Gå til innhold

Om kjæresten bestillte tur/ hotell osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Ikke lett hvordan man skal løse en slik situasjon. Men beste er å spørre. Spørre om hva det koster osv. Da har man sitt på det rene. Men det er også mulig å bare la vær å si noe siden han har sagt i forkant av han skal betale turer. Men spørsmålet er jo om han mener det eller ikke. Er jo snakk om mye penger. Bør man spytte i litt kanskje i så tilfelle? Men er også enig i at man kan jo bare takke for bilettene å reise. Men føler det blir så feil uten å spørre først om dette med betalingen. Men takke fint om han svarer at han betaler alt.

 Fyren er ikke akkurat fattig. Han har en solid formue. Og han har midler til å bruke penger på det uten problem. 

Han er rik, men bor på rom i kollektiv?

Anonymkode: 759b2...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er rik, men bor på rom i kollektiv?

Anonymkode: 759b2...3f3

Rik og rik. Men han har en solid kapital. Å bo i kollektiv er billig. 4000 kr per person per måned. Med god inntekt i tillegg så samler man seg opp en del penger gjennom årenes løp. Jeg har tenkt på det selv. Hvorfor ikke bo på et rom i et bofellesskap? Kan spare mye på det. Flere tusen i måneden.

Som arbeider på plattform/ offshore osv så tjener man godt. Han tjener godt over millionen i året i den bransjen. Og med så lav leie så er det mye å hente på det. 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Rik og rik. Men han har en solid kapital. Å bo i kollektiv er billig. 4000 kr per person per måned. Med god inntekt i tillegg så samler man seg opp en del penger gjennom årenes løp. Jeg har tenkt på det selv. Hvorfor ikke bo på et rom i et bofellesskap? Kan spare mye på det. Flere tusen i måneden.

Som arbeider på plattform/ offshore osv så tjener man godt. Han tjener godt over millionen i året i den bransjen. Og med så lav leie så er det mye å hente på det. 

 

Ja, forstår man gjør det når en er så mye borte fra hjemmet på arbeid, men ville ikke gjort det ellers.

Anonymkode: 759b2...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, forstår man gjør det når en er så mye borte fra hjemmet på arbeid, men ville ikke gjort det ellers.

Anonymkode: 759b2...3f3

Ja han er så mye borte og han gjorde det fordi han var helt alene før han møtte meg. Men han har vært kjempelei av å bo slik det siste året. Han har jo kun et bittelite soverom med en veldig hard madrass i en smal enkelseng... Jeg hadde slitt med å bo sånn. Men han synes det var greit da han var alene i mange år. Jeg må faktisk beundre han for å ha klart å bo så trangt. Huff. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Thebutterfly skrev:

IBør man spytte i litt kanskje i så tilfelle? Men er også enig i at man kan jo bare takke for bilettene å reise. Men føler det blir så feil uten å spørre først om dette med betalingen. Men takke fint om han svarer at han betaler alt. Og dermed la han betale det.

 Fyren er ikke akkurat fattig. Han har en solid formue. Og han har midler til å bruke penger på det uten problem. 

På den ene turen jeg ga min kjære i gave så ville han legge i litt, men det fikk han selvfølgelig ikke lov til - "Ærlig talt, det er en GAVE fra meg til deg, det skal da ikke du være med å betale!" protesterte jeg, gaven var i en spesiell anledning da. Hadde vi blitt enige om å gi denne gaven til hverandre så hadde det vært noe annet, men her var det jeg som ga den til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Thebutterfly skrev:

Men det er også mulig å bare la vær å si noe siden han har sagt i forkant av han skal betale turer. 

Kjempeidé - mye bedre å gruble over det konstant og skrive om det her. Så kan du lure på hva han egentlig mener om å subsidiere deg og dine så sterkt, både før, under og etter reisen. 

6 timer siden, Thebutterfly skrev:

Men spørsmålet er jo om han mener det eller ikke.

Du vurderer å gifte deg med ham, men tør ikke kommunisere tydelig nok med ham til å finne ut av dette? Lykke til, dette forholdet kommer til å gjøre underverker for stressnivået ditt!

6 timer siden, Thebutterfly skrev:

Men føler det blir så feil uten å spørre først om dette med betalingen. Men takke fint om han svarer at han betaler alt. 

Takke fint? Det høres ut som om det er sjefen din som har bedt deg på hotellhelg og du lurer på om han har noen baktanker. 

Jeg skjønner at dette blir en stor sak for deg som er vant til å snu på hver krone. En som jobber offshore, har svært lave faste utgifter og ikke forsørger noen, har nok et litt annet forhold til slike beløp. Husk at dette er en tur til en begivenhet i hans familie - du finner nesten ingen anledning da det er mer naturlig at han betaler.

Men du må finne ut av det, ikke gruble og gjette. Ikke snik deg innpå problemet, men fortell hvordan du har tenkt på dette og at du er usikker på hva dere egentlig ble enige om, og om han fortsatt synes det er greit, nå som han vet prisen.

Han er jo glad i deg, så han fortjener at du er ærlig med ham.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det enkleste og beste er å fortelle han at du ikke har økonomi til denne turen og hvis han mener at han vil betale for turen så blir du med. Hvorfor lage et stort problem av noe så enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
31 minutter siden, Fionys skrev:

Det enkleste og beste er å fortelle han at du ikke har økonomi til denne turen og hvis han mener at han vil betale for turen så blir du med. Hvorfor lage et stort problem av noe så enkelt?

Takk for råd. Jeg bare sier det som det er. Enkelt og greit. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Takk for råd. Jeg bare sier det som det er. Enkelt og greit. 

 

Ja det er det beste og det kan være lurt for din egen del å gjøre det ganske snart slik at du slipper å gå rundt og tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 timer siden, Fionys skrev:

Ja det er det beste og det kan være lurt for din egen del å gjøre det ganske snart slik at du slipper å gå rundt og tenke på det.

Det er det beste. Er enig  :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke problemet, og det er flere sider med diskusjoner om noe som er helt uforståelig.

Anonymkode: 77c96...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...