Gå til innhold

Antidepressiva se denne


Vidar71

Anbefalte innlegg

Gjest newnick
40 minutter siden, stjernestøv skrev:

Igjen, folk kan tenke selv. Folk må få lov å dele sine erfaringer uten at det blir tatt negativt opp, er folk fornøyd så greit. Da er det bare å fortsette, ikke verre enn det. 

Det er unødvendig å drive med skremelspropaganda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
3 minutter siden, newnick skrev:

Det er unødvendig å drive med skremelspropaganda

Tror ikke det var ment som det, det må gå an å ha delte meninger om ting. Er folk inne her så skjøre da? Da burde de holde seg unna, det er tross alt et forum for alle. Ikke bare de som er for og liker å gå på medisiner, mener folk må tåle å høre andre meninger enn de selv har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror ikke det var ment som det, det må gå an å ha delte meninger om ting. Er folk inne her så skjøre da? Da burde de holde seg unna, det er tross alt et forum for alle. Ikke bare de som er for og liker å gå på medisiner, mener folk må tåle å høre andre meninger enn de selv har. 

Ingen «liker» å gå på medisiner.

Men å komme med skremselspropaganda tar faktisk liv. Eksempelvis hvor mange uskyldige mennesker som dør unødvendig pga vaksinemotstandere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ingen «liker» å gå på medisiner.

Men å komme med skremselspropaganda tar faktisk liv. Eksempelvis hvor mange uskyldige mennesker som dør unødvendig pga vaksinemotstandere

Da bør de skjermes mot verden da, mye rart der ute i verden. Alt mulig faktisk, og det er ytringsfrihet her i landet. Nei man må ta et valg for seg selv og følge det, ikke la seg påvirke så lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei man må ta et valg for seg selv og følge det, ikke la seg påvirke så lett. 

Gjør du dette selv? 

Anonymkode: a73c8...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at piller er ikke løsningen på alt.

Anonymkode: ff006...d54

Nei, men noen bør ha medisiner for å få et levelig liv, slik som jeg. Uten medisiner så blir jeg skikkelig syk. Går i terapi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du dette selv? 

Anonymkode: a73c8...4dc

Jeg vil bli hjernevasket for å få høyere frekvenser ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil bli hjernevasket for å få høyere frekvenser ❤️ 

"Høyere frekvenser"??? Det er jo bare fjas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil bli hjernevasket for å få høyere frekvenser ❤️ 

Jeg tror ikke du følger dette selv, for da hadde du ikke spurt om alt på dol. 

Anonymkode: a73c8...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, slabbedask skrev:

"Høyere frekvenser"??? Det er jo bare fjas.

Det er nok ikke bare fjas nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du følger dette selv, for da hadde du ikke spurt om alt på dol. 

Anonymkode: a73c8...4dc

Har tatt et valg jeg nå, det betyr ikke at jeg har alle svarene på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er nok ikke bare fjas nei. 

Hva i alle dager er "høyere frekvenser" da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Da bør de skjermes mot verden da, mye rart der ute i verden. Alt mulig faktisk, og det er ytringsfrihet her i landet. Nei man må ta et valg for seg selv og følge det, ikke la seg påvirke så lett. 

Du er inne på noe sentralt her.

Som du merker har jeg helt sluttet å kritisere at du ikke tar medisinene dine. Dette er fordi jeg mener at du har en absolutt rett til å gjøre som du vil, og dersom enten ønsket er eller konsekvensen blir (stryk det som ikke passer) å kjøre livet sitt i dass, så er det fullstendig og ubetinget ditt eget valg og din egen rettighet. 

Verre blir det når man misjonerer for ting som gjør at andre uberettiget influeres til å kjøre livet sitt i dass. På visse områder er dette også en rettighet (f.eks har Bjørnar Moxnes rett til å reklamere for noe som sannsynligvis kjører Norge i dass), men på et forum med mange sårbare mennesker som trolig har en ambivalens synes jeg man burde være spart for det. Jeg synes ikke dette er rett arena for skadelige alternative synspunkter. Særlig i lys av forumets navn, som også innbyr til en viss kredibilitet.

Sagt med andre ord: Jeg hater de som selger dop, eller de som påvirker andre gjennom enten sin beruselse eller misjonering for dop. Om noen har lyst til å bruke dop uten å plage noen andre med det, og samfunnet slipper å betale for det, er det fair enough for meg

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
14 minutter siden, slabbedask skrev:

Hva i alle dager er "høyere frekvenser" da? 

Det er når Guds lys og kjærlighet for strømme fritt gjennom kroppen,da får man høyere frekvenser. Nå har jeg lave, de fleste har lave. For å bli lysarbeider må man la Guds vilje skje,ikke min vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Du er inne på noe sentralt her.

Som du merker har jeg helt sluttet å kritisere at du ikke tar medisinene dine. Dette er fordi jeg mener at du har en absolutt rett til å gjøre som du vil, og dersom enten ønsket er eller konsekvensen blir (stryk det som ikke passer) å kjøre livet sitt i dass, så er det fullstendig og ubetinget ditt eget valg og din egen rettighet. 

Verre blir det når man misjonerer for ting som gjør at andre uberettiget influeres til å kjøre livet sitt i dass. På visse områder er dette også en rettighet (f.eks har Bjørnar Moxnes rett til å reklamere for noe som sannsynligvis kjører Norge i dass), men på et forum med mange sårbare mennesker som trolig har en ambivalens synes jeg man burde være spart for det. Jeg synes ikke dette er rett arena for skadelige alternative synspunkter. Særlig i lys av forumets navn, som også innbyr til en viss kredibilitet.

Ja jeg har rett til å kjøre livet mitt i dass som du skriver, så lenge jeg ikke slutter å spise sa sykepleieren. Da måtte noen gripe inn, men jeg slutter ikke å spise. Jeg prøver ikke å påvirke andre negativt heller, og på dol er det ingen eksperter lenger. Tror du folk blir påvirket av det jeg skriver? Jeg syns ikke alternativ tenkning er skadelig, og jeg er sikker på at admin sier ifra om jeg går over grensen. Det går an å utestenge folk herfra, det er ikke du som bestemmer reglene her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg har rett til å kjøre livet mitt i dass som du skriver, så lenge jeg ikke slutter å spise sa sykepleieren. Da måtte noen gripe inn, men jeg slutter ikke å spise. Jeg prøver ikke å påvirke andre negativt heller, og på dol er det ingen eksperter lenger. Tror du folk blir påvirket av det jeg skriver? Jeg syns ikke alternativ tenkning er skadelig, og jeg er sikker på at admin sier ifra om jeg går over grensen. Det går an å utestenge folk herfra, det er ikke du som bestemmer reglene her. 

Det er riktig at jeg ikke bestemmer reglene.

Imidlertid har jeg like stor rett til å kritisere deg og det du skriver som du har rett til å kritisere meg. Jeg er enig i at ikke alt alternativt er skadelig. Det blir egentlig først skadelig (for annet enn lommeboka) når man begynner å kutte ut dokumentert virksom behandling for å heller bruke det alternative. Og det er her det begynner å bli problematisk. Hvis du f.eks anbefaler noen (og de hører på deg) å kutte ut medisinene sine og de ender med å ta livet sitt, så er du faktisk medskyldig. Ord er mektige våpen. 

Om du bruker tinnfolie på hodet for å unngå overvåking, så er det meget alternativt men ufarlig. Om du kutter ut cellegift ved kreft for å spise aprikoskjerner i stedet, så er det langt verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Det er riktig at jeg ikke bestemmer reglene.

Imidlertid har jeg like stor rett til å kritisere deg og det du skriver som du har rett til å kritisere meg. Jeg er enig i at ikke alt alternativt er skadelig. Det blir egentlig først skadelig (for annet enn lommeboka) når man begynner å kutte ut dokumentert virksom behandling for å heller bruke det alternative. Og det er her det begynner å bli problematisk. Hvis du f.eks anbefaler noen (og de hører på deg) å kutte ut medisinene sine og de ender med å ta livet sitt, så er du faktisk medskyldig. Ord er mektige våpen. 

Om du bruker tinnfolie på hodet for å unngå overvåking, så er det meget alternativt men ufarlig. Om du kutter ut cellegift ved kreft for å spise aprikoskjerner i stedet, så er det langt verre

Jeg er av den oppfatningen at folk må velge selv om de vil ta medisiner, og mange gjør jo det. Det er greit for meg og jeg har ikke rådet noen til å slutte,hva med de som råder folk til å ta medisiner? Har ikke de et ansvar og? Er enig i at ord er mektig våpen, så jeg lar folk bestemme selv. Sier ikke til folk hva de skal gjøre jeg, det har jeg aldri gjort. Forteller bare om hva som er rett for meg og mitt vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er av den oppfatningen at folk må velge selv om de vil ta medisiner, og mange gjør jo det. Det er greit for meg og jeg har ikke rådet noen til å slutte,hva med de som råder folk til å ta medisiner? Har ikke de et ansvar og? Er enig i at ord er mektig våpen, så jeg lar folk bestemme selv. Sier ikke til folk hva de skal gjøre jeg, det har jeg aldri gjort. Forteller bare om hva som er rett for meg og mitt vedkommende. 

Det er interessant også ut fra et filosofisk perspektiv.

Husker du saken da Sylvi Listhaug måtte gå? Selvfølgelig kunne man si at hennes mening er at Arbeiderpartiet støtter terroristers rettigheter, og at dette kan forsvares med ytringsfrihet. Problemet er imidlertid at dette treffer en risikogruppe og bygger opp under en farlig konspirasjonsteori (ref Anders Behring Breivik). 

Det er også mange konspirasjonsteorier mot psykiatrien og legemiddelselskaper. At legemiddelselskaper er meget profittorienterte er greit nok. At det er snusk der som i andre bransjer er også greit nok. Men å på et psykiatriforum bygge opp under at medisiner er farlige, synes jeg av samme argument som over at ikke er greit.

Ha en fin kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er interessant også ut fra et filosofisk perspektiv.

Husker du saken da Sylvi Listhaug måtte gå? Selvfølgelig kunne man si at hennes mening er at Arbeiderpartiet støtter terroristers rettigheter, og at dette kan forsvares med ytringsfrihet. Problemet er imidlertid at dette treffer en risikogruppe og bygger opp under en farlig konspirasjonsteori (ref Anders Behring Breivik). 

Det er også mange konspirasjonsteorier mot psykiatrien og legemiddelselskaper. At legemiddelselskaper er meget profittorienterte er greit nok. At det er snusk der som i andre bransjer er også greit nok. Men å på et psykiatriforum bygge opp under at medisiner er farlige, synes jeg av samme argument som over at ikke er greit.

Ha en fin kveld :) 

Jeg hører bare på det erfarne folk sier...som i filmen her. Man har rett til å tro det man vil ja...og jeg heier på Sylvi! 

Ha en fin kveld der og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg hører bare på det erfarne folk sier...som i filmen her. Man har rett til å tro det man vil ja...og jeg heier på Sylvi! 

Ha en fin kveld der og :) 

Du hører bare på dem som sier det du vil høre, og det gjør de bl.a i denne filmen. Derfor kommer du deg aldri videre heller. Dessverre. 

Anonymkode: a73c8...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...