Gå til innhold

Hvor ofte skifter du ut tepper/ møbler osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt stueteppene mine i nesten 10 år. Og faktisk resten av møblene også. 

Sofaen er slitt. Flekkete også. Men jeg drøyer lengst mulig med å skifte den ut. 

Hva med dere?

Anonymkode: e2619...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt stueteppene mine i nesten 10 år. Og faktisk resten av møblene også. 

Sofaen er slitt. Flekkete også. Men jeg drøyer lengst mulig med å skifte den ut. 

Hva med dere?

Anonymkode: e2619...ba9

Har ikke tepper.

Sofaen er 20 år gammel.

Anonymkode: 06ad3...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt stueteppene mine i nesten 10 år. Og faktisk resten av møblene også. 

Sofaen er slitt. Flekkete også. Men jeg drøyer lengst mulig med å skifte den ut. 

Hva med dere?

Anonymkode: e2619...ba9

Da vi giftet oss, og var studenter, kjøpte vi en urgammel sofa for 200 kr på loppemarked. Vi hadde den i to år, og lot den stå igjen. Da vi flyttet hit, kjøpte vi ny  sofa. Tror dey var 6 ukers leveringstid, så da satt vi på golvet!

Hadde den sofaen i ca 15 år. Kjøpte ny, men den var temmelig dårlig kvalitet, hadde den ca 6-7 år. Den vi har nå er 3-4 år. Håper vi kan ha den lenge.

Det teppet vi har nå, arvet vi i fjor. Det er et digert persisk teppe med mye mønster. Det forrige teppet kjøpte vi da vi kjøpte sofa nr 3, og hadde det i ca ti år. Det var fælt på slutten. 

De andre møblene i stua kjøpte vi i 2001.

Så nei, vi bytter ikke møbler og tepper særlig ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt stueteppene mine i nesten 10 år. Og faktisk resten av møblene også. 

Sofaen er slitt. Flekkete også. Men jeg drøyer lengst mulig med å skifte den ut. 

Hva med dere?

Anonymkode: e2619...ba9

Det er ikke ofte nei. Det nyeste møbelet mitt er et skoskap, utover det er det vel sofaen som er rundt 10 år kanskje - den er så fæl nå at hadde det ikke vært for at jeg flytter om kort tid så hadde jeg byttet den ut. Har lite tepper og de er ikke nye de heller. Følger ikke akkurat trendene på møbelfronten her, er fornøyd med et jeg har (bortsett fra sofaen!) og ser derfor ingen grunn til å bytte det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dere?

Vi skiftet ut spisebordet, stolene, salongbordet og hyllesystemet / oppbevaringsmøblene på stua i 2013. De vi da fjernet, var 29 år gamle og hadde flyttet to ganger. Sofaen er fra 2003, men vi har trukket den om én gang. Det eneste teppet - i salongen - er under fem år gammelt. 

Det vi har skiftet oftest, er sofaen i kjellerstua. Den er det høy slitasje på. Men også den nærmer seg nok 10 år nå. Når vi skifter ut noe, er det på tide og vel så det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Mye er rundt 15 år, fra da vi flyttet inn. Vi kjøpte ny sofa, kjøkkenbord og fornyet barnerommene da småbarnsperioden var over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nesten ikke vi har noen møbler hjemme som er under 10 år. Sofaer er vel like over 10 år (ene er forresten 20), og jeg anser dem moderne og fine ennå (slik er det når man ikke er 25 år selv lenger ;)). Stueteppet tror jeg vi fikk til bryllupet for veldig mange år siden. Ingen av delene har jeg tenkt på som modne for utskiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ny sofa og nye skap i stua fordi vi flyttet i ny leilighet og katten hadde skrapt opp de gamle.  Minstemann fikk de gamle(minst 10 år) da han flyttet for seg selv i en umøblert leilighet.  Resten er vel omtrent 10 år gamle.  Da mannen min flyttet inn til meg så hadde han med seg endel møbler og det ble egentlig ganske kaos.  Mye passet ganske dårlig sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at det ikke er bare meg som har gamle møbler. 

Anonymkode: e2619...ba9

Det nyeste av møbler som vi har, er ungdommenes senger + to kommoder til jentene. De to eldste fikk ny for 4-5 år siden, og hun minste fikk seng i vinter, som var brukt i 3 mnd (altså nesten ny). Hun midterste skal få ei stor seng snart, slik de to andre har, så det står på planen - jeg venter bare på et kupp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, påskelilje skrev:

Det nyeste av møbler som vi har, er ungdommenes senger + to kommoder til jentene. De to eldste fikk ny for 4-5 år siden, og hun minste fikk seng i vinter, som var brukt i 3 mnd (altså nesten ny). Hun midterste skal få ei stor seng snart, slik de to andre har, så det står på planen - jeg venter bare på et kupp :P

Minner meg om at nye senger og skrivebord har barna fått for et par år siden - så noe har jeg kjøpt. Det var på høy tid å bytte ut barnemøblene, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Har persiske tepper og de trenger ikke å skiftes ut. Måtte dessverre selge et av dem til min store sorg, da jeg ikke hadde plass. Det var over 80 år gammelt. 

Skiftet ut møbler oftere da ungene var små. Ikke ofte nå lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt stueteppene mine i nesten 10 år. Og faktisk resten av møblene også. 

Sofaen er slitt. Flekkete også. Men jeg drøyer lengst mulig med å skifte den ut. 

Hva med dere?

Anonymkode: e2619...ba9

Jeg har både nye og gamle møbler (arv), men ingen av møblene har slitasje i form av hull i trekk, dårlig sittekomfort eller dårlig funksjon. Spisebordet er fra 1700-tallet og har fått et lag med lakk, og sofaene med ulltrekk er renset etter hard medfart mens jr & kompisene nærmest bodde i dem. 

Eksen og jeg fornyet noe av innboet de siste årene vi bodde sammen, og da kjøpte vi holdbare møbler og innbo vi anså som tidløse. Jeg syns fremdeles disse er fine, og det jeg har med meg av lamper, møbler og kunst fra fellesboet kommer jeg til å ha til evig tid tror jeg. Jeg manglet en del ting etter bruddet, men hadde hverken lyst eller råd til å kjøpe dyre ting siden jeg vet at jeg ikke blir boende i denne leiligheten til evig tid. På en-to-tre ble jeg dermed selveste Finn-dronningen gitt, og herre så varmt jeg anbefaler dette til de som ønsker å fornye noe i hjemmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg manglet en del ting etter bruddet, men hadde hverken lyst eller råd til å kjøpe dyre ting siden jeg vet at jeg ikke blir boende i denne leiligheten til evig tid.

Sånn er det hos meg også. :) Jeg har jo hele tiden visst at jeg kommer til å bo her til yngstesnupp går ut av vgs, da skal jeg flytte - og det skjer om ca. 3 mnd! Så jeg har hatt bruksmøbler rett og slett, spisebordet er enten det jeg kjøpte selv i 1994 eller et som var likt etter min mor, de 6 budalsstolene mine reddet jeg fra å gå på dynga på jobben og så har jeg en del bokhyller, kommoder og andre møbler fra Ikea og de duger en god stund ennå. :) Noe blir med på flyttelasset ut til kjæresten og resten går på dynga eller gis bort.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Sånn er det hos meg også. :) Jeg har jo hele tiden visst at jeg kommer til å bo her til yngstesnupp går ut av vgs, da skal jeg flytte - og det skjer om ca. 3 mnd! Så jeg har hatt bruksmøbler rett og slett, spisebordet er enten det jeg kjøpte selv i 1994 eller et som var likt etter min mor, de 6 budalsstolene mine reddet jeg fra å gå på dynga på jobben og så har jeg en del bokhyller, kommoder og andre møbler fra Ikea og de duger en god stund ennå. :) Noe blir med på flyttelasset ut til kjæresten og resten går på dynga eller gis bort.

Jøss, flytter du om tre måneder nå! Så koselig! Dette har dere sannelig ventet tålmodig på :) 

Ps. På "Gis bort"- torget på Finn får omtrent alt bein å gå på, slitt eller ikke. Spesielt studenter og en del nye landsmenn setter pris på å slippe å bruke penger på innbo. Hilsen Finn-dronninga ;) :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Jøss, flytter du om tre måneder nå! Så koselig! Dette har dere sannelig ventet tålmodig på :) 

Ps. På "Gis bort"- torget på Finn får omtrent alt bein å gå på, slitt eller ikke. Spesielt studenter og en del nye landsmenn setter pris på å slippe å bruke penger på innbo. Hilsen Finn-dronninga ;) :P 

Jepp! Holder på å pakke ned og kjøre mye småtteri utover til kjæresten. :) Leier flyttebil til møblene.

Har gitt bort mye på finn og fb ja - utrolig kjekt om noen ser nytten i det jeg ikke trenger lenger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jepp! Holder på å pakke ned og kjøre mye småtteri utover til kjæresten. :) Leier flyttebil til møblene.

Har gitt bort mye på finn og fb ja - utrolig kjekt om noen ser nytten i det jeg ikke trenger lenger. :) 

Masse lykke til - artig jobb det der vil jeg tro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt stueteppene mine i nesten 10 år. Og faktisk resten av møblene også. 

Sofaen er slitt. Flekkete også. Men jeg drøyer lengst mulig med å skifte den ut. 

Hva med dere?

Anonymkode: e2619...ba9

Hei!

Nesten alt jeg har er 100 år minst, også to av de peneste sofaene også, kirsebærtre og utrolig flotte dunputer.

Så har jeg to Ikeasofaer som var dyre i sin tid, dyreste Ikea hadde, de er det på tide å skifte ut 🙂 Trekkene på den ene har revnet og jeg har forsøkt å sy, nye billige trekk, uten særlig suksess, de er snart 20 år. Ikke verst til å være Ikea, men har beholdt dem da det er sjeldent finne så gode sofaer å sitte i.

Når jeg finner den sofaen jeg leter etter skal jeg bytte ut.

Ellers angående tepper, så liker jeg stort sett bare persiske tepper, og dem skifter man sjelden ut dem også:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg er på 5 eller 6 sofaen siden jeg flyttet hjemmefra. Jeg har en fæl tendens til å slite ut ting. Jeg flyttet hjemmefra for 24 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kayia skrev:

Jøss, flytter du om tre måneder nå! Så koselig! Dette har dere sannelig ventet tålmodig på :) 

Ps. På "Gis bort"- torget på Finn får omtrent alt bein å gå på, slitt eller ikke. Spesielt studenter og en del nye landsmenn setter pris på å slippe å bruke penger på innbo. Hilsen Finn-dronninga ;) :P 

Jeg er også blitt veldig glad i finn i forbindelse med at jeg har flyttet. Det å legge ut noe gratis, er jo nesten magisk. Jeg la ut et kjøkken - mot demontering - for noen minutter siden, og allerede har flere meldt seg interesserte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...