Gå til innhold

Bytte yrke


Betti 11

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å bytte yrke. Jeg har jobbet over seks år i forsjellige matbutikker og som kjøkkenhjelp. Nå er jeg så syk, at jeg ikke kan jobbe med så mye mennesker og stress. Jeg har panikkangst og agorafobi. Nå tenker jeg om å planlegge framtida. Hvilken yrke er ikke så stressende og med mindre folk rund meg? Jeg har physiske plager også. Uten førerkort er det enda vanskeligere å få en jobb. Kanskje jeg kan prøve med en ny utdanning. Det kan tar tid og jeg hvet ikke om jeg blir hundre prosent frisk igjen. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg lurer på å bytte yrke. Jeg har jobbet over seks år i forsjellige matbutikker og som kjøkkenhjelp. Nå er jeg så syk, at jeg ikke kan jobbe med så mye mennesker og stress. Jeg har panikkangst og agorafobi. Nå tenker jeg om å planlegge framtida. Hvilken yrke er ikke så stressende og med mindre folk rund meg? Jeg har physiske plager også. Uten førerkort er det enda vanskeligere å få en jobb. Kanskje jeg kan prøve med en ny utdanning. Det kan tar tid og jeg hvet ikke om jeg blir hundre prosent frisk igjen. Hva syns dere?

Hva med vaskejobb? Rengjøringsbyrå? Jeg søker jobber selv, men for mitt vedkommende virker det helt håpøst å få ny jobb. Men kan være at du lykkes med det. 

Jeg har litt det samme. Jeg sliter når det er mye folk rundt meg, selv om jeg spiller sosial. Iblant går det bra med mye fok rundt meg. Men iblant så blir jeg ganske så stresset. 

Anonymkode: c8a80...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med vaskejobb? Rengjøringsbyrå? Jeg søker jobber selv, men for mitt vedkommende virker det helt håpøst å få ny jobb. Men kan være at du lykkes med det. 

Jeg har litt det samme. Jeg sliter når det er mye folk rundt meg, selv om jeg spiller sosial. Iblant går det bra med mye fok rundt meg. Men iblant så blir jeg ganske så stresset. 

Anonymkode: c8a80...787

Jeg har ingen førekort og det fleste ønsker bilsertifikat. Her er det svart vanskelig å få en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 22.3.2019 den 21.26, Betti 11 skrev:

Jeg har ingen førekort og det fleste ønsker bilsertifikat. Her er det svart vanskelig å få en jobb.

Samme her. Har lagt søkingen på hyllen for en liten stund. Jeg ble så lei av å bruke mye tid på å søke uten å få en jobb over lang tid. Nav gjør ingenting for meg heller. Så jeg ble litt lei. 

Anonymkode: c8a80...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På ‎22‎.‎03‎.‎2019 den 20.01, Betti 11 skrev:

Jeg lurer på å bytte yrke. Jeg har jobbet over seks år i forsjellige matbutikker og som kjøkkenhjelp. Nå er jeg så syk, at jeg ikke kan jobbe med så mye mennesker og stress. Jeg har panikkangst og agorafobi. Nå tenker jeg om å planlegge framtida. Hvilken yrke er ikke så stressende og med mindre folk rund meg? Jeg har physiske plager også. Uten førerkort er det enda vanskeligere å få en jobb. Kanskje jeg kan prøve med en ny utdanning. Det kan tar tid og jeg hvet ikke om jeg blir hundre prosent frisk igjen. Hva syns dere?

Hvis det finnes noen industribedrifter i nærheten så hadde kanskje det vært noe? Da kan du jobbe i fred og høre på radio. Ikke samme type stress som i en butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Har lagt søkingen på hyllen for en liten stund. Jeg ble så lei av å bruke mye tid på å søke uten å få en jobb over lang tid. Nav gjør ingenting for meg heller. Så jeg ble litt lei. 

Anonymkode: c8a80...787

Du burde bytte saksbehandler. Det har du lov til. Når ikke få den hjelpen du har krav til. Må du si ifra. Nav her er veldig godt men jeg må vitte hva jeg kan jobbe med. Har mye helseproblemer. Fikk lov å prøve meg ut. Jeg må bli frisk igjen. Kanskje jeg burde ikke bekymre meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gargamel skrev:

Hvis det finnes noen industribedrifter i nærheten så hadde kanskje det vært noe? Da kan du jobbe i fred og høre på radio. Ikke samme type stress som i en butikk.

Det høres interessant ut men jeg har ingen teknisk forståelse. Hvilken slags arbeid kan det være? Jeg håper å bli frisk om ett år men kanskje ikke. Når jeg bli spurt om hva jeg vil gjøre videre ønsker jeg å har flere forslag. Jeg vet ikke om jeg skal tenke nå om det men det er vanskelig å sitte syk hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Betti 11 skrev:

Du burde bytte saksbehandler. Det har du lov til. Når ikke få den hjelpen du har krav til. Må du si ifra. Nav her er veldig godt men jeg må vitte hva jeg kan jobbe med. Har mye helseproblemer. Fikk lov å prøve meg ut. Jeg må bli frisk igjen. Kanskje jeg burde ikke bekymre meg så mye.

Du er heldig om du har et navkontor som hjelper deg. De gjør ingenting for meg. Jeg har bedt om rådgivning. Jeg har også fortalt at jeg sliter hardt med å få jobb. Har jo søkt siden 2015. Men de gjør ingenting. Så nå tar jeg igjen en liten pause fra søkingen for jeg bruker så mye tid på noe som ikke fører frem. Jeg står registrert i nav. Og håper de våkner snart. Jeg har en aktivitetskalender som jeg fører. Men nå får de se at jeg har gitt litt opp etter all den massive søkingen uten resultater og hjelp. Jeg blir litt irritert over det men jeg får smile og være glad for jobben jeg har. 

Anonymkode: c8a80...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
23 minutter siden, Betti 11 skrev:

Det høres interessant ut men jeg har ingen teknisk forståelse. Hvilken slags arbeid kan det være? Jeg håper å bli frisk om ett år men kanskje ikke. Når jeg bli spurt om hva jeg vil gjøre videre ønsker jeg å har flere forslag. Jeg vet ikke om jeg skal tenke nå om det men det er vanskelig å sitte syk hjemme.

Det kan være ganske rutinepreget når du er ukvalifisert, som å montere sammen noen deler, gjøre rutinemessig testing etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt irritert over det men jeg får smile og være glad for jobben jeg har. 

Tok du opp utvidelse av stillingen i medarbeidersamtalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Det kan være ganske rutinepreget når du er ukvalifisert, som å montere sammen noen deler, gjøre rutinemessig testing etc.

Tusen takk. Det er rutine som jeg trenger. Det mangler jo folk i industrien. Det er noe jeg kan tenke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎26‎.‎03‎.‎2019 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Du er heldig om du har et navkontor som hjelper deg. De gjør ingenting for meg. Jeg har bedt om rådgivning. Jeg har også fortalt at jeg sliter hardt med å få jobb. Har jo søkt siden 2015. Men de gjør ingenting. Så nå tar jeg igjen en liten pause fra søkingen for jeg bruker så mye tid på noe som ikke fører frem. Jeg står registrert i nav. Og håper de våkner snart. Jeg har en aktivitetskalender som jeg fører. Men nå får de se at jeg har gitt litt opp etter all den massive søkingen uten resultater og hjelp. Jeg blir litt irritert over det men jeg får smile og være glad for jobben jeg har. 

Anonymkode: c8a80...787

Hvordan gikk det egentlig da du skulle snakke med sjefen om utvidelse av stillingen din? Du skulle jo ta det opp for en måned eller to siden. Du fortalte jo at firmaet tok inn flere nye selv om du som har jobbet der så lenge ønsker å øke stillingen. Vi var jo flere som fortalte hvordan reglene for dette er, og du ville formidle dette til sjefen din. Hva sa hun/han om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2019 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Du er heldig om du har et navkontor som hjelper deg. De gjør ingenting for meg. Jeg har bedt om rådgivning. Jeg har også fortalt at jeg sliter hardt med å få jobb. Har jo søkt siden 2015. Men de gjør ingenting. Så nå tar jeg igjen en liten pause fra søkingen for jeg bruker så mye tid på noe som ikke fører frem. Jeg står registrert i nav. Og håper de våkner snart. Jeg har en aktivitetskalender som jeg fører. Men nå får de se at jeg har gitt litt opp etter all den massive søkingen uten resultater og hjelp. Jeg blir litt irritert over det men jeg får smile og være glad for jobben jeg har. 

Anonymkode: c8a80...787

Hva tenker du om å bli bussjåfør? Her jeg bor trenger de mye folk. Kanskje Nav hjelper med å få bussertifikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Søke Oslo met eller annen høgskole eller universitet i linje for sosialt arbeid for å gjøre en bedre jobb enn fortida saksbehandlere fikk til. Om man ikke har vgs så kan man søke om man har alderen og litt arbeidserfaring " inne".Eller " tresemester" med forkurs for å kunne søke ingeniørutdanning om man mangler opptaksgrunnlag i fysikk og matematikk. Men da må man kanskje like biler og roboter og sånne ting.

Jeg stresser med mye av samme problematikk men er i en helt annen aldersgruppe enn dere tror jeg. Kanskje også helse.

Lykke til😊

Anonymkode: ff8f9...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søke Oslo met eller annen høgskole eller universitet i linje for sosialt arbeid for å gjøre en bedre jobb enn fortida saksbehandlere fikk til. Om man ikke har vgs så kan man søke om man har alderen og litt arbeidserfaring " inne".Eller " tresemester" med forkurs for å kunne søke ingeniørutdanning om man mangler opptaksgrunnlag i fysikk og matematikk. Men da må man kanskje like biler og roboter og sånne ting.

Jeg stresser med mye av samme problematikk men er i en helt annen aldersgruppe enn dere tror jeg. Kanskje også helse.

Lykke til😊

Anonymkode: ff8f9...a11

Man  kan velge å søke samordna opptak med søkerfrist 15.april.

Anonymkode: ff8f9...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man  kan velge å søke samordna opptak med søkerfrist 15.april.

Anonymkode: ff8f9...a11

Hva er det for noe? Jeg har mesteparten jobbet i et annet land. Når jeg oversette vitnemål kan jeg gjøre det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Hva er det for noe? Jeg har mesteparten jobbet i et annet land. Når jeg oversette vitnemål kan jeg gjøre det også?

Jeg har lært butikkfag og avbrutt en utdanning som sosionom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man har tid og krefter til de lange løp er kanskje noe innen arkeologi eller kjemiingeniør noe. Det virker som det blir noe der om ikke så langt frem.

Eller disse varekjedene slik som "Jula "som har egne akademi. Det får man kanskje noe uttelling fra bransjen.

Anonymkode: ff8f9...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hva er det for noe?

Det den anonyme skriver om å søke samordna opptak, handler om videreutdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Det den anonyme skriver om å søke samordna opptak, handler om videreutdannelse.

Å ja nå kjønner jeg. Takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...