Gå til innhold

Arbeidsutprøving og stilnoct


Soletti

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge ønsket å slutte med stilnoct bla fordi virkningen er dårlig, jeg har gått på de alt for lenge. Nå har jeg gått en uke uten og det går...ikke veldig bra men jeg stå i det. Jeg sover lite og våkner flere ganger om natta. Nå vil arbeidsgiver at jeg skal begynne å jobbe hele dager for å teste arbeidsevnen. Jeg klarer ikke stå opp så tidlig, sovner mellom 03 og 04 på natta :( 

Hva ville dere gjort? Tatt en stilnoct for å klare å sove nok før jobb eller latt vær? Jeg kan jo ikke hå på sovemedisiner hele livet og har ikke andre typer som virker ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kissejanson

Det er tross alt du som skal gå på jobb og du som skal leve livet ditt. Du må selv avgjøre om du vil fortsette med stilnoct eller ikke. Det beste hadde selvsagt vært at ingen mennesker trengte medisiner. Men slik er nå ikke livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar jo andre medisiner selvfølgelig men de er ikke avhengighetsskapende og mister ikke effekten over tid slik stilnoct gjør. Derfor kan jeg ikke se helt sammenhengen mellom vanlige medisiner som man ikke risikerer å bli rusmisbruker av og sovemedisiner. Dette er fryktelig vanskelig. Å forsove seg flere timer til jobb er for meg noe jeg vil skamme meg veldig over. Jeg blir også veldig nervøs av å få for lite søvn noe som igjen blir til angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Soletti skrev:

Jeg tar jo andre medisiner selvfølgelig men de er ikke avhengighetsskapende og mister ikke effekten over tid slik stilnoct gjør. Derfor kan jeg ikke se helt sammenhengen mellom vanlige medisiner som man ikke risikerer å bli rusmisbruker av og sovemedisiner. Dette er fryktelig vanskelig. Å forsove seg flere timer til jobb er for meg noe jeg vil skamme meg veldig over. Jeg blir også veldig nervøs av å få for lite søvn noe som igjen blir til angst. 

Høres ut som om du trenger å diskutere temaet med legen din. 

Du har rett i at det kan være en viss risiko for å bli avhengig av sovemedisiner. Det er imidlertid også en betydelig (helse)risiko forbundet med å ikke komme tilbake til arbeidslivet. Kan hende du må tørre å ta noen sjanser for å få prøvd deg ordentlig ut i jobbsammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Høres ut som om du trenger å diskutere temaet med legen din. 

Du har rett i at det kan være en viss risiko for å bli avhengig av sovemedisiner. Det er imidlertid også en betydelig (helse)risiko forbundet med å ikke komme tilbake til arbeidslivet. Kan hende du må tørre å ta noen sjanser for å få prøvd deg ordentlig ut i jobbsammenheng. 

Desverre får jeg ikke time hos legen før denne dagen hvor jeg må jobbe tidlig ellers er jeg helt enig om å snakke med legen.  Jeg brukte sovemedisiner og sarotex (ikke samtidig) når jeg jobbet fast i egen jobb også. Det gikk jo ikke den gang enda jeg jobbet 50% og hadde kun en tidlig dag per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, cathlin skrev:

Jeg ville prøvd seroquel.

Den har jeg forsøkt. Tålte den ikke, fikk spasmer på laveste dose. Prøvde tom å dele tabletten i to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Soletti skrev:

Desverre får jeg ikke time hos legen før denne dagen hvor jeg må jobbe tidlig ellers er jeg helt enig om å snakke med legen.  Jeg brukte sovemedisiner og sarotex (ikke samtidig) når jeg jobbet fast i egen jobb også. Det gikk jo ikke den gang enda jeg jobbet 50% og hadde kun en tidlig dag per uke.

Da hadde jeg tatt sovemedisin før dagen du skal jobbe tidlig. Det endelige resultatet av vurderingen beror ikke på en enkelt dag, og du har mer å vinne enn å tape på å komme deg på arbeidsplassen den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det finnes kanskje flere alternativer du har prövd eller ikke? Truxal, Tolvonm Remeron, Zyprexa (om du tåler den), Vallergan, Atarax? Det er uansett noe man må  diskutere med legen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Da hadde jeg tatt sovemedisin før dagen du skal jobbe tidlig. Det endelige resultatet av vurderingen beror ikke på en enkelt dag, og du har mer å vinne enn å tape på å komme deg på arbeidsplassen den dagen. 

Det har du rett i. Jeg har jo også problemer med toleransevinduet som er for lite for en hel arbeidsdag. Fire timer (har klart å øke med en time siste året) så er jeg gretten og på gråten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Det finnes kanskje flere alternativer du har prövd eller ikke? Truxal, Tolvonm Remeron, Zyprexa (om du tåler den), Vallergan, Atarax? Det er uansett noe man må  diskutere med legen sin. 

Takk. Skal ta med denne lista til legen og høre. Har prøvd vallergan i forbindelse med ekstrem kløe (lichen) men det var 16 timer i tåkeheimen. De andre har jeg ikke prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...