Gå til innhold

Skattemeldingen kommer natt til torsdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har reservert meg i Altinn så jeg får på papir så langt tror jeg.

Ja, hvis du aldri har registrert deg med e-post eller mobilnr ved innlogging på offentlige tjenester eller har reservert deg på DiFi eller norge.no, er du fortsatt papirbruker av offentlige tjenester og får skattemelding på papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke så lett når folk blir ordentlig syke, men da kan det være noe fradrag å hente for enkelte tror jeg.

Anonymkode: 4289f...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg mener at alt skulle gått i 0 hos alle. Skatten skulle være bygget opp slik at ingen fikk restskatt og at alt gikk i 0.

Det hadde bare vært mulig med flat bruttoskatt.

Anonymkode: ee910...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg mener at alt skulle gått i 0 hos alle. Skatten skulle være bygget opp slik at ingen fikk restskatt og at alt gikk i 0.

Selv om jeg mener det så fikk jeg 2500 kr tilbake. 

Jeg synes det er fint at man kan få hjelp av Staten til tvungen sparing. Blir veldig fornøyd når jeg får igjen mye  - så tror jeg skal fortsette å trekke litt for mye skatt i løpet av året;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg mener at alt skulle gått i 0 hos alle. Skatten skulle være bygget opp slik at ingen fikk restskatt og at alt gikk i 0.

Selv om jeg mener det så fikk jeg 2500 kr tilbake. 

Du kan godt la deg trekke så mye i skatt at du får tilbake, men da må du melde inn høyere inntekt.  Jeg fikk baksmell nå på noen få tusen, og hadde egentlig håpet på å få litt tilbake.  Jeg lever fint med det.

Anonymkode: cbf19...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan godt la deg trekke så mye i skatt at du får tilbake, men da må du melde inn høyere inntekt.  Jeg fikk baksmell nå på noen få tusen, og hadde egentlig håpet på å få litt tilbake.  Jeg lever fint med det.

Anonymkode: cbf19...df0

Kjedelig å måtte betale. Men men sånn er livet iblant. Heldigvis så kommer det feriepenger snart.  

Jeg fikk ikke mye tilbake men fornøyd med 2500  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 timer siden, frosken skrev:

Jeg synes det er fint at man kan få hjelp av Staten til tvungen sparing. Blir veldig fornøyd når jeg får igjen mye  - så tror jeg skal fortsette å trekke litt for mye skatt i løpet av året;-)

Jeg ble veldig fornøyd med å få igjen:) men jeg mistet litt kontroll om jeg ville få igjen men heldigvis så gikk dette bra for min del med 2500 kr tilbake:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2019 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Det hadde bare vært mulig med flat bruttoskatt.

Anonymkode: ee910...ea6

Egentlig ikke da heller, for det fordrer at det alltid er noen utbetaler disse pengene som også er pliktig til å trekke forskuddsskatt/forskuddstrekk og innbetale og rapportere. Det er mange tilfeller der det er vanskelig å tenke seg at man kan pålegge noen å gjøre det, f eks hvis du har solgt en eiendom med skattepliktig gevinst, eller du har leid ut, har næringsinntekt og annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 4.4.2019 den 10.01, Thebutterfly skrev:

Jeg mener at alt skulle gått i 0 hos alle. Skatten skulle være bygget opp slik at ingen fikk restskatt og at alt gikk i 0.

Selv om jeg mener det så fikk jeg 2500 kr tilbake. 

I så fall må man betaler skatt etterhvert som man tjener pengene.

Jeg tipper det blir sånn før eller siden. Utviklingen har ikke nådd en endestasjon. Teknisk bør det være fullt mulig allerede, men det krever en stor reform.

Jeg ser for meg en overgang hvor man kan gå inn i Altinn og se hvordan man ligger an før selve oppgjøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg fikk igjen 3700. Ikke nok til at jeg jubler. Men det er greit å få penger.

Juni er årets beste måned økonomisk. Håper jeg klarer å spare litt i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 timer siden, Gargamel skrev:

I så fall må man betaler skatt etterhvert som man tjener pengene.

Jeg tipper det blir sånn før eller siden. Utviklingen har ikke nådd en endestasjon. Teknisk bør det være fullt mulig allerede, men det krever en stor reform.

Jeg ser for meg en overgang hvor man kan gå inn i Altinn og se hvordan man ligger an før selve oppgjøret.

Sjefen min på jobben mener det samme. Han mener også at det skulle vært unødig at noen må betale tilbake osv. Det burde på en eller annen måte gått opp i opp mener han. Jeg er enig i det. Er veldig kjipt for de som får seg en stor "baksmell". Nå fikk jeg en gledelig overraskelse, men jeg tenker på alle de som får en kraftig baksmell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, Thebutterfly skrev:

Sjefen min på jobben mener det samme. Han mener også at det skulle vært unødig at noen må betale tilbake osv. Det burde på en eller annen måte gått opp i opp mener han. Jeg er enig i det. Er veldig kjipt for de som får seg en stor "baksmell". Nå fikk jeg en gledelig overraskelse, men jeg tenker på alle de som får en kraftig baksmell

DET er jeg ikke enig i 🙂 Det går ikke opp i opp av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått noen skattemelding ennå:-(

Ringte skattekontoret i dag og den er verken sendt elektronisk eller pr brev. Det står at jeg er elektronisk bruker, men den er allikevel ikke sendt. Det er det som også står når jeg logger meg inn.

Nå har jeg pleid å få pr brev, men i år trodde jeg at jeg skulle få elektronisk. Så noe har gått galt, de skjønte bare ikke hva:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...