Jump to content
Sign in to follow this  
emilie321

Fått nytt håp..

Recommended Posts

emilie321

Har siden barneårene hatt et problematisk forhold til mat og etter jeg begynte med mye psykiatri medisin så tok det helt av og vekta gikk til himmels. 

Nå har jeg fått et nytt håp om å få kontroll over maten. Fastlegen har nå satt meg på en ny diabetes medisin, som for noen kan påvirke sultfølelsen. Den enorme sulten er borte og tilbake er en mer normal sultfølelse. Den fysingen jeg stadig hadde er også dempet. Hvis det forblir sånn som nå, så vil jeg få en helt annen hverdag og kreftene mine kan gå til andre ting enn det å prøve og kontrollere matinntaket. En annen ting som også er positivt, er at denne skal taes 1 gang om dagen, mot 7 ganger tidligere (sprøyter)

Er så spent på fortsettelse. Forblir det slik som nå, så er dette for meg, helt fantastisk. Må jo allikevel ta sunne valg og  begrense meg, men så utrolig mye lettere når ikke sulten gnager hele tiden.

Hadde bare lyst til å dele.

Fortsetter under...

cilie
56 minutter siden, emilie321 skrev:

Har siden barneårene hatt et problematisk forhold til mat og etter jeg begynte med mye psykiatri medisin så tok det helt av og vekta gikk til himmels. 

Nå har jeg fått et nytt håp om å få kontroll over maten. Fastlegen har nå satt meg på en ny diabetes medisin, som for noen kan påvirke sultfølelsen. Den enorme sulten er borte og tilbake er en mer normal sultfølelse. Den fysingen jeg stadig hadde er også dempet. Hvis det forblir sånn som nå, så vil jeg få en helt annen hverdag og kreftene mine kan gå til andre ting enn det å prøve og kontrollere matinntaket. En annen ting som også er positivt, er at denne skal taes 1 gang om dagen, mot 7 ganger tidligere (sprøyter)

Er så spent på fortsettelse. Forblir det slik som nå, så er dette for meg, helt fantastisk. Må jo allikevel ta sunne valg og  begrense meg, men så utrolig mye lettere når ikke sulten gnager hele tiden.

Hadde bare lyst til å dele.

Så bra! Er det Mysimba?

emilie321
23 minutter siden, cilie skrev:

Så bra! Er det Mysimba?

Nei. Det er Xultophy. Det er diabetes medisin (sprøyte)

Edited by emilie321

cilie
14 timer siden, emilie321 skrev:

Nei. Det er Xultophy. Det er diabetes medisin (sprøyte)

Men du har ikke diabetes? Du får den for å dempe sult? 

emilie321
8 timer siden, cilie skrev:

Men du har ikke diabetes? Du får den for å dempe sult? 

Jeg har diabetes og har brukt insulin (sprøyter) i mange år. 

Legen mente at den nye medisinen kunne virke godt på meg for diabetesen og i tillegg så var det mange som fikk dempet sultfølelse av den. Nå er jeg det jeg selv tror, mer normal sulten. Må jo ta sunne valg og ikke spise for mye, men det er jo så mye lettere når sulten ikke river og sliter i meg.

Nå er jeg så spent på fortsettelsen for hvis dette vedvarer, så er det nesten for godt til å være sant.