Gå til innhold

Vekt og helse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lagt på meg en god del kilo det siste året. Gikk på vekten og den var: 64.8 kg. Jeg er 166 høy. Er redd for at jeg er i ferd med å bli feit. 

Tenker litt på hvordan få en sunn og passende vekt. Følger du med på vekten din og gjør du tiltak for dette med kosthold og trening? 

Anonymkode: 58f34...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt på meg en god del kilo det siste året. Gikk på vekten og den var: 64.8 kg. Jeg er 166 høy. Er redd for at jeg er i ferd med å bli feit. 

Tenker litt på hvordan få en sunn og passende vekt. Følger du med på vekten din og gjør du tiltak for dette med kosthold og trening? 

Anonymkode: 58f34...e00

Du har jo en fin vekt! Ikke stress med den. Har du gått opp mye, så er det dog lurt å iverksette noen tiltak - bare ikke la det bli masse stress ut av det. Se på kosthold og hva du kan endre der. Bevegelse er selvfølgelig også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, cilie skrev:

Du har jo en fin vekt! Ikke stress med den. Har du gått opp mye, så er det dog lurt å iverksette noen tiltak - bare ikke la det bli masse stress ut av det. Se på kosthold og hva du kan endre der. Bevegelse er selvfølgelig også bra.

Jeg er mye i bevegelse men jeg har allikevel gått opp en del kilo. Jeg var 57 til 59 kg for ett år siden. Nå veier jeg bare litt i underkant av 65 kg. Forskjellen på nå og for et år siden er at jeg trente mye mer og hardere før. Men jeg orker ikke å trene så mye lengre for det ble så mye skader ut av det. Men jeg går lange turer hver dag så derfor litt bittert å se at vekten øker. Jeg spiser lite. Så derfor også rart. 

Men enig med deg. Gjelder å ikke stresse med det. Er ingen krise ennå. :)

Anonymkode: 58f34...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt på meg en god del kilo det siste året. Gikk på vekten og den var: 64.8 kg. Jeg er 166 høy. Er redd for at jeg er i ferd med å bli feit. 

Tenker litt på hvordan få en sunn og passende vekt. Følger du med på vekten din og gjør du tiltak for dette med kosthold og trening? 

Anonymkode: 58f34...e00

Jeg følger med på vekten min og skulle gjerne vært noen kg lettere, selv om jeg ikke akkurat er feit så er jeg ifølge bmi overvektig. Prøver å skjerpe meg i matveien, men jeg er så utrolig glad i mat da... :) Ellers er jeg enig med Gargamel i at du er normalvektig og helt sikkert flott, men det er jo greit å prøve å passe på litt slik at det ikke tar av. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg følger med på vekten min og skulle gjerne vært noen kg lettere, selv om jeg ikke akkurat er feit så er jeg ifølge bmi overvektig. Prøver å skjerpe meg i matveien, men jeg er så utrolig glad i mat da... :) Ellers er jeg enig med Gargamel i at du er normalvektig og helt sikkert flott, men det er jo greit å prøve å passe på litt slik at det ikke tar av. :) 

Jeg vet ikke om det også er en sammenheng med at kroppen har født barn/ alder osv om vekten.  Jeg økte lett i vekt i tenårene. Ble tynn etter at jeg fødte barn i tyveårene. Økte litt i 30 årene. Og økte enda mer i 40 årene. Kan stå litt o sammenheng med alder og stress og ansvar og. Jeg har mye ansvar og stress på skuldrene mine og. 

Men jeg velger å ikke stresse med vekten og heller forebygge ytterligere økninger med å bevege meg og forsøke å tenke litt over hvilke mat jeg spiser. :)

Fint å høre at dere mener at jeg ikke veier for mye i henhold til høyde. :)

Anonymkode: 58f34...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt på meg en god del kilo det siste året. Gikk på vekten og den var: 64.8 kg. Jeg er 166 høy. Er redd for at jeg er i ferd med å bli feit. 

Tenker litt på hvordan få en sunn og passende vekt. Følger du med på vekten din og gjør du tiltak for dette med kosthold og trening? 

Anonymkode: 58f34...e00

Ja, jeg følger med og har en viss grense jeg vil holde meg under.

Du er ikke feit, men hvis man ikke passer på i det hele tatt er det lett å gå sakte men sikkert opp. Kanskje et kilo i året. Etter 15 år utgjør det litt....har vært gjennom den 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 169 høy og veier 115 kg. 

Anonymkode: 8d66c...301

Jeg er 145 og veier 423,5 kg.

Anonymkode: a639a...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg følger med og har en viss grense jeg vil holde meg under.

Du er ikke feit, men hvis man ikke passer på i det hele tatt er det lett å gå sakte men sikkert opp. Kanskje et kilo i året. Etter 15 år utgjør det litt....har vært gjennom den 🙂

Jeg kommer til å følge litt med. Etter at jeg fikk kjæreste så raste kiloene oppover. Men viktig å følge litt med for helsa er viktig. Er ikke bra å være tykk men heller ikke bra å være for tynn. 

Anonymkode: 58f34...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg følger med og går aktivt inn for å kvitte meg med vinterkiloene hvert år. Og om vinteren når jeg vet at jeg legger på meg, prøver jeg å passe på at det ikke blir for mye. Det har jeg gjort i 30 år. Er nå i 50-åra og har derfor aldri vært overvektig.

Det er eneste som har forandret seg er at fokuset mer og mer med alderen dreier seg like mye om helse som forfengelighet.

God helse er ingen selvfølgelighet. Kosthold og trening er viktig og ikke noe mindre viktig når man blir eldre.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg følger med og går aktivt inn for å kvitte meg med vinterkiloene hvert år. Og om vinteren når jeg vet at jeg legger på meg, prøver jeg å passe på at det ikke blir for mye. Det har jeg gjort i 30 år. Er nå i 50-åra og har derfor aldri vært overvektig.

Det er eneste som har forandret seg er at fokuset mer og mer med alderen dreier seg like mye om helse som forfengelighet.

God helse er ingen selvfølgelighet. Kosthold og trening er viktig og ikke noe mindre viktig når man blir eldre.

Jeg følger mer med helsa sin del istedet for forfengelighet. Slik er det blitt med årene. God helse er viktig. 

Anonymkode: 58f34...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følger mer med helsa sin del istedet for forfengelighet. Slik er det blitt med årene. God helse er viktig. 

Anonymkode: 58f34...e00

Ja, det er jo det som er det viktigste. :)

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg ikke er forfengelig for da lyver jeg, men jeg synes det er godt å kjenne seg i god form.

Når jeg var ung tok jeg dette som en selvfølge. Det gjør jeg ikke lenger. Det må jobbes for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt at det har gått utover helsen når jeg har lagt på meg- derfor blir forfengelighetsperspektivet mest gjeldende her. Men på en annen side, går det jo på den psykiske helsen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er på grensa mellom overvekt/fedme på BMI skalaen og prøver å jobbe meg nedover. Både pga den fysiske helsen, jeg har fått en del kroppslige problemer pga overvekten som smerter i hofte/rygg, smålig inkontinens (vanlig hos damer) og dårligere kondis, men også psykiske følger som dårlig selvfølelse, dårlig selvtillit og negativ bemerkninger av meg selv fordi jeg ikke liker å være en overvektig person. Så for meg er det dobbelt grunn til å gå ned i vekt og holde meg der! Jeg vil kunne gå lang tur med hundene, jeg vil kunne være med kjæresten på fjellturer, og jeg vil ha mestringsfølelse!

Anonymkode: ea349...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har aldri følt at det har gått utover helsen når jeg har lagt på meg- derfor blir forfengelighetsperspektivet mest gjeldende her. Men på en annen side, går det jo på den psykiske helsen da...

Avhengig av hvor overvektig du er så er helsa absolutt noe du bør tenke på... Overvekt øker faren for MYE, bl.a. diabetes2, kreft, hjerte-/karsykdommer osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

Avhengig av hvor overvektig du er så er helsa absolutt noe du bør tenke på... Overvekt øker faren for MYE, bl.a. diabetes2, kreft, hjerte-/karsykdommer osv osv osv.

Enig i det. Derfor er det viktig å følge litt med. 

Anonymkode: 58f34...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på vekta, men må passe på å ikke gå ned i vekt. Veier ca. 52 og er 163, har på det meste veid 60 og på det minste 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lillemus skrev:

Avhengig av hvor overvektig du er så er helsa absolutt noe du bør tenke på... Overvekt øker faren for MYE, bl.a. diabetes2, kreft, hjerte-/karsykdommer osv osv osv.

Tror ikke jeg er i faresonen her ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...