Gå til innhold

Har du noensinne opplevd å bli anmeldt eller truet med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du opplevd det? Og i såfall hva for? 

Har den som anmelder alltid rett? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 83fba...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd det?

Nei.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har den som anmelder alltid rett?

Selvfølgelig ikke, det sier seg jo selv. Det kan være en hevnaksjon i en konflikt, feil oppfatning av hva som er lovlig og ikke, "bare" et ønske om at den anmeldte skal gå gjennom ubehaget ved at saken blir undersøkt,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, laban skrev:

Nei.

Selvfølgelig ikke, det sier seg jo selv. Det kan være en hevnaksjon i en konflikt, feil oppfatning av hva som er lovlig og ikke, "bare" et ønske om at den anmeldte skal gå gjennom ubehaget ved at saken blir undersøkt,...

Helt enig med deg. Det kan være mange ulike typer motiver bak en anmeldelse. Det kan være alt fra en hevnaksjon til feil oppfatning av lovlig eller ikke, ønske om å påføre den anmeldte ubehag, eller det kan være sannhet og fakta på bordet. 

Jeg har heldigvis ingenting på rullebladet. Og jeg skyr konflikter. Livet er for kort til det. 

Anonymkode: 83fba...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så hvor harde straffer som det kan være foreks i USA. En del påstår å havne i noe på uskyldig vis og får dødsstraff. Fikk meg til å bli kvalm når jeg så hvordan de ble behandlet i en dokumentar. 

Anonymkode: 83fba...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri vært anmeldt. Men en eks ringte politiet fordi jeg nektet å forlate leiligheten hennes når vi kranglet. Da hun ringte politiet dro jeg. Haha. Ellers har jeg selvfølgelig rent rulleblad og slike ting. 

Anonymkode: 8f879...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd det?

Nei.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har den som anmelder alltid rett?

Hvorfor i alle dager tror du det?

Anonymkode: a8965...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Hvorfor i alle dager tror du det?

Anonymkode: a8965...7f5

Jeg tror ikke det. Men leste på debattforumet om hvordan enkelte mennesker tenker når en person er blitt anmeldt.  En del blir ganske dømmende til den anmeldte bare fordi at den ble jo anmeldt. Jeg er ikke enig i at en anmeldt person er skyldig bare for å ha vært/ eller er anmeldt. 

Anonymkode: 83fba...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste på et debattforum om folks tanker om en anmeldelse. Enkelte blir automatisk ganske så dømmende mot den anmeldte part selv om de ikke kjenner en sak foreks. Det er vel det som er en del av morroa for en som eventuelt anmelder som hevnaksjon. 

Anonymkode: 83fba...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Har du opplevd det? Og i såfall hva for? 

2. Har den som anmelder alltid rett? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 83fba...17f

1. Nei

2. Det er det opp til politi eller rett å avgjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd det? Og i såfall hva for? 

Har den som anmelder alltid rett? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 83fba...17f

Nei, men jeg har anmeldt noen en gang. Ble slått ned helt umotivert på fotballkamp en gang og siden jeg visste hvem vedkommende var anmeldte jeg det etterpå. Det ble neppe gjort noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, men jeg har anmeldt noen en gang. Ble slått ned helt umotivert på fotballkamp en gang og siden jeg visste hvem vedkommende var anmeldte jeg det etterpå. Det ble neppe gjort noe mer.

Jeg anmeldte et sykkeltyveri en gang men det ble ikke gjort noe mer med det. 

Anonymkode: 83fba...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, men jeg har anmeldt noen en gang. Ble slått ned helt umotivert på fotballkamp en gang og siden jeg visste hvem vedkommende var anmeldte jeg det etterpå. Det ble neppe gjort noe mer.

Å bli slått ned høres jo forferdelig ut. Uff. 

Anonymkode: 83fba...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke % men vil gjetting vil være at det er nok 95%+ sannsynlighet for at noen som blir anmeldt er skyldig, ofte kan det ikke bevises eller brukes resurser på det så det blir henlangt uansett så at du ikke er dømt betyr ikke at du ikke er skyldig

Tipper mange av disse uskyldige til motsatte er bevist ikke ville latt en 95% sannsynlig pedofil, passe barnet deres, siden den ikke var dømt bare anmeldt, fint å komme med fine fraser om uskyldig til det motsatte er bevist, men vi i den virkelige verden må forholde oss til risiko og agere dertil selv om det kan ramme urettferdig noen ganger, sånn er virkeligheten, også for dere som nekter for det 

Anonymkode: 2cec8...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli slått ned høres jo forferdelig ut. Uff. 

Anonymkode: 83fba...17f

Det var ikke så voldsomt at jeg gikk i bakken heldigvis, men jeg fikk en real knyttneve over øyet, helt utav det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

1.Nei, jeg har ikke blitt anmeldt.

2. Nei. Jeg har ingen statistikk, men tipper politiet må håndtere haug med grunnløse anmeldelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke % men vil gjetting vil være at det er nok 95%+ sannsynlighet for at noen som blir anmeldt er skyldig, ofte kan det ikke bevises eller brukes resurser på det så det blir henlangt uansett så at du ikke er dømt betyr ikke at du ikke er skyldig

Tipper mange av disse uskyldige til motsatte er bevist ikke ville latt en 95% sannsynlig pedofil, passe barnet deres, siden den ikke var dømt bare anmeldt, fint å komme med fine fraser om uskyldig til det motsatte er bevist, men vi i den virkelige verden må forholde oss til risiko og agere dertil selv om det kan ramme urettferdig noen ganger, sånn er virkeligheten, også for dere som nekter for det 

Anonymkode: 2cec8...c67

Argumenter du for at folk skal ansees som skyldige og uten andre bevis enn at de er anmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, Gargamel skrev:

Argumenter du for at folk skal ansees som skyldige og uten andre bevis enn at de er anmeldt?

Jeg "argumenterer" for at folk, inklusiv du f.eks, vil gjøre det jeg skrev, tar jeg feil? Jeg sier ikke noe om hvordan ting bør eller skal være, bare hvordan det er. Men mulig jeg tar feil ? Nei, men mulig vi skal late som at jeg tar feil ;) Mennesker har svakheter på alle mulige måter, og om vi bare later som ingenting vil historien om menneskers svakheter og dumme valg gjenta seg gang på gang, jeg "argumenterer" for å slutte å late som, og si det som det er, ikke å late som at hvordan det bør være er slik det er og håpe atd et går i oppfyllelse, slik at vi kan forholde oss til virkeligheten og finne løsninger på virkelige problemer, isteden for å stikke hodet i sanden som en strust og vente på at alle forferdelige ting i historien skal gjenta seg gang etter gang.

Men mulig det er feil holdning, men det er mitt perspektiv på ting ihvertfall, og ta det med ro du trenger ikke svare du skal få bevare din sosiale status og ikke fremstå som et "monster"  ;) 

Anonymkode: 2cec8...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei ikke akkurat det. Vi er nok forskjellige. Vi velger ikke alle den samme vei i livet.

Anonymkode: 5ad30...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg ble anmeldt engang etter at jeg ble påkjørt.  Eieren av bilen anmeldte meg for å ha vært på det stedet jeg var, og mente jeg hadde kjørt feil.  Forsikringen hans måtte betale alt og da ble han sur.  Politiet henla saken med engang.

Tror ikke jeg har dette som noe på rullebladet mitt:)

Anonymkode: c394f...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...