Gå til innhold

Skattemeldingen kommer natt til torsdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thebutterfly
7 timer siden, emilie321 skrev:

I fjor fikk jeg igjen litt over 5000, men har mindre å trekke fra i år, så jeg håper på litt i pluss. 

Jeg fikk 9000 kr i fjor. Jeg håper på at jeg får igjen i år men jeg er usikker på om den som har regnet ut for meg har rett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
7 timer siden, Worrysome plenty skrev:

De siste årene har det kommet på Altinn rundt 00.00 i fjor kom det faktisk før midnatt. Det kan være vanskelig å komme inn med en gang. Men rundt midnatt er det det pleier å komme, og den verste køen gir seg kjapt.

Jeg skal logge meg inn å se rundt midnatt. Er spent  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk ca 200 store Cola flasker tilbake på skatten. Så kan ikke klage på det vel

Anonymkode: 25c17...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg skal logge meg inn å se rundt midnatt. Er spent  

Ligger allerede ute.

Anonymkode: ee910...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger allerede ute.

Anonymkode: ee910...ea6

Jeg skal inn å se......Takk for opplysningen:) 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ting som er veldig rart. Godt selvangivelsen kommer på papir etter hvert. Solcellekalkulatoren må frem. Utrolig hyggelig pris på kalkulaltor i våre dager. 😊Det er jo ulovlig å betale for lite skatt.😊

Anonymkode: 4289f...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk flest må tjene og ha enorme verdier i dag. Men så har de mye å drive med sikkert også.😊

Anonymkode: 4289f...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ting som er veldig rart. Godt selvangivelsen kommer på papir etter hvert. Solcellekalkulatoren må frem. Utrolig hyggelig pris på kalkulaltor i våre dager. 😊Det er jo ulovlig å betale for lite skatt.😊

Anonymkode: 4289f...2f6

Selvangivelsen - eller skattemeldingen som den heter i våre dager - kommer ikke på papir lenger. Du må evt. skrive den ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ting som er veldig rart. Godt selvangivelsen kommer på papir etter hvert. Solcellekalkulatoren må frem. Utrolig hyggelig pris på kalkulaltor i våre dager. 😊Det er jo ulovlig å betale for lite skatt.😊

Anonymkode: 4289f...2f6

Det er flere år siden selvangivelsen kom på papir gitt, men du kan muligens velge å få den på papir? Om du ikke har gjort det kommer den kun på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest må tjene og ha enorme verdier i dag.

Folk flest her i landet klarer seg helt fint, men "enorme verdier" blir det nok ikke før man sammenlikner med land der levestandarden er langt lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Jeg mener at alt skulle gått i 0 hos alle. Skatten skulle være bygget opp slik at ingen fikk restskatt og at alt gikk i 0.

Selv om jeg mener det så fikk jeg 2500 kr tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har reservert meg i Altinn så jegfår på papir så langt tror jeg.Begynne å skrive bøker kanskje for å øke inntekten. Men forbrytelser lønner seg visst ikke.

Anonymkode: 4289f...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Skatten skulle være bygget opp slik at ingen fikk restskatt og at alt gikk i 0.

Beklager, men hvor naiv er du egentlig? Du har varierende inntekt fra år til år, ikke sant?

Det er ikke "skatten" sin feil at folk gjør forandringer i løpet av året sammenliknet med det som er antatt i utgangspunktet - jobber litt mer / mindre eller skifter jobb og dermed får en litt annen inntekt, tar opp lån eller har et lån som får renteendringer, får barn, har barn som slutter på betalte fritidsordninger, osv. i det uendelige. For ikke å snakke om de som driver egen næringsvirksomhet. Tabelltrekket takler en del inntektsendringer, men det er så mange forskjellige regler at det ikke blir helt nøyaktig.

Noe kan man gjøre selv, ved å melde inn de største forandringene (for eksempel hvis man tar opp boliglån for første gang) snarest mulig. Men hvis vi ikke skal innføre konstant overvåkning av alt folk foretar seg (eller et system som bare tar hensyn til noen få hovedtall og får en høy andel av det norske folk til å skrike "urettferdig!"), blir det umulig å få alle til å gå i null.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...