Gå til innhold

Ungdom angrer på "kjønnsbekreftende" operasjon


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

stjernestøv
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man føle seg som et annet kjønn? Hva hvis jeg føler meg som en katt, er jeg katt da.

Anonymkode: a2b12...487

De føler e er født i feil kropp, sånn er det bare. Vet om ei som oppførte seg som en katt og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
3 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tror man kan skifte juridisk kjønn uten operasjon:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2016-06-17-46

Ellers mener jeg at gutter gjerne må sminke seg, gå i kjole og ligge med andre gutter hvis de vil det. Jeg mener man kan gjøre alt dette og fortsatt være gutt.

Jeg synes man bør være veldig forsiktig med å gjøre fysiske inngrep i ung alder. I Sverige vil de senke grensen for kjønnsoperasjon til 15 år. Stakkars, stakkars Sverige.

Det er ikke bare det at de vil kle seg i dameklær, de vil skifte kjønn. Det er ganske drastisk syns jeg og,men noen er fast bestemt. 

Jeg syns det bør være veldig gjennomtenkt og at 15 år er for tidlig. 

Visste ikke at man kan skifte jurisisk kjønn før operasjon, på en transe side jeg er med på pleier de å gjøre det etter operasjon. Når de faktisk har skiftet kjønn. Men ifølge loven ser det ut til at det går før operasjon? 😮 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

De føler e er født i feil kropp, sånn er det bare.

Da tror jeg kanskje en må jobbe litt med tankene.

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet om ei som oppførte seg som en katt og. 

Jeg tenker at det ikke høres friskt ut. 

Anonymkode: a2b12...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg kanskje en må jobbe litt med tankene.

Jeg tenker at det ikke høres friskt ut. 

Anonymkode: a2b12...487

Det er jo en diagnose da, man må ha diagnosen for å få operasjon og hjelp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 4.4.2019 den 12.30, stjernestøv skrev:

Har selv en sønn som vil være jente,tror det tar lenger tid enn hun tror ifølge dette som står her. Det er en lang prosess. Vi så ingenting av dette da hun vokste opp, men da han var 16 år fant jeg jenteklær i skapet. Jeg aksepterer jo dette nå og hun går i jenteklær nå og sminker seg,men faren forstår det ikke helt. Han tror det er en fiks ide hun har fått. 

Jeg kjente noen personer i oppveksten som ville være det motsatte kjønn. Foreldrene forsøkte å pushe de til å være det kjønnet de var født. Per dagsdato er de homofil / lesbisk. Jeg tror de var født i feil kropp. 

Jeg opplevde en kamerat av et av barna på samme måte. Personen er homofil i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Jeg kjente noen personer i oppveksten som ville være det motsatte kjønn. Foreldrene forsøkte å pushe de til å være det kjønnet de var født. Per dagsdato er de homofil / lesbisk. Jeg tror de var født i feil kropp. 

Jeg opplevde en kamerat av et av barna på samme måte. Personen er homofil i dag. 

Hun her liker visst begge kjønn, det er kjemien det kommer an på sier hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke bare det at de vil kle seg i dameklær, de vil skifte kjønn. Det er ganske drastisk syns jeg og,men noen er fast bestemt. 

Jeg syns det bør være veldig gjennomtenkt og at 15 år er for tidlig. 

Visste ikke at man kan skifte jurisisk kjønn før operasjon, på en transe side jeg er med på pleier de å gjøre det etter operasjon. Når de faktisk har skiftet kjønn. Men ifølge loven ser det ut til at det går før operasjon? 😮 

Jeg tror noen er født i feil kropp. Men å ta operasjon for det er litt tidlig når de er unge synes jeg. Men jeg tror at det er en grunn til at noen gutter leker med dukker , sminker seg osv.  Og motsatt, : jenter som sparker fotball, hater dukker , beveger seg og oppfører seg som gutt... Jeg tror at det betyr at de er født i feil kropp og alt det er i systemet fra de er liten av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hun her liker visst begge kjønn, det er kjemien det kommer an på sier hun. 

Det kan være slik og. Det er bare å akseptere det. De må få være den de er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg tror noen er født i feil kropp. Men å ta operasjon for det er litt tidlig når de er unge synes jeg. Men jeg tror at det er en grunn til at noen gutter leker med dukker , sminker seg osv.  Og motsatt, : jenter som sparker fotball, hater dukker , beveger seg og oppfører seg som gutt... Jeg tror at det betyr at de er født i feil kropp og alt det er i systemet fra de er liten av. 

Hun skjulte det godt da hun vokste opp, men påstår hun alltid var en jente nå. Ja det er jo bare å akseptere dem som de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Vet om ei som oppførte seg som en katt og. 

Da er vi laaaaaaangt forbi det å "føle at man er født i feil kropp", da har man definitivt en diagnose, eller burde hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Da er vi laaaaaaangt forbi det å "føle at man er født i feil kropp", da har man definitivt en diagnose, eller burde hatt.

Ja det er jo sant det, bare satt det på spissen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hun skjulte det godt da hun vokste opp, men påstår hun alltid var en jente nå. Ja det er jo bare å akseptere dem som de er. 

Jeg mener at det er ingenting som er rart at det. Vi er alle født forskjellige.  Jeg tror mye av dette med hvem vi er :kvinnelig/ mannlig osv er bestemt helt fra før vi er født.  Du er et bra menneske og vet du aksepterer ditt barn som den vedkommende er :)

Jeg har sett mange dokumentarer om slike barn og de blir ulykkelige hvis de ikke blir godkjent for den de er. Viktig å akseptere det. De er like mye verdt som alle andre. De er bare født som et annet kjønn i hjernen tror jeg. Og dermed så har de blitt født med feil kjønn. Og dette kan de ikke styre selv. Vi blir den vi blir alle sammen.  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo sant det, bare satt det på spissen. 

Her er en som ble født som en katt i en feil kropp. Interessant tema.

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg mener at det er ingenting som er rart at det. Vi er alle født forskjellige.  Jeg tror mye av dette med hvem vi er :kvinnelig/ mannlig osv er bestemt helt fra før vi er født.  Du er et bra menneske og vet du aksepterer ditt barn som den vedkommende er :)

Jeg har sett mange dokumentarerom slike barn og de blir ulykkelige hvis de ikke blir godkjent for den de er. Viktig å akseptere det. 

Ja jeg tror og vi er født forskjellige,og noen er født i feil kropp...sånn er det bare. Men hun vil jo bli kalt hun og jente nå, men det folk ser er en gutt med sminke og jenteklær. Der sliter hun litt,blir fornærmet når noen kaller henne for han og guttenavnet. Men tror sånt tar tid for folk. Men det virker som folk aksepterer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg tror og vi er født forskjellige,og noen er født i feil kropp...sånn er det bare. Men hun vil jo bli kalt hun og jente nå, men det folk ser er en gutt med sminke og jenteklær. Der sliter hun litt,blir fornærmet når noen kaller henne for han og guttenavnet. Men tror sånt tar tid for folk. Men det virker som folk aksepterer det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Her er en som ble født som en katt i en feil kropp. Interessant tema.

Ja var hun jeg mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg tror og vi er født forskjellige,og noen er født i feil kropp...sånn er det bare. Men hun vil jo bli kalt hun og jente nå, men det folk ser er en gutt med sminke og jenteklær. Der sliter hun litt,blir fornærmet når noen kaller henne for han og guttenavnet. Men tror sånt tar tid for folk. Men det virker som folk aksepterer det. 

Jeg hadde flere kaniner før. En av dem likte ikke gulrøtter og spiste popcorn hehe. Den elsket popcorn. Mens de andre var ulike alle sammen. Både i adferd og i hva de likte. Det er slik med mennesker og. Vi er ulike på mange måter. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja var hun jeg mente. 

Dette var rart. Hun oppfører seg som en katt men er et menneske men... Jeg tror faktisk at hun føler seg som en katt uten at det er noe sykelig i det. Hun bare føler seg som en katt. Høres rart ut for oss som ikke er som henne men jeg synes at vi må akseptere den hun er så lenge hun oppfører seg fint. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...