Gå til innhold

Føler du at du plager fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
11 minutter siden, Madelenemie skrev:

Takk

håper det går bra med deg også.

bra å ha i bakhodet, at mye fikser kroppen tross alt selv, og at mye screeiniger fører til unødvendig behandlinger.

ofte ordner kroppen seg selv, men når man står i det og får vite om diverse.. kommer jo selvsagt spørsmålene nærere.

mye fins det enkel og konkret behandling for, mye fører mer med seg tvil og uro, oppi sånt kan man bli beriket med nye evner til å oppleve gledene ved livet mer. Som om man får nye øyne og nye sanser, det er i blant en god ting ved sykdom eller avdekkelse av mulig sykdom.

Jeg forstår jo ikke dette her da. Nå hadde jeg operasjon på fredag, jeg fjernet det som det kan sette seg kreft i. Dene erfarne legen sa at alt så fint ut, at han føler seg trygg på at det ikke var noe skummelt inni der. Han sendte inn kreftprøver også. 

Da kan ikke fatte hvorfor jeg må ha celleprøve på nytt, når det allerede har blitt sendt inn kreftprøver. 

Jeg ser ikke logikken og det eneste svaret jeg fikk var at kreftprøvene var en annen type prøver enn det hun tok. Hva slags svar er det da ? Irritert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg forstår jo ikke dette her da. Nå hadde jeg operasjon på fredag, jeg fjernet det som det kan sette seg kreft i. Dene erfarne legen sa at alt så fint ut, at han føler seg trygg på at det ikke var noe skummelt inni der. Han sendte inn kreftprøver også. 

Da kan ikke fatte hvorfor jeg må ha celleprøve på nytt, når det allerede har blitt sendt inn kreftprøver. 

Jeg ser ikke logikken og det eneste svaret jeg fikk var at kreftprøvene var en annen type prøver enn det hun tok. Hva slags svar er det da ? Irritert. 

Kreftprøven du tar under UL gjelder eventuelle celleforandringer i livmorhalsen. Tror ikke disse "synes" på polyppene og muskelknutene i selve livmoren. Det gjelder to forskjellige krefttyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Du vil ikke tro det, men nå ringte gynekologen og sa at de hadde rotet bort celleprøven de tok av meg og at jeg må ha ny time. 

- Jammen jeg ble operert på fredag og legen sa alt så fint ut, men prøver blir sendt inn. Jeg er ferdig nå. 

-Nei, du skjønner det at det er en annen type prøve som ble tatt da. Det er ikke det samme, bla bla bla. 

Nå er jeg så sint . Jeg skulle aldri ha begynt å dille med dette legestyret. 

Fader altså, så mye greier dette førte med seg. Jeg som var helt frisk. 

Rote bort prøven 😠 At det er mulig. !  Jeg har ikke tålmodighet til sånt. 

Du verden - rote bort en celleprøve? Jeg hadde i alle fall tatt den på nytt selv om det ikke er det morsomste man gjør akkurat. Med en søster med store celleforandringer (siste stadium før kreft) så tar jeg ingen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg forstår jo ikke dette her da. Nå hadde jeg operasjon på fredag, jeg fjernet det som det kan sette seg kreft i. Dene erfarne legen sa at alt så fint ut, at han føler seg trygg på at det ikke var noe skummelt inni der. Han sendte inn kreftprøver også. 

Da kan ikke fatte hvorfor jeg må ha celleprøve på nytt, når det allerede har blitt sendt inn kreftprøver. 

Jeg ser ikke logikken og det eneste svaret jeg fikk var at kreftprøvene var en annen type prøver enn det hun tok. Hva slags svar er det da ? Irritert. 

Hei

jeg er forsiktig når jeg svarer nå...

jeg og du vet de offisielle og « korrekte» svarene på det.

vi vet også at screeninger og prosedyrer i blant bare går sin gang...

det er ikke annen logikk enn den logikk som baseres på generelt og på et stort gruppenivå.

i blant er det til nytte, andre ganger ikke, jeg tror man må følge seg selv. Dvs blir man bare engstelig av å ikke følge opplegget videre, så følg det.

føler man trygghet og styrke ved å gå videre uten alle videre undersøkelser, så gjør det.

det er et individuelt valg, og et vanskelig valg for de fleste, det fins liksom ingen fasit.

mange kan si de fikk det bra og bedre med det ene og sitt valg, viktigst er vel å gå for det man kjenner seg mest komfortabel med.

jeg er en som går mot strømmen, og det har jeg god erfaring med. Likevel mener jeg, hvert enkelt menneske skal gå så mye og nok mot sin strøm , som de er komfortable og trygge med.

dessverre ingen fasit , ikke noe enkelt svar, men jeg vet at iblant i alke prøver og analyser kan man miste perspektivet over livet, og hvem man er og hva man vil.

ikke enkelt...men jeg håper du tar de valg du er mest trygg med!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, Xtra skrev:

Kreftprøven du tar under UL gjelder eventuelle celleforandringer i livmorhalsen. Tror ikke disse "synes" på polyppene og muskelknutene i selve livmoren. Det gjelder to forskjellige krefttyper.

Okey da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden kanskje, men hadde jeg gått påvist kreft et eller annet sted i kroppen, så hadde jeg ikke gått for behandling. Jeg ville bare hatt lindrende behandling, ikke cellegift eller operasjoner. Har tenkt en del på dette i det siste. Men så er jeg en dom i utgangspunktet ikke er særlig glad i livet heller, da.

Anonymkode: 35ea1...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...