Gå til innhold

Hvor ofte støvsuger du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir fort to tre ganger i uka her. Føler det er ofte?

Anonymkode: 215ca...cb3

*host* Jeg er nok langt unna tre ganger i uka... Ligger vel ikke på 3 ganger i mnd engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt spørsmålet.  Synes det er nesten som å spørre, hvor ofte klør du deg i nesa.  Hvis jeg støvsugde tre ganger i uka så var jeg fullstendig sprø.  Jeg har en støvsuger og den blir brukt med noen ukers mellomrom til å støvsuge hele leiligheten, under møbler og ut i alle hjørner.  Ellers så mopper jeg over når det trenges.  Hvis jeg hadde barn så hadde situasjonen vært en helt annen, men jeg bor alene.

Anonymkode: ba34b...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langt ifra ofte nok. Blir altfor sjelden i grunnen. Men har man først støvsuget grundig så går vaskingen etterpå lettere og da holder det en god stund. Iallefall 2 eller 3 uker.

Anonymkode: 13876...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Langt ifra ofte nok. Blir altfor sjelden i grunnen. Men har man først støvsuget grundig så går vaskingen etterpå lettere og da holder det en god stund. Iallefall 2 eller 3 uker.

Anonymkode: 13876...bcc

Akkurat nå nyter jeg bare våren.😊

Anonymkode: 13876...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor alene, og støvsuger maks en gang i uka. Mopper ca annenhver dag da, og vasker stue og soverom maks en gang i måneden kanskje. Bad og kjøkkengulv vaskes ukentlig. Jeg støvsuger tepper og sofa, og i krokene. Bruker mopp på de store gulvflatene. Mer enn nok for meg dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Mopper ca annenhver dag da, og vasker stue og soverom maks en gang i måneden 

Er ikke mopping vasking da? Dette må vi få klarhet i ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

oki. Imponert over mopping annenhver dag.... her skjer det lite mellom vaskehjelpens besøk annenhver uke. Blir litt kosting og eventuelt støvsuging om vi skal ha gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

oki. Imponert over mopping annenhver dag.... her skjer det lite mellom vaskehjelpens besøk annenhver uke. Blir litt kosting og eventuelt støvsuging om vi skal ha gjester.

Aner ikke hvor alt støvet kommer fra jeg, men syns det ligger et lite støvteppe på stuegolvet støtt og stadig. Har ullteppe under sofagruppen, mulig det er teppet og pledd som loer? Har mye folk innom i løpet av en uke, blir sikkert litt støv av det også - evt at de store vinduene slipper inn så mye lys at jeg bare ser det litt for godt :P 

Har alt på ett plan nå, og siden moppen står på badet er det uansett fort gjort å sveipe over stuegolvet samtidig som jeg tar lange, mørke hår på badet... ;)Tørrmoppet forsåvidt stuen like ofte da jeg hadde tre etasjer, men også der var det stue, kjøkken og bad som ble tørrmoppet hyppigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Xtra skrev:

Er ikke mopping vasking da? Dette må vi få klarhet i ;).

Jeg tørrmopper over stuegulvet.  Vasker det aldri.

Anonymkode: ba34b...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mopping = Støvsuging = Vasking

Det blir det samme.

Anonymkode: 215ca...cb3

Nei å tørrmoppe er  mer som feiing.  Jeg bruker ikke vann.

Anonymkode: ba34b...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mopping = Støvsuging = Vasking

Det blir det samme.

Anonymkode: 215ca...cb3

Ikke med det utstyret jeg har. Tørrmopp eller støvsuger tar ikke fett og flekker, det gjør bare vaskemopp. Tørrmopp tar heller ikke smuler og støv i hjørner, det gjør bare støvsugern. Tørrmopp eller våtmopp på tepper er det ikke vits i å kommentere engang :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei å tørrmoppe er  mer som feiing.  Jeg bruker ikke vann.

Anonymkode: ba34b...bb7

Blir rent for det. 

Anonymkode: 215ca...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Kayia skrev:

Ikke med det utstyret jeg har. Tørrmopp eller støvsuger tar ikke fett og flekker, det gjør bare vaskemopp. 

Jeg pleier ikke grise slik, det blir ikke så mye fett og flekker. 

Anonymkode: 215ca...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier ikke grise slik, det blir ikke så mye fett og flekker. 

Anonymkode: 215ca...cb3

Har mye besøk jeg vettu, ikke nødvendigvis bare jeg som griser, selv om jeg nok står for det meste :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir rent for det. 

Anonymkode: 215ca...cb3

I stua er det greit, men støvsugeren må frem inn i mellom for å ta alt.  Det er ikke noe annet enn støv i stua og noen ganger smuler siden jeg spiser ofte der.  Jeg bruker ikke vann på tregulvet unntatt hvis jeg tar en klut og gnir bort en flekk.

Anonymkode: ba34b...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Har mye besøk jeg vettu, ikke nødvendigvis bare jeg som griser, selv om jeg nok står for det meste :P 

Jeg har aldri besøk, så det forklarer nok det meste.

Anonymkode: 215ca...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...