Gå til innhold

Hva er etter deres oppfatning " vår største synd" om du tenker noen gang i disse begrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men folk er snart til å skrive at de ikke tror på Gud når det kommer opp

Ja, når temaet en nokså sjelden gang kommer opp, svarer både troende og ikke-troende. Det er naturlig etter min mening.

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

...og skylder all elendighet på en Gud de tror ikke finnes. 

Gjør de? Det har jeg ikke sett noe særlig til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
39 minutter siden, stjernestøv skrev:

og skylder all elendighet på en Gud de tror ikke finnes. 

Har du en link til det?

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Ja, når temaet en nokså sjelden gang kommer opp, svarer både troende og ikke-troende. Det er naturlig etter min mening.

Gjør de? Det har jeg ikke sett noe særlig til.

Har ofte sett at de skriver, at hvis det finnes en Gud så er det en ond Gud som lar jordskjelv, oversvømmelser og sult skje. Har reagert på det mange ganger. Men det er en Gudommelig plan bak alt, og det er opp til oss om naturkatastrofer skal fortsette. Hva skjer da foressten? Da åpner folk sine hjerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en link til det?

Anonymkode: 17637...ca9

Er ikke flink til å lete opp gamle tråder, men har reagert på det mer enn en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

...det er opp til oss om naturkatastrofer skal fortsette.

Naturkatastrofer som jordskjelv og tornadoer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor religiøse skal ha krav på mer respekt enn andre.

Ellers er det flaks for deg at du tror på rett gud da, altså den kristne. 

Anonymkode: 17637...ca9

Har respekt for deg også jeg. Føler på ingen måte at religiøse får mer respekt enn andre. Tvert imot. Får høre mye kritikk og nedlatende kommentarer fordi jeg har en tro. Folk skal stadig ramse opp alt det negative og mener de automatisk vet hva jeg tenker og mener. Blir satt i bås. Noen lar sin frustrasjon og sinne for opplevelser de har hatt med religion gå utover alle som har en religion. Jeg er ydmyk for hva andre måtte tro og har gått noen  runder med meg selv. Jeg klarer faktisk ikke å la være å tro. Det er en så naturlig del av meg og mitt liv. For meg er mitt forhold til Gud godt og ukomplisert. Det vanskelige er å si hva jeg tror på til andre fordi jeg vet at det ofte er upopulært. 

Anonymkode: 11416...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, laban skrev:

Naturkatastrofer som jordskjelv og tornadoer? 

Ja. Hadde alle stoppet opp og tenkt lys og kjærlighet og sendt det til hverandre, ja da hadde det blitt stopp på naturkatastrofer også. Da hadde vi levd etter lysets og kjærlighetens plan, Guds plan om du vil. Det er mennesker som skaper alt ondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ofte sett at de skriver, at hvis det finnes en Gud så er det en ond Gud som lar jordskjelv, oversvømmelser og sult skje. Har reagert på det mange ganger.

De mener nok at dette er bevis på at den "gode" guden ikke eksisterer.

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men det er en Gudommelig plan bak alt, og det er opp til oss om naturkatastrofer skal fortsette. Hva skjer da foressten? Da åpner folk sine hjerter. 

Dette er bare surr.

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De mener nok at dette er bevis på at den "gode" guden ikke eksisterer.

Dette er bare surr.

Anonymkode: 17637...ca9

Vel, de har ikke bevis for det,det er en Gudommelig mening bak alt. Og du får tro hva du vil, det som fenger ditt hjerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Vel, de har ikke bevis for det,det er en Gudommelig mening bak alt. Og du får tro hva du vil, det som fenger ditt hjerte. 

Jeg tror ikke på eventyr.

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på eventyr.

Anonymkode: 17637...ca9

Og jeg tror ikke på illusjoner selv om de er over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde alle stoppet opp og tenkt lys og kjærlighet og sendt det til hverandre, ja da hadde det blitt stopp på naturkatastrofer også.

Det tror jeg er å overdrive våre tankers  betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, laban skrev:

Det tror jeg er å overdrive våre tankers  betydning.

Ja tro hva du vil men tankekraften er meget kraftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
26 minutter siden, laban skrev:

Ja, når temaet en nokså sjelden gang kommer opp, svarer både troende og ikke-troende. Det er naturlig etter min mening.

Gjør de? Det har jeg ikke sett noe særlig til.

Hei Laban. Jeg er helt sikker på at dette stemmer. Man blir kanskje mer obs på det som gjelder en selv. Men når jeg leser det du skriver må jeg tenke etter og egentlig har du litt rett i at det i det siste har blitt mye mindre av det her på forumet. At det er for det meste er respektfulle og bra folk innpå her. 

Anonymkode: 11416...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Du tar det inn i hjertet ditt fra universet, og sender det fra hjertet ditt videre til folk. 

Hva skiller dette fra å være omsorgsfull, snill og grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Kayia skrev:

Hva skiller dette fra å være omsorgsfull, snill og grei?

Det er lite, så det fungerer godt også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
18 timer siden, stjernestøv skrev:

Bevare meg vel! Alle må gjøre sine daglige gjøremål...men lys og kjærlighet. Sende lys og kjærlighet til hverandre istedenfor hat, det koster så lite. Men ja, vi er et stort univers, for ikke å snakke om flere universer. Og vi har ikke bare det fysiske legemeet, vi påvirker på så mange plan. 

Enig med deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...