Gå til innhold

Føler du at du plager fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Med psykdom følger mye oppfølging av lege om psykdom og medisiner o.l.

Jeg føler jeg stresser fastlegen når jeg sender forespørsel om reseptfornyelse. Dette er behovsmedisin som ikke kan reitereres. Jeg er til fastlegen fast hver 8. uke. 

Jeg vet det ikke hjelper å tenke slik, men allikevel er det fint å høre om noen tenker likedan og evt har noen fine betraktninger om akkurat dette.

Føler du deg til bry ved mange henvendelser til fastlege? 

Anonymkode: 3f6b5...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Ja, jeg gjør fort det. Derfor er jeg der veldig skjelden. Jeg har ikke problemer med å be om reseptfornyelse over nettet, da. - Men jeg møter ikke opp mer enn et par ganger i året. Synes heller ikke det virker som om fastlegen kan noe særlig om min diagnose, eller om behandling av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for at dere tar dere tid til å svare.

Egentlig så tenker jeg at en pasient som ofte er til lege er en bra pasient, da legen får betalt for alle henvendelser. Pasienten er jo en kunde. Jo flere kunder jo bedre går driften.Taksten for reseptfornyelse er 50 kr, noe som gjøres på få tastetrykk. 

Hadde vært i interessant å hørt hva en lege hadde tenkt om saken. Det jeg lurer mest på er om hyppige pasienter blir ansett som positivt (mer lønn) eller negativt (travlere dager). Altså om legestanden tenderer mot å oppleve det som positivt eller negativt. Feks så har jeg aldri hørt en butikksjef bli sint over mange kunder.

 

Anonymkode: 3f6b5...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei ,det er helst de som tar imot timebestilling som det av og til er vanskelig å forstå. Folk har det ikke lett mange i dag tror jeg. og det ligger ofte en lang historikk i bakgrunnen for pasienten. Økonomi kan sikkert også spille inn.

Anonymkode: f995f...567

Lenke til kommentar