Gå til innhold

Hva synes du om den nye NRK skatten? Her kan du se hvor mye du må betale.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Via skatten ? Jaja.  Nei jeg kan ikke si meg fornøyd med å betale for NRK. 

 

Skal du betale mindre skatt også om du ikke benytter deg av sykehus eller skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg er ikke glad for obligatorisk betaling jeg heller. Men att jeg slipper unna med halv pris av det jeg betaler nå, det er jeg fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke for alle tror jeg bare slik er det bare blitt. Jeg bare later som jeg verken hører eller ser.😎

Anonymkode: 24d09...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 timer siden, Xtra skrev:

Skal du betale mindre skatt også om du ikke benytter deg av sykehus eller skole?

Nei men vil du betale for Netflix uten å benytte deg av det ? 

Sykehus og skole er noe helt annet. Men NRK ser jeg ikke på som en nødvendighet. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Nei men vil du betale for Netflix uten å benytte deg av det ? 

Nei. Men NRK har et samfunnsoppdrag og kan på ingen måte sammenlignes med Netflix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg er ikke glad for obligatorisk betaling jeg heller. Men att jeg slipper unna med halv pris av det jeg betaler nå, det er jeg fornøyd med

Forstår deg. Det er vel forståelig at ikke alle er like begeistret for å betale for NRK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
Akkurat nå, Xtra skrev:

Nei. Men NRK har et samfunnsoppdrag og kan på ingen måte sammenlignes med Netflix.

Jo det kan være nødvendig å følge med i filmverden og.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Thebutterfly skrev:

Alle blir jo tvungen pålagt en utgift selv om de aldri ser på NRK da .... Jeg synes ikke det er rett. De kan ha betaling via internett på siden sin istedet. 

Sånn er det å være borger i et land som tilbyr ikke-kommersielle tjenester til alle. Jeg, eller jr, bruker feks ikke skoler, barnehager eller institusjoner nå, men jeg skjønner og aksepterer at vi skal være med på spleiselaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det lukter hestehandel og populisme at de har laget et skattesystem basert på inntekt. Det kunne vært tatt ovet statsbudsjettet, som så mange andre ting. 

Hvis man vil ha mer utjevning og pemger til staten kan man øke skattesatsene for høy inntekt, kapitalinntekter, formue etc. Enkelt og greit. 

Ikke lage tusen rare skatter og behovsprøvinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
14 minutter siden, Gargamel skrev:

Det lukter hestehandel og populisme at de har laget et skattesystem basert på inntekt. Det kunne vært tatt ovet statsbudsjettet, som så mange andre ting. 

Hvis man vil ha mer utjevning og pemger til staten kan man øke skattesatsene for høy inntekt, kapitalinntekter, formue etc. Enkelt og greit. 

Ikke lage tusen rare skatter og behovsprøvinger. 

Enig i at det lukter hestehandel. Jeg synes at dette er helt sykt. Skole og sykehus osv er nødvendig men er NRK så nødvendig at de må trekke det av skatten? Men ser i innlegg over her at folk mener NRK er viktig som skole og sykehus. Vi må jo få nyheter dekket. Men hva om noen av oss velger å se på Tv2 nyhetene.  Uansett man kan ikke velge hvilke institusjon man benytter seg av men dette er noe helt annet etter min mening. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 time siden, Kayia skrev:

Sånn er det å være borger i et land som tilbyr ikke-kommersielle tjenester til alle. Jeg, eller jr, bruker feks ikke skoler, barnehager eller institusjoner nå, men jeg skjønner og aksepterer at vi skal være med på spleiselaget. 

Det må man akseptere men jeg er imot dette. Det samme kunne du vært om det var snakk om at alle måtte betale for en sportskanal som du aldri så på. Problemet er at NRK er statlig. Og dermed har tvkanalen rett til å kreve inn penger slik som de vil desverre. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Det må man akseptere men jeg er imot dette. Det samme kunne du vært om det var snakk om at alle måtte betale for en sportskanal som du aldri så på. Problemet er at NRK er statlig. Og dermed har tvkanalen rett til å kreve inn penger slik som de vil desverre. 

I en krisesituasjon er det viktig å ha NRK og ikke bare betal- TV 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
30 minutter siden, emilie321 skrev:

I en krisesituasjon er det viktig å ha NRK og ikke bare betal- TV 

Jeg er uenig i at NRK er viktig men det er min mening. Dere må få ha deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
59 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Det må man akseptere men jeg er imot dette. Det samme kunne du vært om det var snakk om at alle måtte betale for en sportskanal som du aldri så på. Problemet er at NRK er statlig. Og dermed har tvkanalen rett til å kreve inn penger slik som de vil desverre. 

Du bør se på nrk, og ikke minst høre radio, mye bra og lærerikt der.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke mange bryr seg om dette. Regjeringen med NRK og mye media forøvrig har ikke fått med seg hele virkeligheten tror jeg bare. Men det blir ikke tap av arbeidsplasser på det første der i gården iallefall og det er jo bra for de det gjelder og skattedirektøren.

Anonymkode: 24d09...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør se på nrk, og ikke minst høre radio, mye bra og lærerikt der.

Anonymkode: b0baf...bd1

Ikke interessert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, emilie321 skrev:

I en krisesituasjon er det viktig å ha NRK og ikke bare betal- TV 

Hvorfor det? Har man ikke tv-boks så får man jo ikke inn NRK. Og har man ikke DAB radio får man heller ikke hørt på NRK. Om det skjer noe står det garantert på Vg, og i de fleste tilfeller facebook og twitter. Og skal jeg søke opp informasjon da foretrekker jeg DSB fremfor NRK.

Anonymkode: 6b846...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Thebutterfly skrev:

Ikke interessert ;)

Mye fine kåserier, foredrag og debatter i NRK. Det er viktig utvide horisonten, lære noe nytt.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye fine kåserier, foredrag og debatter i NRK. Det er viktig utvide horisonten, lære noe nytt.

Anonymkode: b0baf...bd1

Jeg synes ikke om det. Jeg synes at de burde legge det til at de som vil ha den kanalen kan betale for den. De som ikke vil ha kanalen burde slippe. Det burde ikke være et problem å legge inn en sperre for de som ikke ønsker NRK. 

 

Anonymkode: 53707...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke om det. Jeg synes at de burde legge det til at de som vil ha den kanalen kan betale for den. De som ikke vil ha kanalen burde slippe. Det burde ikke være et problem å legge inn en sperre for de som ikke ønsker NRK. 

 

Anonymkode: 53707...fdc

Er meg som skrev dette. Kom anonymt med uhell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...