Gå til innhold

Noen andre lett krenkbare her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forstår ikke helt dialogen i denne tråen men vil komme med noen tanker. En ting folk stadig glemmer på dette forumet er at folk er forskjellig. Man tolker ting fra sin egen personlighet, erfaringer og meninger. Det er derfor kanskje tegn på litt arroganse at man gjør narr av andre sin måte å reagere på. Noen takler greit å bli krenket av ulike årsaker. Noen er så trygg på seg selv at de velger å ikke bry seg. Andre bryr seg ikke fordi de har blitt harde og likegyldige og noe svelger det bare ned og blir psyk. Så har du de som reagerer med å glatt krenke andre tilbake, gjerne som anonym på et forum. Jeg har ofte opplevd å bli krenket og spesiellt etter at jeg ble psykisk syk og ikke lenger kunne leve opp til kravene rundt meg. Opplevde overgrep og annet i barndommen. Jeg lot det skje og jeg har fortsatt å la folk krenke meg. Faktisk har en viktig del av terapien vært å stå opp for meg selv. Det er faktisk noen ganger greit å si fra når mennesker krenker deg. Det at noen på forumet har så lett for irettesette folk som blir krenket forundrer meg egentlig. Og det forundrer meg også at noen skryter av at de aldri blir krenket. 

Anonymkode: cabe2...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt dialogen i denne tråen men vil komme med noen tanker. En ting folk stadig glemmer på dette forumet er at folk er forskjellig. Man tolker ting fra sin egen personlighet, erfaringer og meninger. Det er derfor kanskje tegn på litt arroganse at man gjør narr av andre sin måte å reagere på. Noen takler greit å bli krenket av ulike årsaker. Noen er så trygg på seg selv at de velger å ikke bry seg. Andre bryr seg ikke fordi de har blitt harde og likegyldige og noe svelger det bare ned og blir psyk. Så har du de som reagerer med å glatt krenke andre tilbake, gjerne som anonym på et forum. Jeg har ofte opplevd å bli krenket og spesiellt etter at jeg ble psykisk syk og ikke lenger kunne leve opp til kravene rundt meg. Opplevde overgrep og annet i barndommen. Jeg lot det skje og jeg har fortsatt å la folk krenke meg. Faktisk har en viktig del av terapien vært å stå opp for meg selv. Det er faktisk noen ganger greit å si fra når mennesker krenker deg. Det at noen på forumet har så lett for irettesette folk som blir krenket forundrer meg egentlig. Og det forundrer meg også at noen skryter av at de aldri blir krenket. 

Anonymkode: cabe2...e92

Takk for dine tanker.

Jeg ønsket bare å høre om andres erfaringer og hvordan de håndterer det da jeg som sagt skal ta opp kampen mot mine egne følelser. 

Jeg har imidlertid ikke opplevd å bli krenket på dol. Derimot har jeg fått noen svar der jeg lett kunne følt meg krenket men som jeg har valgt å tolke som forsøk på å hjelpe meg til å se ting fra et annet perspektiv. For meg har det vært til hjelp, det er ofte de svar man ikke ønsker som hjelper mest. Svar man ønsker har man jo allerede tenkt selv, og da er man egentlig i samme spor. Men det er ofte godt å få svar man ønsker også, så ikke misforstå :) 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for dine tanker.

Jeg ønsket bare å høre om andres erfaringer og hvordan de håndterer det da jeg som sagt skal ta opp kampen mot mine egne følelser. 

Jeg har imidlertid ikke opplevd å bli krenket på dol. Derimot har jeg fått noen svar der jeg lett kunne følt meg krenket men som jeg har valgt å tolke som forsøk på å hjelpe meg til å se ting fra et annet perspektiv. For meg har det vært til hjelp, det er ofte de svar man ikke ønsker som hjelper mest. Svar man ønsker har man jo allerede tenkt selv, og da er man egentlig i samme spor. Men det er ofte godt å få svar man ønsker også, så ikke misforstå :) 

Anonymkode: 2459b...e4c

Hm. Blir litt forvirret .Du fremstiller deg selv som lett krenkbar for så å fortelle hvor flink du er til å tåle å bli krenket og at de som krenket deg gjør helt rett?. Var da egentlig meningen med spørsmålet å fortelle hvor flink du har blitt og fortelle andre krenkbare hva de gjør feil ? Da har jeg missforstått deg. Nå lurer jeg jo litt på hva du legger i «krenkelse». 

Anonymkode: cabe2...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Blir litt forvirret .Du fremstiller deg selv som lett krenkbar for så å fortelle hvor flink du er til å tåle å bli krenket og at de som krenket deg gjør helt rett?. Var da egentlig meningen med spørsmålet å fortelle hvor flink du har blitt og fortelle andre krenkbare hva de gjør feil ? Da har jeg missforstått deg. Nå lurer jeg jo litt på hva du legger i «krenkelse». 

Anonymkode: cabe2...e92

Det er overhode ikke for å fremstille meg selv som flink at jeg startet denne tråden. Tråden var ment for ting som skjer i mitt liv i RL og ikke på Dol, det var andre som tok opp dette med dol. «Krenkelser» på dol er imidlertid noe jeg har jobbet med og muligens har klart å overvinne siden jeg er i stand til å tolke svar annerledes enn jeg gjorde før. Og for min egen del så er det veldig godt, også fordi jeg klarer å nyttiggjør meg svar som bringer meg videre. Men du må få tro det du vil. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt dialogen i denne tråen men vil komme med noen tanker. En ting folk stadig glemmer på dette forumet er at folk er forskjellig. Man tolker ting fra sin egen personlighet, erfaringer og meninger. Det er derfor kanskje tegn på litt arroganse at man gjør narr av andre sin måte å reagere på. Noen takler greit å bli krenket av ulike årsaker. Noen er så trygg på seg selv at de velger å ikke bry seg. Andre bryr seg ikke fordi de har blitt harde og likegyldige og noe svelger det bare ned og blir psyk. Så har du de som reagerer med å glatt krenke andre tilbake, gjerne som anonym på et forum. Jeg har ofte opplevd å bli krenket og spesiellt etter at jeg ble psykisk syk og ikke lenger kunne leve opp til kravene rundt meg. Opplevde overgrep og annet i barndommen. Jeg lot det skje og jeg har fortsatt å la folk krenke meg. Faktisk har en viktig del av terapien vært å stå opp for meg selv. Det er faktisk noen ganger greit å si fra når mennesker krenker deg. Det at noen på forumet har så lett for irettesette folk som blir krenket forundrer meg egentlig. Og det forundrer meg også at noen skryter av at de aldri blir krenket. 

Anonymkode: cabe2...e92

Jeg vil forresten fortelle deg at jeg forstår tankene dine. Jeg har hatt slike tanker om forumet selv. Jeg har bare for min egen del tatt et valg, og det er å tolke svar jeg får som et forsøk på å hjelpe.

Om noen faktisk har som intensjon å krenke andre mener jeg er deres problem, det sier i så fall mye om dem, og de burde da heller gå i seg selv. 

I mitt tilfelle har det vært så ille at jeg ble utestengt fra forumet i lang tid fordi jeg ikke tålte svarene jeg fikk. I ettertid har jeg tenkt hvor mange gode svar jeg faktisk fikk. 

Jeg kan kanskje bruke denne erfaringen i forhold til RL/livet utenfor dol. Det har jeg faktisk ikke tenkt på før nå. 

Jeg mener ikke å fremstille meg selv som bedre enn andre, for det er jeg ikke. Og jeg vet hvor vondt det er å være lett krenkbar. Det er ubeskrivelig vondt. Men jeg for min del ønsker å endre det, og da må jeg ta et valg slik jeg gjorde i forhold til dol, og jobbe med det. 

Hensikten med tråden var å høre om andres erfaringer og hvodan de jobber med problematikken. Om jeg har tråkket noen på tærne så ber jeg om unnskyldning for det, det var aldri meningen. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er overhode ikke for å fremstille meg selv som flink at jeg startet denne tråden. Tråden var ment for ting som skjer i mitt liv i RL og ikke på Dol, det var andre som tok opp dette med dol. «Krenkelser» på dol er imidlertid noe jeg har jobbet med og muligens har klart å overvinne siden jeg er i stand til å tolke svar annerledes enn jeg gjorde før. Og for min egen del så er det veldig godt, også fordi jeg klarer å nyttiggjør meg svar som bringer meg videre. Men du må få tro det du vil. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Jeg tror ingenting😊.  Prøver bare å forstå hva du vil frem til. Men det jeg tenker du mener er heller at man kan oppleve noe som krenkende svar uten at det egentlig er ment som krenkelse? Eller mener du at hvis noen krenker deg så er det greit så lenge du lærer noe av det?. Kan man ikke lære det samme uten krenkelse?. Når en man har tillit kommer med konfronterende sannheter som « svir» litt er det lettere å ta imot. Og da kan man også ha en trygg dialog rundt det. På et forum blir det gjerne annerledes. Selv om mange er enige i hva som er riktig tilnærmingsmåte på dette forumet betyr ikke det at det nødvendigvis er riktig for alle i alle situasjoner. Fint å høre at du har blitt sterkere og prøver å ta med det som er positivt. Personlig blir jeg ikke så lett fornærmet lenger men står mer opp for meg selv. Blir ferdig med saken og setter ord på hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Så velger jeg å tilgi folk for både små og store ting. 

Anonymkode: cabe2...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ingenting😊.  Prøver bare å forstå hva du vil frem til. Men det jeg tenker du mener er heller at man kan oppleve noe som krenkende svar uten at det egentlig er ment som krenkelse? Eller mener du at hvis noen krenker deg så er det greit så lenge du lærer noe av det?. Kan man ikke lære det samme uten krenkelse?. Når en man har tillit kommer med konfronterende sannheter som « svir» litt er det lettere å ta imot. Og da kan man også ha en trygg dialog rundt det. På et forum blir det gjerne annerledes. Selv om mange er enige i hva som er riktig tilnærmingsmåte på dette forumet betyr ikke det at det nødvendigvis er riktig for alle i alle situasjoner. Fint å høre at du har blitt sterkere og prøver å ta med det som er positivt. Personlig blir jeg ikke så lett fornærmet lenger men står mer opp for meg selv. Blir ferdig med saken og setter ord på hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Så velger jeg å tilgi folk for både små og store ting. 

Anonymkode: cabe2...e92

«Men det jeg tenker du mener er heller at man kan oppleve noe som krenkende svar uten at det egentlig er ment som krenkelse?»

Jepp. Her har du meg. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for bidragene. 

Kampen mot følelsene skal vinnes. Jeg har klart andre ting jeg trodde var umulig, og har derfor tro på at jeg med viljens kraft skal klare dette også. 

Anonymkode: 2459b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger kan jeg klikke i vinkel. En gang var jeg og handlet mat for min far på obs, og jeg merket ikke att jeg reiv ned en stand med ukeblader. Så stod det en dame bak sammen med kjæresten sin, og hun skjelte meg ut, jeg ble så sint. Og skjelte henne skikkelig ut. Da ble jeg nesten skremt av meg selv. Kjæresten hennes ble tydelig redd for jeg er en stor mann. Jeg så sikkert gæren ut.

 

Jeg har også lav krenkbarhet terskel ovenfor andre. Men Skjeldent jeg blir så sint som som da.

Anonymkode: bf3f5...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...