Gå til innhold

Hva synes du om den nye NRK skatten? Her kan du se hvor mye du må betale.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Thebutterfly
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye fine kåserier, foredrag og debatter i NRK. Det er viktig utvide horisonten, lære noe nytt.

Anonymkode: b0baf...bd1

Og såpass populær som denne kanalen virker å være så har de seere som tydelig må være villig til å betale en god sum for dette så det burde ikke være et problem å legge inn en sperre for oss som ikke vil se eller betale for NRK. :);)

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Og såpass populær som denne kanalen virker å være så har de seere som tydelig må være villig til å betale en god sum for dette så det burde ikke være et problem å legge inn en sperre for oss som ikke vil se eller betale for NRK. :);)

Det virker som du om ikke forstår at NRK er viktig for samfunnet. Denne skatten burde du betalt med glede. Nå fremstår du bare som veldig blond.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som du om ikke forstår at NRK er viktig for samfunnet. Denne skatten burde du betalt med glede. Nå fremstår du bare som veldig blond.

Anonymkode: b0baf...bd1

 

Politiet er også viktig for samfunnet, men det finnes ikke noen egen politiskatt.

Hadde det vært opp til meg skulle dette vært finansiert på en helt annen måte, så de med lav inntekt ikke betalte fem flate øre. Det hadde vært best på alle mulige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Politiet er også viktig for samfunnet, men det finnes ikke noen egen politiskatt.

Hadde det vært opp til meg skulle dette vært finansiert på en helt annen måte, så de med lav inntekt ikke betalte fem flate øre. Det hadde vært best på alle mulige måter.

Ja, det blir litt som med gratis barnehageplasser 😀

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Politiet er også viktig for samfunnet, men det finnes ikke noen egen politiskatt.

Det er for å gjøre NRK mer uavhengig av politikernes årlige budsjettkaos at NRK skatten kommer som en egen post på skatteseddelen.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
9 timer siden, Gargamel skrev:

 

Politiet er også viktig for samfunnet, men det finnes ikke noen egen politiskatt.

Hadde det vært opp til meg skulle dette vært finansiert på en helt annen måte, så de med lav inntekt ikke betalte fem flate øre. Det hadde vært best på alle mulige måter.

Enig med deg. Politiet er nok viktigere enn NRK ;). Men det overrasker meg litt at en god del brukere virker til å mene at NRK er like viktig som sykehus og politi. Begynner nesten å lure på hvilke programmer som sendes på NRK nå. Har de blitt bedre i løpet av 20 år... (Jeg har ikke sett på NRK på ca 20 år eller mer) . 😂

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
9 timer siden, Gargamel skrev:

 

Politiet er også viktig for samfunnet, men det finnes ikke noen egen politiskatt.

Hadde det vært opp til meg skulle dette vært finansiert på en helt annen måte, så de med lav inntekt ikke betalte fem flate øre. Det hadde vært best på alle mulige måter.

Er så enig med deg.  Men man kan vel også fint klare seg uten NRK. Og heller med reklame sponset kanal. 

Jeg fatter ikke hva som gjør at folk skriver at NRK er lærerikt her inne.. Undervisningspogrammer? Læring om førstehjelp? Skulle tro ifølge flere brukere at kanalen er ganske så livsnødvendig ;)

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Er så enig med deg.  Men man kan vel også fint klare seg uten NRK. Og heller med reklame sponset kanal. 

Jeg fatter ikke hva som gjør at folk skriver at NRK er lærerikt her inne.. Undervisningspogrammer? Læring om førstehjelp? Skulle tro ifølge flere brukere at kanalen er ganske så livsnødvendig ;)

NRK er så viktig for det norske demokratiet at Norsk rikskringkasting på linje med andre allmennkringkastere i land som samarbeider med Europarådet og EU, er gitt et spesielt vern i Den europeiske menneskerettskonvensjonen. Hensikten er å sikre ytringsfrihet og demokratiutvikling.

Allmennkringkasting er altså etablert som et velferds- og samfunnsgode.

Begynn å utforske NRK - der finnes mye nyttig, morsomt, interessant og lærerikt. Vel verdt lisensen som har vært, og vel verdt skatten som kommer. NRKs nett-tv er en gullgruve, her finner du masse spennende som har vært sendt de siste (nesten) 60 år.
 

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NRK er så viktig for det norske demokratiet at Norsk rikskringkasting på linje med andre allmennkringkastere i land som samarbeider med Europarådet og EU, er gitt et spesielt vern i Den europeiske menneskerettskonvensjonen. Hensikten er å sikre ytringsfrihet og demokratiutvikling.

Allmennkringkasting er altså etablert som et velferds- og samfunnsgode.

Begynn å utforske NRK - der finnes mye nyttig, morsomt, interessant og lærerikt. Vel verdt lisensen som har vært, og vel verdt skatten som kommer. NRKs nett-tv er en gullgruve, her finner du masse spennende som har vært sendt de siste (nesten) 60 år.
 

Anonymkode: b0baf...bd1

Dersom NRK er like dårlig som den var før 20 år siden så er jeg overhodet ikke interessert i den kanalen.  Jeg synes NRK er utspekulerte. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NRK er så viktig for det norske demokratiet at Norsk rikskringkasting på linje med andre allmennkringkastere i land som samarbeider med Europarådet og EU, er gitt et spesielt vern i Den europeiske menneskerettskonvensjonen. Hensikten er å sikre ytringsfrihet og demokratiutvikling.

Allmennkringkasting er altså etablert som et velferds- og samfunnsgode.

Begynn å utforske NRK - der finnes mye nyttig, morsomt, interessant og lærerikt. Vel verdt lisensen som har vært, og vel verdt skatten som kommer. NRKs nett-tv er en gullgruve, her finner du masse spennende som har vært sendt de siste (nesten) 60 år.
 

Anonymkode: b0baf...bd1

Jeg så litt gjennom hva som sendes på NRK pga din sterke anbefaling. Men nei jeg synes NRK er fortsatt helt uinteressant å se på for min del. Desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg så litt gjennom hva som sendes på NRK pga din sterke anbefaling. Men nei jeg synes NRK er fortsatt helt uinteressant å se på for min del. Desverre. 

Nei, mulig NRK ikke er for deg hvis du foretrekker såpeserier og realityshows og annet fjas.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mulig NRK ikke er for deg hvis du foretrekker såpeserier og realityshows og annet fjas.

Anonymkode: b0baf...bd1

Jeg ser nyheter, kunnskapspogrammer, naturprogrammer osv men NRK interesserer meg ikke. For meg er ikke NRK verdens beste kanal. Fins mye annet i denne verden enn NRK. Jeg har andre steder jeg ser for å følge nyheter / dokumentarer osv osv . 

Leste Siv Jensen fra FRP skrev på en Facebook-side: vi har kjempet i over 10 år for dette. Lisensen er borte. Mine tanker var da: Men den er jo ikke borte. Men må betale uansett. Er man flere i husstanden som tjener penger blir det skatt på alle. Er mye penger som går til den kanalen.  

Men for all del : kos dere med NRK de som vil .

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Thebutterfly skrev:

Jeg ser nyheter, kunnskapspogrammer, naturprogrammer osv men NRK interesserer meg ikke. For meg er ikke NRK verdens beste kanal. Fins mye annet i denne verden enn NRK. Jeg har andre steder jeg ser for å følge nyheter / dokumentarer osv osv . 

Du er fascinerende sort/hvitt.

Anonymkode: 19bd9...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Thebutterfly skrev:

Jeg ser nyheter, kunnskapspogrammer, naturprogrammer osv men NRK interesserer meg ikke. For meg er ikke NRK verdens beste kanal. Fins mye annet i denne verden enn NRK. Jeg har andre steder jeg ser for å følge nyheter / dokumentarer osv osv . 

Leste Siv Jensen fra FRP skrev på en Facebook-side: vi har kjempet i over 10 år for dette. Lisensen er borte. Mine tanker var da: Men den er jo ikke borte. Men må betale uansett. Er man flere i husstanden som tjener penger blir det skatt på alle. Er mye penger som går til den kanalen.  

Men for all del : kos dere med NRK de som vil .

Hva er det som gjør at du ikke ser nyheter og dokumentarer på NRK?

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du ikke ser nyheter og dokumentarer på NRK?

Anonymkode: b0baf...bd1

Jeg har vel forklart at jeg er langt mer fornøyd med andre nyhetskanaler og dokumentarkanaler.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er fascinerende sort/hvitt.

Anonymkode: 19bd9...833

Er ikke sort / hvitt om man ikke liker NRK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
19 timer siden, Xtra skrev:

Ja, det blir litt som med gratis barnehageplasser 😀

Det blir som med  gratis grunnskole. Barnehage er ikke obligatorisk.

Det er ikke vits i å skille det ut som en egen skatt når den rammer alle. Da kan man heller hente pengene gjennom det skattesystemet man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Thebutterfly skrev:

Jeg har vel forklart at jeg er langt mer fornøyd med andre nyhetskanaler og dokumentarkanaler.  

Jeg trodde du ikke hadde tv.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Thebutterfly skrev:

Enig med deg. Politiet er nok viktigere enn NRK ;). Men det overrasker meg litt at en god del brukere virker til å mene at NRK er like viktig som sykehus og politi. Begynner nesten å lure på hvilke programmer som sendes på NRK nå. Har de blitt bedre i løpet av 20 år... (Jeg har ikke sett på NRK på ca 20 år eller mer) . 😂

Det er ikke meningen å kritisere, jeg har bare vansker med å forstå at voksne folk i Norge i dag klarer å holde seg 100 % unna en så stor og viktig bidragsyter til nyheter, samfunnsdebatt og underholdning som NRK jo er. 

Når det gjelder norskprodusert materiale er de jo i en klar særstilling her i landet.

Anonymkode: d5e30...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde du ikke hadde tv.

Anonymkode: b0baf...bd1

Har ikke TV men ser via data på alt annet enn NRK. 

Anonymkode: 53707...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...