Gå til innhold

Noen andre lett krenkbare her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere her inne som sliter med å lett bli krenket, som vil fortelle om hvordan de jobber med seg selv? 

Klarer du å gjenkjenne det når det skjer, og hvordan korrigerer du følelsene? 

Får du flashbaks - er det derfor det skjer? 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir lett krenket her på dol.  Har ikke tenkt å jobbe med det.

Anonymkode: ad614...e3a

Ok. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så lett å få fremmet sine saker. Er dette hva du mener? Som i livet ellers sikkert. Alt er ikke så lett for alle.

Anonymkode: 85385...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke så lett for alle i så mange sammenhenger  tror jeg. Verken å danse, le eller gråte. Ikke bare her.

Anonymkode: 85385...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke så lett for alle i så mange sammenhenger  tror jeg. Verken å danse, le eller gråte. Ikke bare her.

Anonymkode: 85385...d6f

Jeg skjønner ikke hva du mener. Denne tråden handler om det å være krenkbar. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, blir aldri krenktet, bare irritert på idioter.

Anonymkode: 29042...60d

Jeg har blitt dypt krenket av en psykiater.  Jeg var den svake og han var i maktposisjon.

Anonymkode: ad614...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener. Denne tråden handler om det å være krenkbar. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Unnskyld dårlig forståelse og spesielt om det er jeg som er opphavet til denne opplevelsen hos deg i flere tilfelle.  Det har ikke vært min intensjon. Min intensjon er alltid å bringe klarhet. Når sant skal sies har jeg nok ikke vært helt oppmerksom på at du var her.

Jeg er nok bare en av de som ikke jobber med det.

Anonymkode: 85385...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt dypt krenket av en psykiater.  Jeg var den svake og han var i maktposisjon.

Anonymkode: ad614...e3a

På hvilken måte? 

Jeg vet at det er lett å føle det sånn.. men i mitt tilfelle der jeg har følt det sånn er det bare mine følelser som har lurt meg selv om det føles veldig reellt der og da. Det har vært som å oppleve tidligere krenkelser på nytt. De pirker jo borti ting ved oss, og da er det lett å føle at de vil oss vondt osv - det er jo gjerne den erfaringen vi har fra tidligere, og så føler vi at det skjer på nytt. Men det er meg og mine tanker og følelser. Vet ikke om det kan være gjenkjennbart hos deg. 

Jeg tror ikke en psykiater har brukt 11 år av livet sitt på et hardt studie for å krenke pasientene sine og misbruke sin rolle på noen måter. Men det kan være tøft å gå i behandling når noe sårt i oss skal pirkes på, korrigeres og endres.

*tenker høyt*

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld dårlig forståelse og spesielt om det er jeg som er opphavet til denne opplevelsen hos deg i flere tilfelle.  Det har ikke vært min intensjon. Min intensjon er alltid å bringe klarhet. Når sant skal sies har jeg nok ikke vært helt oppmerksom på at du var her.

Jeg er nok bare en av de som ikke jobber med det.

Anonymkode: 85385...d6f

Ingen her inne er opphavet til mine vansker. Jeg skriver om RL. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte? 

Jeg vet at det er lett å føle det sånn.. men i mitt tilfelle der jeg har følt det sånn er det bare mine følelser som har lurt meg selv om det føles veldig reellt der og da. Det har vært som å oppleve tidligere krenkelser på nytt. De pirker jo borti ting ved oss, og da er det lett å føle at de vil oss vondt osv - det er jo gjerne den erfaringen vi har fra tidligere, og så føler vi at det skjer på nytt. Men det er meg og mine tanker og følelser. Vet ikke om det kan være gjenkjennbart hos deg. 

Jeg tror ikke en psykiater har brukt 11 år av livet sitt på et hardt studie for å krenke pasientene sine og misbruke sin rolle på noen måter. Men det kan være tøft å gå i behandling når noe sårt i oss skal pirkes på, korrigeres og endres.

*tenker høyt*

Anonymkode: 2459b...e4c

Jeg gikk ikke i behandling hos denne psykiateren, og jeg ville flagre ut av døren umiddelbart hvis jeg forventet å se ham igjen.  Jeg har da aldri tenkt at noen bruker 11 år til å utdanne seg til å krenke andre mennesker, men de som har lang utdannelse kan krenke og bli krenket som alle andre.

Anonymkode: ad614...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke så lett for alle i så mange sammenhenger  tror jeg. Verken å danse, le eller gråte. Ikke bare her.

Anonymkode: 85385...d6f

Husker du at du og jeg gikk på skolen sammen og skulle ta eksamen i psykotisme og usaklighet? Jeg droppet midlertidig ut etter et par uker, men du gikk hele veien til mastergrad. Det var tider:)

Anonymkode: 79a24...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ikke i behandling hos denne psykiateren, og jeg ville flagre ut av døren umiddelbart hvis jeg forventet å se ham igjen.  Jeg har da aldri tenkt at noen bruker 11 år til å utdanne seg til å krenke andre mennesker, men de som har lang utdannelse kan krenke og bli krenket som alle andre.

Anonymkode: ad614...e3a

Mulig det er du som er lettkrenket hvis det er den historien på legevakten du tenker på.

Anonymkode: 29042...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er du som er lettkrenket hvis det er den historien på legevakten du tenker på.

Anonymkode: 29042...60d

Nå forstår jeg ikke.  Hva har legevakten med dette å gjøre?

Anonymkode: ad614...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste man kan anta for sikkert i livet er at andre ikke er lik en selv tror jeg.

Krenkelser er vel  blant de tingene i livet man først vet hva er når man opplever dem selv.

Må være forferdelig å ha blitt så utsatt hos en lege og spesielt en sånn lege.

Anonymkode: 85385...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man har veldig mye " elefanter i rommet" burde man kanskje skjerme seg bedre ville kanskje enkelte hevde. Jeg tror det er kanskje mye derfor en del mennesker ikke er så aktive i foreninger og lag som andre igjen. Kanskje som sliter psykisk på grunn av utsatthet fra tidligere. Jeg har lest at enkelte som skriver her forteller at de har funnet en god  balanse mellom sosiale ting og annen tid. Så det er nok mulig.

Anonymkode: 85385...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har veldig mye " elefanter i rommet" burde man kanskje skjerme seg bedre ville kanskje enkelte hevde. Jeg tror det er kanskje mye derfor en del mennesker ikke er så aktive i foreninger og lag som andre igjen. Kanskje som sliter psykisk på grunn av utsatthet fra tidligere. 

Anonymkode: 85385...d6f

Her er du nok inne på noe viktig, tror jeg. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krenkelser er vel  blant de tingene i livet man først vet hva er når man opplever dem selv.

Anonymkode: 85385...d6f

Det kan hende. 

Har opplevd det tidllgere i livet. Da jeg vokste opp. Det satte så dype spor i meg at når noe lignende skjer, eller noe som får meg til å føle meg krenket, så tenner jeg på alle plugger fordi jeg er sikker på at det skjer på nytt. Men det skjer ikke på nytt, det er bare følelsene som lurer meg. 

Har bestemt meg for å ta den kampen. Kampen mot følelsene. Det blir ikke lett. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ikke i behandling hos denne psykiateren, og jeg ville flagre ut av døren umiddelbart hvis jeg forventet å se ham igjen.  Jeg har da aldri tenkt at noen bruker 11 år til å utdanne seg til å krenke andre mennesker, men de som har lang utdannelse kan krenke og bli krenket som alle andre.

Anonymkode: ad614...e3a

Joda, var som sagt bare tanker fra min side. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...