelse. Tok bedøvelse.  Klarer det ikke uten.  Jeg lånte penger til det. Men må finne ut mer om priser hos de ulike tannlegene. 

Jeg hadde ikke noe alvorlig mye hull. Jeg trodde det var verre enn jeg trodde men det hadde ikke blitt noen nye hull på to år. Men det er noen gamle der fortsatt som utvikler seg. Pluss litt annstein. 

Anonymkode: 317d5...384

Så godt at det ikke var så voldsomt med hull da!

Jeg synes ikke 1699 kr for boring av to hull + bilder og undersøkelse var så himla mye. Men det er klart at det er mye penger som en gjerne ville ha brukt på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, påskelilje skrev:

Så godt at det ikke var så voldsomt med hull da!

Jeg synes ikke 1699 kr for boring av to hull + bilder og undersøkelse var så himla mye. Men det er klart at det er mye penger som en gjerne ville ha brukt på noe annet.

Det er sant. Det er mye for min økonomi men det er et lavere beløp med tanke på at det er tannlege det er snakk om. Jeg har undersøkt rundt om og kommet frem til at tannlegen min er billigere enn de fleste andre tannleger i mitt område. Det er derfor jeg ikke føler det er riktig å bytte. Jeg har også fått langt mindre plager med tenner og hull etter at jeg begynte hos han for 2 år siden. Jeg fikk mye gode tips og hjelpemidler for å forebygge hull. Både resepter på apotek på tannkrem/ elektrisk børste og andre gode råd. Og det har funket.  

Jeg lånte pengene av det lånekort. Men jeg skal passe på at jeg klarer å betale tilbake når lønn kommer. Tar de neste timene med en måneds mellomrom slik at jeg får litt tid på meg mellom hver gang. 

Anonymkode: 317d5...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...