Gå til innhold

Spør du hjertet ditt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Når du lurer på noe spør du da hjertet ditt? Eller hører du på dine tanker og fornuft?

Føler jeg har kontakt med de indre verdener nå og de snakker gjennom hjertet mitt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Når du lurer på noe spør du da hjertet ditt? Eller hører du på dine tanker og fornuft?

Føler jeg har kontakt med de indre verdener nå og de snakker gjennom hjertet mitt ❤️ 

Jeg aner ikke hva det betyr å "spørre hjertet".

Derimot vet jeg godt hva fakta og fornuft er.

Anonymkode: 96409...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hva det betyr å "spørre hjertet".

Derimot vet jeg godt hva fakta og fornuft er.

Anonymkode: 96409...786

Å spør hjertet betyr å leve i henhold til den Gudommelige planen, det er jo i hjertet lyset er. 

Men så lenge man er snill og et godt medmenneske er det det som teller. Tror mange er lysbærere uten å være klar over det, de har bare så mye godhet og kjærlighet å gi. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Når du lurer på noe spør du da hjertet ditt? Eller hører du på dine tanker og fornuft?

Føler jeg har kontakt med de indre verdener nå og de snakker gjennom hjertet mitt ❤️ 

Jeg gjør begge deler. Spør hjertet men også fornuften. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så veldig mye så lenge det kjennes tålelig greit hjertemessig.  Men aldri dumt å snakke med fastlegen om det. " Ja , ja. Han virket jo også bare som den lettsindig typen" er vel hva jeg tenker.

Anonymkode: 96bfa...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg gjør begge deler. Spør hjertet men også fornuften. :)

Det er bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så veldig mye så lenge det kjennes tålelig greit hjertemessig.  Men aldri dumt å snakke med fastlegen om det. " Ja , ja. Han virket jo også bare som den lettsindig typen" er vel hva jeg tenker.

Anonymkode: 96bfa...6c1

Ja du kan jo snakke med fastlegen om det, ikke dumt det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er bra :) 

Ja viktig å følge både hjertet og fornuften. En god kombinasjon :). Man angrer iallefall ikke dersom man følger begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Ja viktig å følge både hjertet og fornuften. En god kombinasjon :). Man angrer iallefall ikke dersom man følger begge deler. 

Sant det. Men i mitt tilfelle følger ikke alltid hjertet fornuften ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sant det. Men i mitt tilfelle følger ikke alltid hjertet fornuften ;) 

I grunnen ikke alltid for meg heller. Men vi har jo fagpersoner i samfunnet for å kunne konsultere dem. De har sine overordnede retningslinjer å tenke på og arbeide etter som skal være til gode for oss alle om alt er som det skal. Alt er det ikke så lett å dele med hvemsomhelst. Man bør finne noen det er grunn til å tillit til.Ikke tilrådlig heller tror jeg av hensyn til seg selv og kanskje også barn.  Alt avhenger jo selvsagt av hva for en  situasjon man er i  føler jeg. Står du oppe i noe konkret nå.? En ekspert i dette forumet er sterkt savnet synes jeg. Mange mener jo også at sånne forum aldri er tilstrekkelig.  Man bør snakke med levende mennesker om alvorlige ting som berører hjertet. Hvis det i situasjonen er å følge sitt hjerte da.

Anonymkode: 96bfa...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I grunnen ikke alltid for meg heller. Men vi har jo fagpersoner i samfunnet for å kunne konsultere dem. De har sine overordnede retningslinjer å tenke på og arbeide etter som skal være til gode for oss alle om alt er som det skal. Alt er det ikke så lett å dele med hvemsomhelst. Man bør finne noen det er grunn til å tillit til.Ikke tilrådlig heller tror jeg av hensyn til seg selv og kanskje også barn.  Alt avhenger jo selvsagt av hva for en  situasjon man er i  føler jeg. Står du oppe i noe konkret nå.? En ekspert i dette forumet er sterkt savnet synes jeg. Mange mener jo også at sånne forum aldri er tilstrekkelig.  Man bør snakke med levende mennesker om alvorlige ting som berører hjertet. Hvis det i situasjonen er å følge sitt hjerte da.

Anonymkode: 96bfa...6c1

Det er ikke alltid fagfolk har rett heller i det de tror er rett, det er noe de tror pga måten de ser verden på. Men hvem vet hva som er rett? 

Jeg prøver å sette til side personligheten og egoets mening, tror ikke det er det rette. Men hjertet snakker jo alltid sant, det er jo der lyset bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg prøver å sette til side personligheten og egoets mening, tror ikke det er det rette. Men hjertet snakker jo alltid sant, det er jo der lyset bor. 

Hva skal det bety? Har ikke personligheten vår betydning for det du kaller "hjertet" (som jeg oppfatter som en slags intuisjon / magefølelse)?

Ang. det du spør om i overskriften: Jeg forsøker å lytte mest til hodet / tankene og fornuften. Det betyr ikke at jeg aldri tar hensyn til følelsene.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Hva skal det bety? Har ikke personligheten vår betydning for det du kaller "hjertet" (som jeg oppfatter som en slags intuisjon / magefølelse)?

Nei personligheten har ikke betydning, det er Guds plan/vilje som teller. Så jeg jobber hardt med meg selv nå, skal jo helst ikke spise kjøtt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
48 minutter siden, laban skrev:

Hva skal det bety? Har ikke personligheten vår betydning for det du kaller "hjertet" (som jeg oppfatter som en slags intuisjon / magefølelse)?

Ang. det du spør om i overskriften: Jeg forsøker å lytte mest til hodet / tankene og fornuften. Det betyr ikke at jeg aldri tar hensyn til følelsene.

Enig. Jeg mener at det er viktig å ta hensyn til følelsene også. Ja jeg oppfatter dette med hjerte som en slags magefølelse.  Men det er viktig å kombinere følelser pluss fornuft. Og veie opp hva som er det beste valg. Noe man bruker fornuften til å avgjøre. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager min dårlige forståelse. Jeg skjønner mer nu. Mitt lille poeng var bare at våre muligheter i livet ofte er så forskjellige også hva gjelder hjerte som jeg har erfart.

Ønsker alt godt.😊

Anonymkode: 96bfa...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei personligheten har ikke betydning, det er Guds plan/vilje som teller. Så jeg jobber hardt med meg selv nå, skal jo helst ikke spise kjøtt heller. 

Da forstår jeg. Du tenker at det er meningen hva som kommer til å skje? 

Kjøtt er noe som er vanskelig å unngå synes jeg.. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, stjernestøv skrev:

Når du lurer på noe spør du da hjertet ditt? Eller hører du på dine tanker og fornuft?

Føler jeg har kontakt med de indre verdener nå og de snakker gjennom hjertet mitt ❤️ 

Jeg ser aldri behov for å spørre hjertet mitt, det er en del av meg, og spørsmål er overflødig. Magefølelsen kommer av seg selv, og tildels lytter jeg til denne, men fornuft og fakta er like viktig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Da forstår jeg. Du tenker at det er meningen hva som kommer til å skje? 

Kjøtt er noe som er vanskelig å unngå synes jeg.. 

Ja at det er en Gudommelig plan bak alt, jeg må lære meg å ha tillit til at det ordner seg uansett hva. Men jeg er ikke sikker på hva Gud vil med meg, hva om han vil jeg skal dø? Tenker så mye for tiden. 

Nei ikke lett å ikke spise kjøtt, men merker det er ikke så godt som før. Det er litt ubehagelig å spise kjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg ser aldri behov for å spørre hjertet mitt, det er en del av meg, og spørsmål er overflødig. Magefølelsen kommer av seg selv, og tildels lytter jeg til denne, men fornuft og fakta er like viktig.  

Ok. Er nok mange på den veien .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik som denne verden er i dag så vil jeg påstå at jeg ikke tørr å spørre hjertet mitt om noe som helst lenger. Hær handler det kun om å bruke fornuft og være så skeptisk og hard som mulig slik at jeg ikke risikerer mer faenskap i live mitt. 

Anonymkode: 621bb...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...